Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora Cupen

« · 745340 Till forumet

Sv: Mora Cupen
Db_04: Förstår, du har svårt att välja vilken ståplats du ska stå på? ;)
Kommentera

RQT: ingen DB_04 på läktaren iaf :)
Kommentera

Falahk: Jag ska :)
Kommentera

kommer iaf vara på plats och se MIK-LIF hur många av er på HS ska också se matchen?
Kommentera

Seabiscuit: Skulle hellre se att han blir en målskytt!! Boggen är väl inte känd som målskytt direkt.........
Kommentera

Stigsson:

okej du får sista ordet:)
Kommentera

Seabiscuit: Men å andra sidan så är det ju bara målen i riktiga tävlingsmatcher som räknas så där står han fortfarande på 0+5.
Kommentera

Stigsson:

Okej tack för det, då har han 2 nu då. hoppas att han fördubblar målskården i den inledande matchen mot Dif.
Kommentera

Mike Skinner:

Granströms stora genombrott kanske kommer i år.
Sedan hoppas jag mycket på Elomo i år, en ny Bogg fast bättre kanske.
Kommentera

Mike Skinner, Seabiscuit: Nu får jag faktiskt kliva in och rätta er lite :-), den 14/8 2005 i förra säsongens allra första träningsmatch mot Hammarby så gjorde Jonathan det matchavgörande 3-2, 7.37 in i den tredje perioden, assist från Atvars Tribuntsovs och Jonas Westerling. Matchen slutade sen 4-2 till Mora.

Jonathans stats i A-laget:

03/04
Träningsmatcher 1 0+0 0 minuters utv.
Kvalserien 4 0+0 0

04/05
Träningsmatcher 11 0+0 10
Elitserien 2 0+0 2

05/06
Träningsmatcher 7 1+1 4
Elitserien 43 0+5 49
Slutspel 5 0+0 10

06/07
Träningsmatcher 8 1+2 6

Kommentera

Seabiscuit:
Japp, det var Granströms första a-lagsmål, hoppas vi får se många fler. Visserligen är väl han en spelare som kanske i första hand gräver fram pucken åt andra, men nog hoppas jag han nätar i höst alltid!
Kommentera

Stigsson:

Jo de e sant, men sedan så har vi en till som börjat producera i Jardaine hoppas att han fortsätter så.

Han å Brendl i kalasform så får vi nog se många mål i vinter.

förresten granis gjorde mål mot tik, var det hans första i a-laget eller?
Kommentera

Seabiscuit: Spelar mig egentligen ingen roll vem som vinner turneringen. Huvudsaken att vi får se lite bra spel nu när det börjar bli så nära seriestart. Brendl får gärna börja göra lite mål igen efter att ha haft en tung SCA-cup.
Kommentera

Mora Cupen
Snart dags för den egna cupen igen, Någon mer än jag som törs sticka ut hakan och säga att Mora tar hem den i år igen?

Pitkemäki har vilat ett tag för en lättare höftskada????

Jag tror att man mörkar det hela och att det är värre än man sagt. Vilket skulle ge Lars Johansson en stor möjlighet att bli ordinarie.

i övrigt så är det tre junisar som skrivit kontrakt för mora, hoppas att dom kan ta platserna också för det är hård konkurens. tråkigt om dom blir utlånade...
Kommentera

« · 745340