insu: Just precis.... Just nu känns det som det vore det bästa för mig också.....Med tanke på nerverna, familjen, ekomomin osv. osv. :) Men nog skulle jag kunna tänka mig att slå ut t.ex. HV i en kvart.... Det klarar nog både hem, skola och plånbok...... :)
det som talar för Leksand i Kvalserien är väl matcherna mellan Löven - Saik ? Malmö - Rögle där lagen tar ut varnadra så därför vill jag inte se Mora i Kvalserien!
Dino: Det bästa för Leksand vore förstås att MIK hamnar i ingenmansland. De slipper möta oss i kvalserien samtidigt som vi inte får in extra klirr i kassan från slutspelet.
Gidde: Du kan då vara fullständigt säker på att Simons skulle beviljat en sådan sak. Bogg stod ju alldeles nyss över när han fick sin Viggo. Tycker det är dåligt, är kanske Sundströms första barn och en stor upplevelse. Fy skäms "Flygis" !
Har ni inte tänkt på hur det låter när resultaten läses upp i TV också?
Om Mora, MoDo eller något av de andra "smålagen" vunnit, så hör man ett förvånat tonfall på uppläsaren, precis som om det är ett helt oväntat resultat.
Trots att det som i år varit MoDo i toppen, och LHC & VF i botten, så låter dom alltid lika förvånade.
Men det är nog som mok skriver, bara att jobba på, så kanske dom lär sig till slut...
Anders i Budum: Känner igen lite det där syndromet ofta förr var det alltid det andra laget som var dåliga för dagen inte Frölunda som var bra etc. Bara jobba så alla får äta upp det gång på gång.
Håller helt och hållet med. För de lag som satsar på SM-Guld (vilket borde vara målet för de flesta) så börjar ju faktiskt serien nu, och kan man då vila några halvskadade spelare sista matcherna, så är det väl itne så underligt?
Gidde: För att försvara AiB så tror jag att han mest vänder sig om att hela den här "intebästalag" jakten verkar rikta sig till 100% mot Modo och inte en enda jävla journalist nämner HV71 som sitter i exakt samma sits.
Anders i Budum: Mycket märkligt, med tanke på alla poäng som MIK tagit efter nyår, framförallt sita veckorna. Men den dåliga inställningen hos motsåndarlagen inföll väl redan för två månader sedan, kan tänka....eller....
Inte för den skull att jag vill ta ifrån Mora segern, så får du inte tolka mitt inlägg.
Motivation är i många fall det klart viktigaste på denna nivån, klasskillnaden mellan lagen är såpass liten i ES, så är det ena laget mer motiverat så räcker det oftast långt.
Tången: Förbannade L-G Jansson i dagens aftonblaska. Skäller på Modos dåliga inställning mot Mora sist. Det är klart, att lyckas Mora vinna en match så är det ju så att motståndarlaget inte gått för full maskin eller åxå är det nått annat jävla fel. Aldrig att Mora kan vara det bättre laget.
Tången: Mora borde kunna få tjeckerna att kämpa i denna sista match i serien. Om inte annat för att det gäller SS. KS skiter de nog i om de inte tänker stanna. Så därför borde MIK satsa offensivt med tjeckerna för SS.
Men om matchen kommer att handla om KS, skall nog åtminstone Brendl bänkas.
Steff: Ojdå, såg precis att jag ligger med bland "HETA SKRIBENTER". Kan inte riktigt minnas när jag gjorde det sist. Men jag lägger väl ett till så jag blir kvar där;)
Regler: - Posta inget personligt (hälsningar osv), det sköts bättre via direktmeddelande, email eller liknande. - När du skapar en tråd, sätt en beskrivande rubrik. - Läs igenom ditt inlägg/din tråd en eller två extra gånger innan du postar för att rätta eventuella stavfel och för att se till att du uttrycker dig som du har tänkt dig. - Var trevlig, behandla andra så som du själv vill bli behandlad.