Dino: Den där Tomas Ros och hans blogg får man ta med en nypa salt. Han skriver även att Brynäs var ute efter Riku Hahl vilket är föga troligt eftersom vi söker en eller två backar inte en center.
De har fått det hela om bakfoten. Pär Djoos-hockey går ut på att man gnäller på domaren i varje byte. Helst flera gånger per byte, om det går. Med andra ord så är det Brynäs och Leksand som står för Pär Djoos-hockeyn.
Db_04: Ja det kom in en kille och såg sig om i rummet men jag va så stressad så jag hann inte frågan vem det var utan sen försvann han lika snabbt som han dök upp. Du kunde väl åtminstone ha presenterad dig ordentligt din ouppfostrade slyngel. ;-)
Dino: Jag är den andra ljudkillen. Vi har påpekat detta ett antal gånger men det händer inget. Det sista som jag hörde var att de skulle komma ner på torsdag och kolla igenom alla högtalare.Men det är inte att lita på att ham kommer,så vi får väl se när det blir.De har lite långt att åka ca 15 mil enkel resa.
Well, jag tror inte jag behöver anstränga mig så mycket för att få "de mina" på min sida, med hänsyn till att jag skriver på MIKs sida (till skillnad från om jag hade röjt runt i andras forum med mina åsikter).
För övrigt vet jag inte var ditt kön framgår, men det är möjligt att det gör om man går tillräckligt långt bak i arkiven. Eller?
insu: nu blev min förklaring av ordet överflödig...
Jag skulle inte komma mig för att använda ord jag inte känner till. Du ville, med all respekt, få "de dina" på din sida. Du använde dig av uttryck som vinner sympati och riktade kritik mot mig, som jag anser oriktig.
Jag har inte försökt att bortförklara er seger mot Leksand - inte en gång! Däremot har återgett mitt betyg på FMMA med tillhörande (o)ljud och mediakub.
Sen att du misstar dig beträffande mitt kön, visar även det på att du är dåligt påläst och hoppar in i debatten oförhappandes...
nyz: Intressant att du säger patetiskt som enligt stora ordboken betyder: patetisk (a) 1.känslostark 2.högstämd 3.ömkansvärd:gripande. Du måste egentligen tycka ganska bra om FMM arena alltså, eller är du bara som alla andra - använder ett ord som låter bra i vissa sammanhang men har inte en aning om vad det betyder?? Nu ska väl en massa gnällspikar från "drantland" kommentera detta i evigheter också, kul tycker jag, de kanske kommer med fler ord de inte har en susning om vad det betyder men som berömmer både MIK och FMM arena. Jag tackar bara och tar emot i den positiva kritiken vi får från drantarna.
Om du läser mitt inlägg en gång till ser du att jag inte påstår att du personligen har anfört alla dessa bortförklaringar, utan att jag har gjort en sammanfattning - och dessutom att jag inte tror att vi MIK:are skulle vara så mycket bättre om resultatet hade blivit det motsatta.
Utveckla förresten gärna det där med "patetisk" - det är ett ord som är rätt vanligt i sådana här forum, ofta utan att skribenten vet vad det betyder eller har någon aning om varför han eller hon använder det. Men det låter lite intillek... intullek... intellektuellt.
insu: i ditt patetiska försök att få sista ordet gör du misstaget att blanda in mina senare inlägg i skaran av "bortförklaringar". Jag har enbart yttrat min egna åsikt beträffande ert, enligt egen utsago, eminenta underhållnings center. Har inget att göra med resultatet av matchen i fredags, mer än att det var vid det tillfälle jag gjorde mitt första studiebesök i FMMA.
for the record: Du har fel i ytterligare påståenden...
Skit i henne. En hel del av oss skulle säkert reagera på precis samma sätt om vårt favoritlag blivit avklätt av ärkerivalen: kompensera genom att hitta andra områden där vi kan hävda oss. Redan när de började bygga curlinghallen i Siljansnäs dök det upp pajaser som ville mäta snopp ("vår hall är större än er") och efter fredagsmatchen har vi nu fått veta att:
- Leksandsklacken hördes bäst (dessa inlägg företrädesvis skrivna av leksingar som stod mitt i nämnda klack, och av någon märklig anledning hörde sig själva bättre än motståndarna på andra sidan).
