Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora - Brynäs

« · 608516 Till forumet

Sv: Mora - Brynäs
Dalmas1: Och Sperrle praktiserar knipövningar.
Kommentera

Nalia:
Ja det blir ju lätt så när Mora är inblandat.
Kommentera

Skott i Linköping: 16-7 mot Leksand.
Kommentera

Dalmas1: Pja..det är väl som förväntat eller?!^^
Kommentera

Det blir PP rexten av perioden. Dackell ut efter 17:58
Kommentera

En kompis till mig som har Canal + Sport streamar sändningen så att jag kan se matchen på datorn. Rätt coolt...
Mer kamp än skönspel hittills.
Kommentera

Nalia:
Nja, vi kan ju kontra in en uschling i boxplay...

hmm, Dackell ut för Interference - så vart det med den boxplay-chansen. Nedrans!
Kommentera

Metal Guru: Och för Nalia :P
PP för Brynäs nu dock och det bådar ju inte så gott.
Kommentera

Nalia:
Läget just nu:

MODO Hockey - Djurgårdens IF 1-0
HV 71 - Timrå IK 0 - 0
Frölunda HC - Färjestads BK 2 - 0
Mora IK - Brynäs IF 1 - 1
Linköpings HC - Leksands IF 1 - 0
Luleå HF - Södertälje SK 1 - 0

Ser väl helt o.k ut (just nu!), om man studerar övriga resultat i bottenstriden. Ett mål till hos oss vore dock mumma för Guru.
Kommentera

Metal Guru: Mycket trevligt att få se Simons i den situationen. Är mäkta glad att han ångat igång och får knäppa sina belackare på snoken!
Kommentera

Nalia:
Powerplay, efter att MÅNSSON, Mathias åkt ut efter 04.05 för CROSS.

Sedan:
05.18 1 - 1 PP1 Mora 78. SIMONS, Mikael
(13. TUOKKO, Marco, 8. LUPASCHUK, Ross)
Kommentera

Metal Guru: Ja..1-1 iaf och jag satt naturligtvis inte vid datorn.
Swehockey vill inte heller funka..men jag hörde något om Simons?
Kommentera

Ändras till Micke Simons-styrning. Kul!
Kommentera

YES 1-1 TOUKKO!
Kommentera

Metal Guru:

Leksand missade PP precis före.. Surt sa räven... Jimmie är het :-)
Kommentera

Nalia:
Leksand följer vårt exempel och släpper in en puck i inledningen.
Härligt med lite dala-uppförsbacke så att man får kämpa lite.
Kommentera

Metal Guru: Pja...Mora startade ju snyggt med en utvisning...9 sek in i matchen.
Kommentera

Gusten:
Det börjar frejdigt med ett Brynäsmål.
Spets.
Kommentera

Dino: Är inte Boggen sjuk?
Kommentera

Ikväll lossnar det nog rejält!! Jag tror på 6-1, Calle spräcker målnollan från blå i PP, Boggen nätar............
Kommentera

Stigsson:
hehe oki då är jag med
Kommentera

WarhawK:

Den segern kommer ni leva länge på precis som vi kommer göra på våran ikväll :-)
Kommentera

WarhawK: Formulerade mig lite otydligt. Endast en seger på sju senaste och den kom mot Linköping, före det har ni inte vunnit sedan ni mötte oss sist.
Kommentera

Stigsson:
Linköping hemma vann vi faktiskt med 5-2
Kommentera

Go_Bananas: Man har till och med bara en seger på de senaste sju matcherna. Senaste segern kom mot just oss den 15/10.
Kommentera

Go_Bananas: Siffrorna är omkastade där det blev förluster borta mot Frölunda och Linköping. Enda segern kom hemma mot Linköping.
Man kanske har lika bra reportrar på GD som på AB och Expressen. Researchen brukar ju vara obefintlig i vissa fall.
Kommentera

Stigsson: Brynäs - Linköping 5-2, Frölunda - Brynäs 1-3 och Linköping - Brynäs 0-3, ser ut som 3 vinster på de 5 senaste tycker jag..
Kommentera

Intressant att Gefle Dagblad noterar att Mora är i en liten formsvacka men man nämner inget om att Brynäs har exakt samma rad på de senaste matcherna. Snacka att vinkla informationen dit man vill ha den.

