Jag tror absolut de kan knipa en Kvalserieplats. Leksand, Malmö, Aik samt Mora är de 4 som jag tror kommer göra opp om 3 platser. VIK känns lite tunna nu när de tappat Berglund.
mattias - 74: Dessutom går det rykten om att betydligt fler matcher kommer sändas via webben. Vet dock inte hur många och vilka matcher det handlar om.
Nu är det klart vilka matcher i september och oktober som kommer visas i TV4 Sport.
2008-09-17 19.15 1 Leksands IF - IF Troja/Ljungby 2008-09-19 19.15 5 IF Sundsvall Hockey - AIK 2008-09-24 19.15 1 Leksands IF - Borås HC 2008-09-26 19.15 5 AIK - Mora IK 2008-10-03 19.15 2 Mora IK - IF Malmö Redhawks 2008-10-08 19.15 1 Leksands IF - Mora IK 2008-10-10 19.15 7 IF Björklöven - Borås HC 2008-10-15 19.15 5 Växjö Lakers HC - IF Troja/Ljungby 2008-10-17 19.15 1 Huddinge IK - Leksands IF 2008-10-22 19.15 4 Mora IK - IF Björklöven 2008-10-24 19.15 8 IK Oskarshamn - AIK
På fredag visas Brynäs-Mora kl. 18.30 i TV4 Sport och till på söndag byter man kanal för att visa i TV4+ och vilken match det blir kommer att bestämmas efter fredagsmatchen.
Stigsson: Vågar man titta??? Snacka om nervöst! Men om vi vinner, snacka om partaj! Men som sagt, vågar, vågar inte, vågar, vågar inte.........huvvaaaa Det är nog med skräck man gör det.
mattias - 74: Jodå serru, vi hade faktiskt två i oktober och hela fyra i november också. Och kors i taket så var en av dom fyra i november faktiskt huvudmatch också. Ibland är kvoteringssamhället en possitiv grej. ;-)
mattias - 74: Äh, det var väl bra utdelning att få två av dom sex matcher vi spelar i december på TV. Sånt är inte vi bortskämda med. Jag fårstår att just du reagerar som skulle få se ditt lag en gång i veckan även om dom så ramlade ner i div. 2.
I Moras dubut fick vi se första premiermatchen hemma på C+. Sen dröjde det 2 och en halv månad till nästa, så man kan säga att Skellefteå är hyffsat favoriserade;)
Att de visar DIF och MIF 6 kontra 5 matcher, kan bara bero på att det hadlar om sveriges första och tredje städer, det vill säga pengar. Om dessa två verkligen har några supportrar är en annan fråga.
Som Stigsson tidigare skrev, var de flesta matcher som visades i vintras hemmamatcher. Kan bara minnas att jag såg två bortamatch på TV, var av en från Leksand. Med tanke på att jag såg alla hemmamatcher live, så var det inte mycket nytta jag hade av C+.
MonkeyBoyF: Det är väl en ganska väntad fördelning när sörlänningarna lägger schemat. Norrlandslagen känns alltid lite diskriminerade när det gäller TV-tid och Stockholmarna kommer alltid att få mycket plats hur dom än spelar.
Db_04: Vi tar nya steg framåt varje år med C+. Första ES säsongen så ville dom knappt visa oss alls och förra säsongen så bokade dom in oss ganska bra men det var nog 80% hemmamatcher.
Nu verkar vi i alla fall så här långt få 50/50 hemma/borta vilket är glädjande.
Att vi inte är huvudmatch så ofta får vi nog bara vänja oss vid så länge som vi är ett svart får i mångas ögon.