- Leksand har en finare ishall (möjligt att det är så - dyrare är den i alla fall).
- Leksand vann slagsmålet på isen (vilket väl med all tydlighet visar vilka kriterier skribenterna har på en väl genomförd hockeymatch).
- Matchen betydde ingenting (ja, efter att den hade spelats alltså).
Därtill ett antal mer eller mindre förvirrade inlägg om kvaliteten på isen, antal utlänningar i laguppställningen, nerträning, uppträning, domarinsatser, motljus, motvind och andra bortförklaringar som får konspirationsteoretikern Stoijkov att framstå som en god förlorare.
Kontentan blir ju då att det egentligen inte spelar så stor roll vem som vann själva ishockeymatchen - eller..? Men märk väl: den dag det är Leksands tur att vinna - och de som tror på sex raka Morasegrar i serien är nog få - lär vi med största säkerhet vara ett gäng MIK-supportrar som raskt hittar minst lika krystade bortförklaringar. Det ligger liksom i sakens natur. Så tipset är att ignorera Nyz och hennes klasskamrater.
saftas: Nej, min åsikt om er arena står fast även vid Leksands vinst. Jag har (tro det eller ej) förmågan att skilja på bra eller dåligt. Leksand var dåliga, mora lite mindre dåliga... FMMA inte lika dålig som smidjegrav, men fortfarande inte bra... Ejendals blir däremot oerhört bra. Sen hoppas jag givetvis på Leksand också
nyz: Eftersom vi fått ny programvara till i år och de gamla conf filerna funkar inte med den nya versionen, så har vi inte ställt in alllt riktigt. Tror nog du bara är lite bitter för Leksand är det sämre laget? Har jag rätt? :)
Step: Ok. Det var ju för väl att det inte handlade om ren slarvighet, typ att man bara på måfå körde upp några reglar utan att ha riktigt koll på vilken... tycker ändå att man borde kunna "muta"(sv-eng.) datorkanalen just när man går över, eller? Är det ett fuskbygge?
Skränigt ljud såg att fler hade synpunkter på. Inte bra betyg på ett år gammal ljudanläggning :)
Ska snart sluta såga FM Mattsson arena, men först... det är då fan ingen entertainment center, som vissa vill påskina. Kanske det finaste och största ni har i mora, men med övriga mått mätt är det bara en medioker hockeyhall.
Step: Ja det tenderar att bli lite högt ibland..... Jag har väl tänkt att ta med barnen på hockey nån gång i vinter, men som det är nu så är det omöjligt, med hänsyn till deras hörsel....
Dino: Det kan kanske bli lite högt i bland, det är svårt att sitta där uppe för oss TVÅ och avgöra ljudnivå. Men att det skrålar i högtalarna har mer med kvalitet och skick på dessa ljudlådor att göra. Vissa av upphängda lådor låter bedrövligt.
nyz: Då vill ljudkillen, vi är visseligen två dom delar på uppgiften, påpeka att det är mediakubens dator som fixar rundgången. Det sker, om du är lite uppmärksam när highligts ska visas, och beror som sagt på ett missljud från nämnda dator.
nyz: Nu är det så att det inte ljudkillens fel. Utan allt är Mitt. (sitter och sköter mediakuben) Så du får skälla på mig. Det var en tabbe jag råka göra. Förhoppningvis gör jag det inte igen.
mediakuben: Tipsa ljudkillen att han ska märka mixerbordets reglar med t.ex. frystejp och tuschpenna... så kanske publiken forsättningsvis slipper rundgången inför varje period!
Regler: - Posta inget personligt (hälsningar osv), det sköts bättre via direktmeddelande, email eller liknande. - När du skapar en tråd, sätt en beskrivande rubrik. - Läs igenom ditt inlägg/din tråd en eller två extra gånger innan du postar för att rätta eventuella stavfel och för att se till att du uttrycker dig som du har tänkt dig. - Var trevlig, behandla andra så som du själv vill bli behandlad.