Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora-Färjestad (Kvartsfinaltråden)

« · 851624 · » Till forumet

Sv: Mora-Färjestad (Kvartsfinaltråden)
Inte ofta man håller på Skåningar men nu är det dags! Avsnittet "Krossa Leksand" sänds nu på TV4+.
Kommentera

Nix men till nästa match för Frölundaiten MOK är i September
Kommentera

Enl säkra källor dömmer Sören Persson matchen imorrn...
Kommentera

Svanru: 6 månader? Inte till silly season:-)
Kommentera

mok: Jag inser väl att vi är favoriter men lite konstigt att Expressen hela säsong getingbedömmer oss som ett bottenlag men det säger väl mer om blaskan.
Hur är det föresten själv i väntans tider. Det är ju bara 6 månader kvar till säsongstarten :-)
Kommentera

Svanru: Hur du än vrider o vänder på det så är ni favoriter genom hela slutspelet.
Kommentera

Svanru:
Favoriter och favoritlag är väl ändå två olika saker? Jag skyr FBK nästan lika mycket som jag skyr laget där nere vid sydsiljan, men de är lik förbannat favoriter till guldet. Även om pressen inte gillar FBK inser de ju att det är ett bra lag.
Kommentera

MW: Jag tycker inte att de slänger sig hysteriskt mycket mer än något annant lag men andra har garanterat andra åsikter. Jag tror nog att det beror på vilken utgångspunkt man har när ser det sk filmande och det är alltid större hos motståndarna än sitt eget lag.

Visst betyder Jönsson & Co mycket men vi har vad många lag inte har 4 grymt bra kedjor med landslagsspelare i alla kedjorna.

Tre stycken puck out i samma match är lite för mycket och knappast Lahtis fel

Skyhöga favoriter jojo. Jag som följer FBK kan konstatera att de sk experterna i våra kvällstidningar framförallt Expressen ger konsekvent FBK usla betyg. I gårdagens match fick de skyhöga favoriterna snittbetyget 2,38 bara ett lag fick sämre emedan VF normalt snittade på 3,5. Om våra kvällsblaskor skriver att vi är favoriter så menar de det inte. Favoritskapet kan däremot grunda sig på vårt eviga finalspelande och årets förstaplats i ES men det är historia nu.

Nu får ni bjuda upp till dans i Mora och vi lovar att stå för musiken :-)
Kommentera

Mike Skinner: Tribuntsovs hoppad in en checking to the head mot Simme som blev sne och svarade med en crosschecking i nacken när letten låg ner.
Kommentera

Vad var det för bråk mellan Simons och Tribuntsovs? Finns ju inga highlights...
Kommentera

Eller:

H.Bogg, E. Johansson, J.Granström

P. Brendl M.Blatak
Kommentera

Tången: Ja det kan jag väl hålla med om. En bra PP femma vore nog:

H.Bogg, E. Johansson, M.Janson

P. Brendl M.Blatak
Kommentera

Svanru: Det är nog lite skillnad på att spela ihop med så pass rutinerade herrar. Vem som helst höjer ju sig minst 50% om man får lira ihop med Jönsson & Co.

Så till något som stör mig någonting alldeles fruktansvärt. Varför måste era spelare åka runt och filma och förstärka situationer hela tiden. Kom inte och säg att det är smart och rutinerat, vilket jag förstår att det är. Jag tycker bara att det är så förbannat lågt av Färjestad som förening att hålla på som dom gör när dom ändå är skyhöga favoriter.
Kommentera

Anders i Budum: Men in med karln i PP åtminstone. Vi måste väl utnyttja en kille med en sån extraordinär bössa! Får han inte själv läge så skapar det ju utrymme för någon annan.
Kommentera

Tången: "Är bara så förbannad just nu. Det är ju för fan såna som han som vi måste ha på isen i såna här matcher! Fattar du inte det?"

Vadå fattar du inte det? Han har ju varit urkass de sista matcherna. Bara åkt och glidit. Första matchen får han ju fan ta på sig 2 mål. Vid 3-0 målet stod han ju bara och tittade på? Hade han tagit 2 skär hade det inte blivit mål. Nä jag tycker vi klarar oss minst lika bra utan honom.

