Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora-Färjestad (Kvartsfinaltråden)

« · 853482 · » Till forumet

Sv: Mora-Färjestad (Kvartsfinaltråden)
MIK 7-1: Så där ja. Nu är vi så uträknade vi kan bli 0-3 i matcher och två bortamatcher i rad. Perfekt läge med andra ord. Det har väl fortfarande aldrig hänt i SM-slutspelets historia att någon vänt ett 0-3-underläge. Däremot har det väl skett några gånger i NHL.
Kommentera

Bonäs norra: Ser man lite possivt på det hela så har MIK varit vinsten närmare för varje match.
I kväll så kan det vara dax...

Men skulle MIK lyckas vinna den här matchen,
så får vi läsa om FBK:s läggmatch imorgon.
Kommentera

Anders i Budum: Ja snälla vinn så vi får en positiv avslutnung vilket fall!
Kommentera

Vinn idag nu då, för fan!

Suck.
Kommentera

MIK 7-1: Sören Persson får fortsatt förtroende:
PERSSON, Sören
EKENBERG, Conny
SJÖDAHL, Johan
Kommentera

SIVASN: Man brukar bli lika förvånad varje gång,
och undrar om han gör några efterforskningar överhuvudtaget.
Undrar vilken "expert" som blir närmast den här gången då?
Kommentera

Bonäs norra: Ja jag längtar efter Pellagonie Anrell`s elitserietippning 07/08 så man får skratta lite
Kommentera

SIVASN: Jo vi är nog redan ettablerade ,man har nog lyssnat för mycket på
blaskorna kanske, Men vi kanske kan ettablera oss ännu högre, det var så jag menade.
Kommentera

Goal: Vet inte vad han har gjort för illa som är bänkad ? jag tror inte på några förkylningar.
Den spelare som gjort flest mål per spelade minuter och kan då hantera pucken med klubban.
Kommentera

horcoff: Nu är det väl f-n dax att spela Bergqvist med Bogg!
Kommentera

eltifoso: Nu ligger HD-Zebran !
Kommentera

horcoff: 0-2 nu, sitter och ler i TV-soffan. Heja Perras pojkar.
Kommentera

Ola: Fjärde säsongen är den svåraste;)
Kommentera

Nu ligger en av Zebrorna på isen !
Kommentera

SIVASN: 0-1 Lif-Saik
Kommentera

Ola: De kommer dom nog fortsätta med
Kommentera

Metal Guru:
Ett etablerat ES-lag är vi när kvällstidningarna inte längre tippar oss i botten. :-)
Kommentera

Step: Nog kan man hata mycket under match då bryr jag mig inte men under en cermoni e det beklagligt
Kommentera

Step: Finns det nån rättvisa så belönas inte sånt beteende med SM-guld.

Bonäs norra: När slutspel drog igång hade vi redan vunnit.
Kommentera

SIVASN: Jag åker bort och hejar på saik.
Kommentera

horcoff: faan ska se om det ordnar sig
Kommentera

SIVASN: Inte Drakarna i vart fall.
Kommentera

Bonäs norra: me två slutspel i rad så måste vi väl va ett ettablerat ES-lag
Kommentera

horcoff: går det ingen buss?
Kommentera

Bonäs norra:
Vad är definitionen på ett etablerat ES-lag?
Kommentera

Bonäs norra: Om det är någon som tänkt sig ner till Färjestad på måndag och har en plats över och vill samåka ?
Mejla i så fall ! Kan åka till Vansbro.
Kommentera

insu:Ja, jag försöker tänka så oxå, tror att om mik får behålla det mesta ur detta lag så kan vi vara ett ettablerat es lag nästa säsong.
Kommentera

Oavsett hur det går på måndag så är den här kvartsfinalserien viktig för framtiden. Vi får ännu ett års slutspelsrutin, vi får in fina pengar i kassan och vi blir en attraktivare klubb för nya spelare.
Kommentera

ja det är riktig neandertalnivå på de
Kommentera

Forever MIK: och det gör inte så mycket även om det är lite råkigt.
Jag tror att alla vi här är oerhört stolta och nöjda över de MIK presterade på slutet av grundserien.
Vi borde nästan anordna en tacksermoni uti smidjegrav.
Kommentera

Sorgligt att tvingas höra FBK:s så kallade klack. Alldeles för mycket hata, hata hata. Är det inte meningen att man ska älska sitt eget lag.
Patetiskt att stå och skrika "vi hatat Mora. under en cermoni till minne av en legend, där priser delas ut till välförtjänta innom klubben av direktör och ordförande.
Stackars Färjestad som måste stå ut med dessa så kallade fans.
Kommentera

Tycker att det syns på en del spelare att luften börjar gå ur. Syntes redan i första kvarten. Tror att kraftansträngningen de sista 10-15 matcherna i grundserien tog håt både mentalt och kroppsligt. Juha är lite svagare nu vilket renderar i ett och annat skitmål. Basse har åxå gått ner sig lite vilket är fullt förståerligt, stor-eric, martin, m.fl är mer eller mindre ur slag nu.

