65selander: nädå,Brynäs vann helt rättvist.......Dom var minst dåliga,så grattis.....Men Mora var så J-la dåliga,sämsta matchen dom spelat när det är som viktigast......men,men alla lag kommer in i svackor.....hoppas bara vi tar Luleå imorrn nu.....Lycka till med Brynäs,Vi tar er nästa match=)
BrynäsPer1: Vann nästan nere i scandinavium.... Vad är det för jävla resonemang. I så fall har väl Mora nästan vunnit alla matcher hittills, förutom möjligen LHC hemma och Brynäs igår....... Borde alltså ligga på typ tredje plats med drygt trettio poäng, eller?
Sen har vi det här med Jordan. Han spelar ju egentligen ganska dåligt, men jag vill gärna försöka med honom lite till... Jag ser att han kämpar och jobbar hårt för laget(eller för sig själv) och det var många som inte offrade sig det lilla extra, men Jordan vill iaf väldigt mycket och poängmässigt så borde han ju vara bättre än Eric så jag tror fortfarande på att han kan bli en elitseriespelare över medel när han kommer in i det. Problemet är ju att han inte förtjänar en plats under tiden, han behöver ju spela i 2a-3e femman för att få tillräcklig speltid. En utlåning kanske? Och tillbaks efter nyår?
Fyfan... Har missat ganska många matcher i rad nu, men igår kunde jag komma och kolla. Jag säger bara: Herregud! Om vi gjort en sämre match i år är det ett under att vi har fler poäng än Leksand.
Är det alltid så tyst i Mora på matcherna,var stendött. Brynäs har väl inte alltid den bästa stämmningen, men bättre än mora idag,men kämpar inte mora,så kämpar inte publiken. Men Brynäs har bra stämmning, speciellt i söder. Där finns Brynäs supporterklubb väst med över 1000 medelmmar, vassaste kalcken i scandinavium av alla. Där fyller dom halva kortsidan. Ni ska va med!!!!! när de åker till gävle,kokar hela hallen. BRynäs är ju ett folkkärt lag,kommer med skit många fans till leksand på lördag.
Anders i Budum: Nu får ni se till att hålla er på minst 10:e plats , för jag vill INTE ha med er i KS i vår . Vi får det nog tufft nog utan att ni ska vara med där , så då finns det då iallafall ett ESlag i Dalarna . Så kom igen nu Mora .
Fy fan vilken jävla skit hockey. Jag har ALDRIG sett Mora spela så in i helvete dåligt. (Undantaget Martin Jansson, Granström å M Simons). Vi har ju inte något som helst spelsystem. Är det detta som är den finska sisun kommer vi garanterat att möta Skelefteå framåt vårkanten. Nånting med laget måste hända för att vi ska undvika detta. Skicka hem Fabus å Krimskrams...Köp nytt på måndag!
Har sett MIK fem eller sex matcher i år. Det här är första gången de spelat riktigt dåligt. Jag vet inte vad som hände där ute. Var de trötta efter att ha kommit hem från Ö-vik halvfem igår morse? De var ju inte taggade för fem öre. Märkligt. Optimisten tror på ett riktigt taggat MIK på lördag!
Steff: Brynäs är fan med inte tråkiga,mora kan ju inte spela hockey= sant. ett elitserie lag mot ett allsvenskt lag, iaf idag. Brynäs skulle legat mycket högre om dom inte hade haft matchprogrammet som dom nyss har avklarat. Se här
HV 71-Brynäs Färjestad-Brynäs Brynäs-djurgården kanske lätt Linköping-Brynäs Frölunda-Brynäs Brynäs-Linköping Brynäs-Färjestad
Hur kul har dom matcherna varit, ändå tog dom poäng i hv, vann mot lhc. Vann nästan nere i scandinavium, stod 2-1 länge,tills ove molin träffade ribban,som kunde blivit 2-2,itstället gör kallio mål i tom kasse. Inse Brynäs är ett slutspelslag, om mora spelar så här idag,men det har dom inte gjort tidigare jag vet. Men dom måste skärpa sig
freppe: Neh..det var då total skugga i den här matchen iaf. Men de andra resultaten är ju till vår favör. Får byta tillbaks till Prince till nästa match..då kanske vi får in rätt resultat i våran match också?! :P
Första gången jag ser Mora spela i år och det är inte kul att titta på. Hönsgård och chansspel. Det ser såå mycket enklare ut när Brynäs anfaller. Skärpning måste till om vi inte ska parkera ihop med Siljansnäsarn resten av säsongen.
Klass-samhället i elitserien. För att göra en klassresa så måste Mora hitta på något drastiskt nu. Nya spelare, krismöten, Grötting i förstafemman vad vet jag....
Elitserien klass I: HV71 Frölunda Indians Linköpings HC Färjestads BK
Elitserien klass II: Timrå IK MODO Hockey Brynäs IF Luleå HF
Elitserien klass III: Djurgårdens IF Mora IK Södertälje SK