Notera att...
... Mora är inne i en liten formsvacka som omfattar fyra förluster på de fem senaste matcherna.

Fem senaste
Mora:
Modo (b) 2-5, Södertälje (b) 2-1, Linköping (b) 1-3, Frölunda (h) 2-3 sd, HV 71 (b) 0-4
Brynäs:
Färjestad (h) 1-2, Linköping (h) 5-2, Frölunda (b) 1-3, Linköping (b) 0-3, Djurgården (h) 2-3 sd
Kommentera

Stigsson: Ett bra val i just detta nu, efter uppehållet tror ja vehanen kommer vara lika het som sperrle är nu. Vilket han inte är förtillfället.
Kommentera

Stigsson: Ok,fel av mig - Peter Jonak skall det vara inte Peter Eriksson.
Han har inte dömt i FMM Arena än denna säsong!
Kommentera

Stigsson: Nejdå,men sist han dömde så var han inte bra!Många konstiga utvisningar.
Kommentera

sold: Tycker det verkar som om du är arg på alla domare så då spelar det väl ingen roll vem som dömer.
Kommentera

Jaha,då är det dags för Peter Eriksson att döma igen!Hoppas att han är bättre än sist!!!!!!!!!!
Kommentera

Kvällens domare:
ERIKSSON, Peter (ö)
LYTH, Peter
SMEDMAN Nicklas
Kommentera

3 olika matchtrådar nu?
Kommentera

Alisandali:
Värkar var ordet.
Kommentera

OK, nu har jag satsat 200kr på Mora-vinst hos expekt.com
Jag gjorde det inför bortamatchen också, men då förlorade jag en vacker summa pga av en osannolik upphämtning av Brynäs i tredje perioden.
Tycker fortfarande att Mora verkar ha lätt för just Brynäs, inte minst med tanke på försäsongens vinster.

Någon som sätter emot?
Kommentera

insu: Värkar som ni missade ett tilltänkt nyförvärv, se länk .
Kommentera

AH:
Instämmer. Sista veckan har det varit en märklig och helt omotiverad anti-Vehanen-stämning på den här sajten. Herregud, Vehanen har hållit nollan i två matcher men också gjort ett par mer mänskliga matcher medan även Sperrle har varvat bra insatser med inte fullt så bra. Mot Södertälje var han riktigt bra men får också ta på sig målet (plus att han strax innan gjorde en lika tokig utrusning som också höll på att resultera i baklängesmål).
Att vi har två bra målvakter tror jag kan bli riktigt betydelsefullt framåt våren. Förra säsongen hade vi ju ingenting bakom Leinonen.
Just nu verkar - precis som du skriver - Sperrle något hetare. Men det är målfoto.
Kommentera

Anders i Budum:

Jag har en känsla av att Vehanens lugna stil kommer att passa bra mot brynäs eftersom det blir relativt få skott och kontringar. Sperrle håller jag som etta då matchbilden är omvänd. Samtidigt så är känslan att Sperrle är mer het just nu än Vehanen. Hur som helst så har vi två bra målvakter och jag respekterar det val som Harri gör.
Kommentera

79 Andersson:

Ser man bara på resultattrenden efter att vi var på gävlebesök senast så borde vi vara favoriter med 60/40. Det blir dock säkert en målsnål match där vi får ta hand om taktpinnen och där Boork kommenderat tät defensiv och att försöka utnyttja ert starka poerplay.
Kommentera

Sperrle vaktar kassen! Annars....
Kommentera

Mora - Brynäs
Vad tror ni om morgon dagens match ellan Mora - Brynäs då?
Kommentera

« · 608516