Ärligt talat så gör det inte mig så mycket, nytt kontrakt klart, två slutspelsmatcher på hemma plan = kulor in, visst hade det varit kul att åtminstonde fått en hemma till, men nu är det som det är. Jo jag vet att det inte är över förrän tjockisen sjungit, det är bara det att tjockisen står vid mikrofonstativet och har börjat på sin sång, är på sista versen nu, bara frågan hur lång versen är? Jag tror inte versen räcker längre än till måndag 21.20 ca.
Kommentera

Db_04: Punkt tre och fyra kan jag hålla med om. Punkt ett däremot så inser nog till och med han att sett till hela säsongen har han fått mer förtroende här än han fått sammalagt på flera år från andra klubbar.
Kommentera

Stigsson: 1. Petningarna, 2. Hans Ego , 3.Pengar som finns mer av i andra klubbar , 4. Frågan är om ens Simons vill ha kvar honom
Kommentera

Db_04: Vad bygger du det på?
Kommentera

Bonäs norra: DEt är nog så att det spel som mora presterat hade räckt till
semi om vi mött något annat lag i kvarten.
Kommentera

Bonäs norra: Brendl lär nog knappast stanna i alla fall
Kommentera

Tången: Har någon hört något om brendl och rindell vad det gäller eventuell fortsättning?
Kommentera

storfoppa: Ja, några stora studieskulder lär dom inte ha!
Kommentera

eltifoso: mmm visst satsar frölunda en del på sina juniorvärvningar, men de är många som slåss med dom ... nu verkar dock deras dominans ha försvunnit.... Anton valde ju i stort sett bara mellan FBK och Frölunda.... Kanon.se eller om det var Wermlands Folkblad skrev nått om att han längtade hem, var det kanon.se så ska man inte tro allt för mycke på va som skrivs :)
Kommentera

Db_04: Oj, såg inte det förräns nu. Självklart har inte alla i J18 Färjestad som moderklubb, men jag tror det är runt 15, jämför du det med exempelvis Frölunda framkommer en stor skillnad.

Apropå Anton är det skoj att du tog upp just honom, han vill/kommer flytta hem snart igen. Får se vart han hamnar då. Troligen börjar han i Bofors.
Kommentera

eltifoso: du hade dock inget svar på mitt inlägg:)
Kommentera

eltifoso: Juniorhjärnor finns det gott om i FBK-klacken. Av alla bortaklackar som besökt FMM Arena i år så får jag säga att de lågtstående varelser som gjort bort sig idag, i tisdags och 27/1 tyvärr inte lever upp till den standard som laget håller. "Hata, hata" och annat trams hör till forntiden. Skärp er för f-n!
Kommentera

Forever MIK: Håller med. Vuxna (?) människor bete sig så ynkligt!
Kommentera

Forever MIK: Ingen juniorverksamhet?

Undrar vad det var för lirare jag såg tidigare då, 10-5 mot Timrå.
Såg du dessutom matchen i dag i moras lada så såg du #3 Motin som kommer från vårt J18 lag. Regerande svenska mästare.
Kommentera

Patetiska fbk:are.
Under cermonin årets junior med en kort motivireing framförd av MIK:s ordf. Så uppträder fbk-klacken mycket moget, står och buar och skriker hela tiden. Kul som junior att bli utbuad på det viset, man kan åtminstonde hålla käften.
Men det är klart att man inte kan begära mer av dessa patetiska fbk:are, dom har ju ingen egen juniorverksamhet, vilket kanske förklarar deras omogna beteende. Skämmes tamefan.
Kommentera

Anders i Budum:
Men skjuta kan han fortfarande :-D
Kommentera

Tången: Jo, tyvärr tror jag faktiskt han har lämnat oss redan, mentalt. Hans gnista har försvunnit. Hoppas han kan försöka kämpa några matcher till..men jag är tveksam.
Kommentera

Mike Skinner: Hehe nej han skall alltid plockas av någon som kan konsten!;-)
Kommentera

Tången:
Jo. Jag tycker för övrigt att varken Kåberg eller Ledin varit särskilt tuffa hittils i slutspelet. Det jag såg av Ledin första matchen var mest lite ledsna miner efter avblåsning. Men det betyder ju inte att han inte ska plockas!
Kommentera

« · 853482 · »