Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora-Frölunda

« · 667521 · » Till forumet

Sv: Mora-Frölunda
Slitwargen:
Japp. Men sen var det ganska kul, en fin kaxig gest från den alltid så kaxige Ross :)
Kommentera

Fortsätter med mycket chanser...
Kommentera

Mike Skinner: det kommer jag ihåg lite svagt... Man blev skapligt överraskad!
Kommentera

Nu fångar Vehanen... Då är jag nöjd!:)
Kommentera

Apropå ingenting, minns matchen Mora - Hammarby var det va, som slutade 7-1 eller liknande, säsongen vi gick upp, då Ross sköt på Bengan från egen zon. Mycket skoj :)
Kommentera

Hawaii igen och det är bra att det inte är snålt på chanser iaf.
Kommentera

Slitwargen:
Har också stört mig på det. "Tuokko skjuter men Vehanen räddar"... Va? :)
Kommentera

peo m: Jag vet inte vem av målvakterna jag vill ha i mål, men Vehanen känns inte lika trygg som förut bara...
Kommentera

Svårt att höra skillnad på Tuokko och Tukio... Man blir lite förvirrad:S
Kommentera

Slitwargen: Vehanen kan vara lite sprallig eller vad man ska kalla det, att byta in Sperrle nu skapar nog mer oreda än trygghet men visst borde Sperrle få fler matcher?
Kommentera

Slitwargen:
Klart jag sätter emot, jag tror vi vänder och vinner. Som George Michael sa: You gotta have faith, faith faith.
Kommentera

Stigsson, vart har du hållt hus? Du måste gå och bädda ner ungarna snart!!!
Kommentera

mediakuben: Hur ser Vehanen ut? Det sägs att han fortsätter släppa mycket puckar... Kul med lite matchrapport iaf!:)
Kommentera

Slitwargen:
Toukko har varit ganska bra denna match som vanligt.Tycker att
mora inte kommer upp i riktig standard i 2:a perioden.Mycket hafs och så måste man säga att frölunda täpper till i mittzon mycket bra.
Kommentera

Slitwargen: jag tippar väl 3-2 till VF... Någon som sätter emot?:P
Kommentera

Nu har FBK kollapsat! Brynäs börjar t.o.m. tredje perioden i 5 mot 3...
Kommentera

Mike Skinner: de har faktiskt ett riktigt bra powerplay! och vi har det sämsta box playet... tråkigt tråkigt, men ganska väntat
Kommentera

Helvete. Det kunde man väl ge sig fan på. FAN!
Kommentera

Slitwargen:
Mhm... Men så länge Mora vinner kan Brynäs gärna vinna också, jag ser hellre Brynäs i slutspel än Djurgården.
Kommentera

Mike Skinner: Sant sant!:P Och nu tog Brynäs ledningen:O
Kommentera

Slitwargen:
De pratar ju bara om Tuokko när han är i puckkontakt, och alla vet ju att för #13 kommer pucken i andra hand :)
Kommentera

Slitwargen:
Haha ja se Färjestad. Fan, det är ett lag jag ogillar om något alltså. Drömscenariot är ju FBK och LIF i kvalserien. Vi får hoppas på nästa år :)
Kommentera

Slitwargen: Varför har man en känsla av att Toukko slarvar mest hela tiden den här matchen!?
Kommentera

Mike Skinner: Ja, någon gång måste han blixtra till den här säsongen... Nu har han ju med sig sin gamla vapendragare Nordström och allt!
Kommentera

Slitwargen: Man blir gråhårig av kommentatorn som höjer rösten varenda gång det blir skottläge...
Kommentera

Slitwargen:
Där ser man. Som sagt, gamlingarna är giftiga när de kommer igång.
Kommentera

Slitwargen:
Trodde aldrig jag skulle säga det, men vi får väl hoppas på Jörgen Jönsson :/
Kommentera

Slitwargen: och sjödda gör mål!
Kommentera

Slitwargen: Brynäs spelar 5-3 däremot=/
Kommentera

2-0 Tälje säger de nu! Finfint!
Kommentera

Slitwargen:
SSK nätade igen nu, skönt.
Kommentera

Hawaii! Om man vill bli nervös så ska man slå igång radion nu...
Kommentera

Haha jävlar vad svettig jag blev nu, verkar inte alls lika stadigt nu. Hatar att lyssna på radio på det viset, kommentatorn är efter känns det som :)
Kommentera

Mike Skinner:
Göteborgarna verkar ha en rejäl klack också, om man ska lyssna till halljudet.
Kommentera

Slitwargen: ohh, betydligt bättre med PP istället för baklängesmål:P
Kommentera

Slitwargen:
Problem med sånt har vi haft länge, hönsgård i försvaret har hängt med ett tag, markeringsmissar och dylikt.
Kommentera

Slitwargen: och nu gör de ett jävla mål!:(
Kommentera

Slitwargen:
Precis... Men fan, nu släppte vi till ett mål. Ryck upp sig nu!
Kommentera

Mike Skinner: Jag tycker vi verkar ha problem när de bara lyfter in lösa puckar mot mål...
Kommentera

Mike Skinner: haha, så det är därför du sitter och ensam och lyssnar på hockeyn! Det känner jag igen totalt från när jag var i lumpen och satt varenda torsdag ensam i datasalen och lyssnade på hockeyn...
Kommentera

Slitwargen:
Ja fan ja vad vi verkar trycka på bra idag. Bara vi inte släpper någon kontring, verkar ha varit lite tendens till det.
Kommentera

Mike Skinner: Vi verkar pressa på ganska bra i början!:)
Kommentera

Sådär, nu kör vi på igen. Forza Mora!
Kommentera

Slitwargen:
Haha, apropå Djurgården. Har en fänrik (gör lumpen nu) som är helt tokig i Djurgården. Näst efter Moravinst är Djurgårdstorsk det bästa som kan hända. Man behöver bara ge honom ett litet leende för att hela hans dag ska vara förstörd. Sånt är alltid kul :)
Kommentera

Mike Skinner: Jag menade när han viftade bort pucken till Eric som sedan kyligt lyfte in den i tom bur...
Kommentera

Slitwargen: NU är det dags att slänga kläder i tvätten!
Kommentera

Slitwargen:
Ja jag såg highlights från den matchen, fan, om det ska vara motiverat att över huvud taget ge två assistpoäng var ju den situationen ett jävla skolexempel. Nu var det ju ett stolpskott från honom som gick till Boggen. Konstigt det där.
Kommentera

Slitwargen: 17-7 i skott för Tälje mot Djurgården... Man kan bara hoppas att DIF har fått en rejäl svacka! =D
Kommentera

15-12 i skott i första! Mycket bra mot ett Frölunda som nu nästan fått tillbaks alla viktiga spelare och lekte mot Modo i förrgår...

Kerman fick för övrigt assist till Boggen. Han gör inte "bara" mål på senare tiden... Han borde ha fått ännu en assist i förra matchen till sista målet ska tilläggas!

yeah, mer gubbrock nu!
Kommentera

Slitwargen:
Precis. Gamlingarna behöver 40 matcher för att bli varma :) Men de är ju giftiga när de kommer igång...

Och här kommer Stiff Upper Lip också. Mycket nöjd.
Kommentera

« · 667521 · »