Han har gjort sitt i Mora IK. Men det han har gjort är vi stolta över.
Kommentera

...En som däremot inte gillar att Brendl petas är - Brendl.
Kommentera

roberto:
Kört fast? Men det är väl ändå precis tvärt om.
Köra fast, enligt mitt sätt att se det, vore att envist matcha Brendl oavsett i vilken form han är i och luta sig mot resonemang som "jo, men han är ju faktiskt elitseriens bäste målskytt". Jag har sett så många exempel i hockey och fotboll där tränarna kastar in formsvaga skyttekungar i ett slags desperat hopp om att "han kan ju ensam avgöra matchen". Den typen av coaching funkar nästan aldrig. Det brukar resultera i en sämre laganda och onödiga utvisningar.
Det för dagen bästa laget ska spela. Och ett sådant tar man inte ut genom att slentrianmässigt kika på poängligan.
Om Brendl är i form och arbetar för laget ska han självklart spela. Om han inte är det ska han inte spela. Krångligare än så är det inte.
Kommentera

horcoff: Typisk folk att inte ställa upp då de behövs.
-Ska vi åka till Karlstad?
-Nej, jag har läst i tidningen att Färjestad är för starka i år.
Kommentera

roberto: Kört fast i sitt tänkande ? Det är väl just det de inte gjort.
Kommentera

insu:
Det är ju för jäkligt av en coach att börja bänka spelare i SM-slutspel!
Eric Johansson, Brendl, Blatak även Huml tidigare + är alla toppspelare som har gjort sin del så att Mora kom till slutspel. Eric var skadad och spelade inte på 15 matcher men sen han kom tillbaka har det ju gått bättre för Mora - Blatak är ju utan tvekan Moras bästa back. När det gäller Brendl, hur kan han bara få spela 2-3 minuter-Elitseriens bästa målskytt- när vi behöver MÅL. Undrar också varför aldrig någon av Moras spelare bänkas hm......Granström, 4 mål på 3 år!!!!
I detta läge kan man ju inte börja med att bänka spelare - nu kör man med spelarna som ligger i topp poängmässigt i laget - gå ner till 3 kedjor kanske om så behövs. Nej det är nog dags att byta coacher i Mora - dom verkar ha kört fast i sitt tänkande.
Kommentera

Rindell arg på Lahti, Se Länk;

Ska Lahti döma på Lördag är det väl aktuellt med ett TIFO ?
Kommentera

MIK 7-1: I frågan Brendl är det väl knappast någon som undrar vad jag tycker....man förtjänar sin plats.
Fick ett telefonsamtal från tio-manna(Västerdaling) hejarklacken i Färjestad som var grymt förbannad på Lahti och att inte fler kunde ställa upp när det var slutspel. Vi är många som reser för varje "hemma-match".
Kommentera

MIK 7-1: tänk inte tanken vi e bäst i dalarna blanda inte in nåt skitlag vid siljans avlopp
Kommentera

Svanru: Åh, du har tränat på att vara ödmjuk, funkade bättre den här gången:)
Ja, ni har en väldigt intressant framtid vad gäller tillväxten.

MoreLIFe, tja det börjar iallafall bra.
Vem vet. Gemensamt J-VM.
Sportchefen i läxan är från Mora.
Olle Öst smyger runt i FMMA.
Spol-Jansson har en stol i samma arena.
Dessutom så finns det läxingar som tycker att det är kul att det går bra för MIK.
Vi kanske ser en försiktig början på en fussion.
Ett problem är var hemma-arenan skulle ligga.

Vi skulle nog bli svårslagna.
Alltid ha fullsatt.
Sist men inte minst, ha media på vår sida.

Hur som, för min del är det helt otänkbart.
Kommentera

Tången: Visst är det härligt med olika åsikter:)
Känns bra att vi har någonting gemensamt;)

Jag gillar Boorken-filosofin.
Ingen spelare oavsätt prislapp är för bra för att bänkas.
Om det är rätt eller fel beslut varierar,
men det ger en bra signal till laget.
Kommentera

Tången:
Jag håller inte med om Brendl. Har har inte tillfört i stort sett någonting efter den berömda krogvändan, det känns som om han inte bryr sig längre och då ska han inte spela.
Eric Johanson, som tog hans plats i den femman, gjorde ett betydligt bättre jobb.
Blatak stod visserligen som sjunde back, men fick spela en hel del i kväll. Och blandade väl bra och mindre bra insatser.
Kommentera

