Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora-Bofors 1-2

« · 306662 Till forumet

Mora-Bofors 1-2
Tyckte att det var en tungt förlust idag.
Tycker också att Bofors är ett lag med flyt just nu.
Istället för 1-1 i andra perioden på en kontring (Pucken var inne) så blev det spel 3-5 och 0-2 .TUNGT
3e perioden tryckte Mora på bra ,reduceringen kom också efter bara 2,09 min, Marcus Eriksson på ett ben förbi sin back.
Sedan var det ett konstant tryck i Bofors son resten av matchen
Kommentera

Sv: Mora-Bofors 1-2
T: Personligen tycker inte jag att denna förlust sved. Ser istället med förtjusning att vi vann sista periodens skottstatistik med hela 19-5. Det hade varit värre att blivit utklassade av lokatterna. Detta är ett perfekt läge om MIK skulle ta sig till SA. Låt Bofors och Oskarshamn segla iväg som favoriter efter jul. MIK är inte bra på att vara favorit. Se hur det gick ifjol när laget skulle komma bland 4:a bästa i SA som många trodde...
Kommentera

mw: Inte sved? Antar att du inte var på plats. Vissta kan hålla med om ditt resonemang om att bb o iko kan segla iväg o bli favoriter så länge Mora tar sig till SA.
Kommentera

J0cke: Lugn... :-)
Så länge MIK spelar bra så kommer dom att ta sig till SA. Sedan att de torskar pga lite tveksamma domslut kommer att jämna ut sig i längden. Vi tar BB i SA istället...
Kommentera

mw: Håller med mv.
Det viktigaste är att dom fortsätter att spela bra.
Visst är serien jämn men jag menar att med spelet som dom visade upp mot bofors så ska det mycket till om vi ska tappa våran SA plats.

Vad gäller domarinsatsen så , ja vad säger man.............
Kommentera

Trots att jag tyvärr inte kunde se matchen så kan jag gissa mig till vilken som uppträdde i randigt. Jag kan sätta rätt så stora pengar på att han bär namnet Lars Eriksson, har jag rätt eller fel?
Beskrivningarna stämmer då väl in på vad den mannen har presterat tidigare.
Kommentera

Stigsson:
Pling ! grattis till en korrekt "gissning" Stigsson ;)

Tycker vi gjorde en bra match ändå igår, positivt med publiksiffran med ! Iövrigt så är det bara att ta nya tag i helgen mot IKO och sedan mot Arboga.. Vi ska till SA, Vi kommer att ta oss till SA om vi fortsätter spela bra !
Kommentera

Stigsson: Här kommer lite utvisningsstatistik i minueter mellan Mora- Bofors då herr Eriksson dömt.
Mora - Bofors
40 12
32 20
14 10
--- ----
86 42

Kan det verkligen skilja så mycket i praktiken? Spelar MIK mer än dubbelt så fult? Inför gårdagens match ledde Mora fairplay-ligan.

Älgjaktsfenomenet tycks vara en myt eller...
Kommentera

mw: Mycket intressanta siffror. Kan du inte skicka dessa till någon domarkontrollant.
Ska herr Eriksson döma Alllsvenska så får man tilldela honom matcher där han klarar av att hänga med, han är helt klart inte kapabel att sköta toppmatcher.

Kan nog kanske vara så då att "jaktfenomenet" är en myt, men jag vidhåller fortfarande att ett visst svinn sker under dessa dagar. Kanske bara min brist på att bedöma läget :-) Då var det väl bara så då att Västerås helt enkelt inte var så populära.
Men å andra sidan så kanske många visste att matcher mellan MIK och lokatterna brukar bli bra fajter och utan jakttiderna så skulle det ha kommit 1500.....??
Kommentera

Stigsson: Till Erikssons försvar så har MIK drabbats av fler utvisningar i 9 av de 10 senaste tävlingsmatcherna mot Bofors.

Det måste vara många älgjägare i Mora. Nästa år kanske älgen är utrotad i Mora och då har jägarna tröttnat och letar sig ner till hallen igen.
Kommentera

mw: Tor inte det. Det är inte älgarna man är ute efter. Det är möjligheten att få komma hemifrån i en hel vecka och festa loss med andra likasinnade som är målet. Jakten är bara en täckmantel.

Nu tror jag att vi lägger ner ämnet från djurvärlden annars får vi väl snart öppna en helt ny GB. :-)
Kommentera

Stigsson: Okej, nu förstår jag fördelen med att vara jägare. Vad säger du om utvisningsstatistiken då?
Kommentera

Angående utvisningsstatistik.
Det var väl det jag trodde!! Kommer väl ihåg när Synsam i Mora. var matchvärd vid en match förra säsongen. Herr Eriksson var domare även då, och motståndet det samma, om jag inte minns fel. Gästböckerna efter matchen var fyllda med samma kritik, och uppmaningar att besöka nämnda matchvärd för test av syn.
En uppmaning som uppenbarligen inte gav resultat.
Kommentera

mw: Chockerande. Med tanke på hur matcher mellan Bofors och Mora alltid sett ut dom senaste åren. Det har varit hårda, tuffa och täta matcher (ofta) där bägge lagen har både tagit och gett (riktig hockey alltså), visst har det ofta varit lite smågrinigt men det ska det vara (det är då som hockey är som bäst). Att det då med tanke på matchernas karaktär ska ha varit så stor övervikt åt det ena eller det andra hållet är i mina öron helt felaktigt. Jag fattar inte hur det kan se ut på det sättet.
Kommentera

Jag kan hålla med om att domaren var skakis igår, men Farmarklubben hade varit svårslagen även med en bättre domare. BIK var i mina ögon klart bättre än Oskarshamn. Stora, snabba, muskelstarka spelare och ett smart spel gör att BIK blir jobbiga att möta. Ändå var förlusten bitter med tanke på moringarnas spelövertag och kämpainsats.

Positivt från igår: Klacken! Det var riktigt trevligt i Smidjegrav igår, folk trivdes även om det inte var partystämning på alla håll. Hoppas folket i klacken orkar fortsätta för dom drog onekligen upp stämningen flera knäpp. Kul också med en busslast BIK:are, extra kul att dom var sena så att dom missade första perioden:)

Nu fyller vi Västeråsbussen till bristningsgränsen! Fråga till Ace: blir bussresan av karaktären "inklusive kisspauser" ?
Kommentera

PeO:

Om jag känner morafolket rätt så är det nog ett måste med kisspauser ;)
Kommentera

PeO: Sluta säga farmarklubben nu. Vi har bara en spelare från FBK.

Kalla VIK-ungdom för farmarlag då.. De har två spelare från HV.

IKO lånar backen Halvardsson från HV och Leinonen är tredjemålvakt i HV.

Så snacket om farmarlag är ute..

Det är ju annars väldigt smart att ha riktiga Boforsare på höga poster i FBK.

Och det är väldigt smart att låna en elitseriespelare om man får. Man hyr ju för en inte så stor summa
Kommentera

« · 306662