...men om vi nu trots allt sneglar uppåt så kanske det vore bra med en Luleseger, om det nu är så att de har fyra hemmamatcher kvar. I så fall har vi avgörande själv, mot HV på lördag och SSK på torsdag. Men - som sagt - det är Malmömatchen som är den viktiga (förutom MIKs egen förstås). Och även SSK-Modo, i kampen om kontraktet.
insu: Ja, det ärter väl palt i periodpauserna, och efteråt är man inte så jävla aktiv precis. De skulle behövt Wikegård att skrämma ut dem på isen igen. Och Odoya. Vad nu han skulle göra.
insu: 4-3 nu till Luleå - och de har faktiskt gått förbi oss i tabellen just nu. Fast de har en match mer spelad - men FYRA hemmamatcher kvar... Och HV är bara en poäng bakom...
Hur var nu mantrat..? "Nytt kontrakt först. Allt annat är bonus."
Metal Guru: Undrar om det var taktiken när säsongen började: "Vi plockar hem en massa proffs, vinner som fan före jul och fixar kontraktet så tidigt vi kan." Nja, kanske inte...
Metal Guru: Jo, för mig handlar det om nytt kontrakt och inget annat. Först när det är fixat kan vi börja snegla mot slutspel. Och det absurda är att för nästan varje omgång som vi får stryk så är vi allt närmare en plats i högsta serien nästa år. Om de här resultaten - inklusive MIKs - står sig är jag fullt nöjd.
insu: Bortsett från att vi just nu har noll pinnar, så är resultaten helt o.k.
IF Malmö-Brynäs IF 3-0 Timrå IK-Frölunda HC 0-1 Färjestads BK-Linköpings HC 3-0 Luleå HF-HV 71 3-3 Mora IK-Djurgårdens IF 2-3 Södertälje SK-MODO Hockey 0-1
Som det ser ut idag behöver Odoya knappast dra med sig några MIK:are av planen. Det räcker väl att han åker ut själv, så kan Jurkyrkogården göra mål i lugn och ro med en man mindre.
Nalia: Jag tror även Odoya har lånat ut sin tröja, han kan fortfarande inte gå riktigt efter incidenten förra veckan, då Wikegård plockade bort, ...ja ni vet.
Jag tror faktiskt vi är bäst i elitserien på att måla i numerärt underläge.