MIK 7-1: Fasiken ni gjorde en bra match kom nu igen i Mora och slå oss. Risken finns att vi tror att vi är oövervinnliga. Appropå det där med vår första line börjar bli gamla. Tillväxten är säkrad trots allt har både 89 och 90:ior spelat i laget iår. FBK=enat Wermland kanske dags att LIF och Mora bildar ett lag för att kunna konkurera t ex med namnet MoreLIFe :-)
Kommentera

MIK 7-1: Håller inte med om mycket förutom att jag också håller på MIK! In med Blatak och Brendl och ut med Bumba! Gonatt!

PS. Djoos kan väl ta hand om junisarna?
Kommentera

Tången: Med Kåberg cirkulerandes runt honom, var det kanske inte så dumt ändå.
Men att bänka Brendl, det skulle de ha börjat med mycket tidigare.
Det finns risk att det gör mer skada än nytta just nu.

Vad gäller Djoos är väl han klar för ett år till.
Jag hoppas Rindell blir kvar, så vj kanske kan få lite stabilitet i laget.
Inte bra att byta ut hälften varje år.
Kommentera

Tången: vi höll på gå under med Hossa fast han va bra tjänstefel? nä Mora e ett kämparlag bästa spelarn var Horcoff.Ingen här vet väl anledningen till varför han va bänkad men han verkar jobba bra efter bänkning.
Kommentera

Till och med min gamle far som varit verksam inom Mora IK sedan 1964 sade: "Vi måste ju ha råd att ha med en spelare som Brendl om vi ska ha en chans att komma någonstans". Han jämförde med åren då vi hade Hasse Hansson som heller inte producerade något bakom mittlinjen. Klokt talat anyhow. Däremellan Patrik Ross ej att förglömma. Att däremot bänka Pavel är snudd på tjänstefel i en kvartsfinal men trio me bumba lär väl inte vara kvar så länge till.....
Kommentera

SIVASN: Nej då var han en katastrof! Men jag skulle inte tro att han skulle vara det idag igen! I så fall skulle han bänkats redan efter tredje matchen i grundserien!
Kommentera

Tången: du kan väl inte påstå att han va bra i tisdags?
Kommentera

Anders i Budum: "Helt rätt att bänka Brendl".

Ja det var verkligen rätt beslutat av de tre mupparna i båset.
Är bara så förbannad just nu. Det är ju för fan såna som han som vi måste ha på isen i såna här matcher! Fattar du inte det?
Kommentera

Sibbe: Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila , Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila , Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,
Kommentera

Forever MIK:

vi vill inte kallas för "de lila" längre ;)
Kommentera

Forever MIK: Han är så dålig så man får ont i magen.
Kommentera

Anders i Budum:
Vi kan väl konstatera att domherren inte är något vidare. Klockren klubba rätt i limpsaxen på Kultanen, blodvite, minst 2+2, näää såg inget. Bin laden har dålig balans, ut med bruun. Tripping vid 3-2 målet, nä inte var det något. Det är tillräckligt svårt att spela mot de lila utan att dom har hjälp från de randiga
Kommentera

Helt rätt att bänka Brendl. Det borde ha gjorts redan i förra matchen.

För övrigt borde vi leda med 4-2, men oturen grinar oss i ansiktet.

P.s

Lahti måste vara tokblind

D.s
Kommentera

Anders i Budum:

2 perioder kvar men ni har klarat er bra hiitills.
Kommentera

Fan va bra vi är! ;)
Kommentera

SIVASN: härligt 2 - 2
Kommentera

Anders i Budum: 2 - 1
Kommentera

Två noll, redan. Fy fan va kassa vi är.
Kommentera

Anders i Budum: Du eller jag?
Kommentera

Tången: Mitt tips är att dom kommer att komma in för att spela PP.
Kommentera

Tången: Pucko! ;)
Kommentera

Stigsson: Bänka Blatak och Brendl? Hallå vi är i kvartsfinal!!! Blatak är ju vår absolut bäste back alla dar i veckan. Ok Brendl var kass sist men man kan väl inte bänka elitseriens bäste målskytt! Han kan vända denna serie till vår fördel! Tänk om i båset. ( om ni över huvud taget tänker )
Kommentera

« · 851624 · »