Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

MORA IK v.s BRYNÄS IF

Sv:MORA IK v.s BRYNÄS IF
Gusten: Ja vi lägger ner, eller vad säger du Knogen.....Knogen......KNOGEN!! Äsch han gick och kommer aldrig mera att logga in på HS.

Stigsson: Då funkade min och Knogens marknadsföringskampanj. Vi funderar nämligen på att starta en liten ambulerande lädershow för privata fester....ähhh vafan...kanske bäst att lägga ner nu va? :)

Gusten:
Jahapp, så har man fått ett rykte som högklackad supporterfurir, med läderkeps och latexsuspensoar också.

Tack Gusten!!!!!

;-)

Gusten: Du fick i alla fal upp intresset hos flera på HS. Direkt efter ditt "avslöjande" så fanns det en hel del "Besöker Knogen" och "Besöker Gusten" i tjuvkikalistan. :-0

Stigsson: Tror knappast Knogen och Gusten lämnar baksätet på bilen, det gjorde dom inte sist iaf ;-)

Stigsson: FAN så är det aaaalltid när jag och Gnuggen kör vår grej, först jublas det och sen blir det en besk eftersmak och ångest.

Gusten: Med tanke på ditt senaste inlägg så har jag ändrat mig och vill inte längre ha er inne på isen. Ska det vara på det där sättet så kan ni hitta en lokal under läktaren för era "uppgörelser".

Gusten:

:-D

Dåre!

Stigsson: Okej! Kör du mediakuben ikväll? För isåfall kanske du kan köra nån upptempolåt och eventuellt lite effekter.

Sen är det bra om du kan köra "Nothing else matters" (vår låt) efter en stund. Ofta när jag och Knogen brottas brukar det sluta med kel ;)

Knogen: Just nu står Stigsson på utsidan av rinken.

Stigsson:
Och vems sida står du på??? ;-)

Gusten: Ta honom med ut på isen. Så får vi andra lite pausunderhållning också :-)

Knogen: Sitter här och funderar i vilken periodpaus jag ska klättra över till hemmastå för att slita skinnet av dig.... ;)

Stigsson:
Skit också! Klart man skulle hört sig för där först. Och att jag inte kom på det när farsan har det är ju märkligt.

Mitt rykte som lokalpatriot blir skamfilat! :-0

Knogen: www.kringdata.se

Jag kör där och är supernöjd. Framför allt med den lokala supporten som man kan gå och hälsa på istället för att sitta i telefonkö.

Gusten:
Berättade jag att jag drömde om din morsa här en natt?

Hon såg lite vilsen ut, och hade en väldigt tom, stirrande blick. Jag frågade vad hon tänkte på.

-Jag vet inte, svarade hon. Det enda jag får in i huvudet hela tiden är 5-9, 5-9, 5-9.

;-)

Stigsson:
Nämen vänta nu! Jo, jag förordar ju den lokala marknaden och kravmärkt och hela baletten. Men någon IT-guru är jag inte. Vad har jag missat?

Knåggen: Jag har ju sagt åt dig att du får hellre snacka om min morsa än ta upp "matchen från helvetet"...har mardrömmar om matchen och bussresan hem fortfarande. ;)

Knogen: Bredbandsbolaget!! Du om någon trodde jag var en sån som skulle handla lokalt.

Gusten:
Inte lika lågt som Glocalnet :-)

Bra då att jag valde Bredbandsbolaget som har FLEST ANMÄLNINGAR AV ALLA!!!!!!

Vad nu detta hade med saken att göra?

Knogen: Det där var lååååååågt!

GävleLasse:

Ehrm....*host, host*....5-9...*harkel*...ehrm....*host, rehööö*...5-9...

The incredible Honk var det ja ;-)

Camilla: Jag kanske ska förtydliga mig lite. Jag menar inte på något sätt att Sperrle var dålig i matchen mot SSK men jag såg heller ingenting som gör att han är ett naturligt förstaval gentemot Petri. Det är mycket bra att vi har två bra och jämna målvakter och så länge som jag bedömer dom vara jämna så litar jag fullt på att våra tränare gör det rätta valet och ställer "rätt kille" i målet.

Camilla: Jag har inte missat nånting. Såg matchen på TV och kunde konstatera att han vek ner sig efter halva matchen precis som resten av laget.

Metal Guru: Spelarfru/sambo ;-)

Camilla:
Vad är ditt förhållande till Sperrle?

Stigsson: Var du i Södertälje och kollade på matchen? Det var nämligen jag och till skillnad från dig så kan jag påstå att Sperrle gjorde en riktigt bra match, du kanske missade att flertalet av målen gjordes i powerplay för BIF också?
Förlusten ikväll kommer nog att svida extra hårt!

Stigsson: Sen har väl Sperrle stått i de flesta matcherna mot Brynäs den här säsongen. Det är nog hugget som stucket vem som står... Brynäs väljer att ställa "The Incredible Honk" I målet så stryk får ni i vilket fall. ;)

Camilla: Kanske för att Sperrle (trots segern) inte var riktigt bra sist. han släppte ju faktiskt in 4 mål.

Camilla:

Detta fenomen förklaras genom att det är tränartrojkan som bestämmer inför varje match vem av Vehanen och svensken som får stå. Och de har full konstnärlig frihet att göra precis som de vill för stunden.

Det är inte du som väljer. Det är inte jag som väljer. Det är inte något nick på nå't Internetforum vars enda quest i livet är att lobba stenhårt för en enda spelare som väljer.

Först förlorar man tre matcher i rad, finska målvakten får gå av isen mot Luleå, Sperrle hoppar in i den matchen och får sedan stå matchen mot SSK borta och då vinner man! Så långt är allt bra MEN i kvällens match mot BIF får finnen stå ändå, kan någon förklara detta fenomen för mig? Och kom inte med nåt snack om någon match som hände för en månad sedan, det är dagsformen vi snackar om....

Kvällens Domare:

LAHTI, Robert HD

LJUNGQVIST, Mikael LM
LYTH, Peter LM

"Mora är ett strakt och hårt arbetande lag som gjort en mycket fin säsong hittills. Allt man gör blir positivt eftersom laget knappt tillhört Elitserien. Laget består av många finska spelare och man har dessutom en finsk tränare som ger dom stort förtroende. Vi tror på en tuffare match än den mot Leksand senast."

anton:
Kan ju vara så att motivation slår klass oxå, TIK har väl fått en nytändning nu med sina nyförvärv då kan det ju gå så här.
Det är bara att se till att vi vinner våra matcher så ska det gå vägen ändå.

Ännu en läggmatch,HV-TIK 0-1,det luktar....
Undrar vad spelbolagen tänker?

Matti: Klart grabbarna tar 3 poäng imorgon allt.......

Stigsson:

Mats Strandberg?
Du menar schizotbengen på radiosporten?
Han som oscillerade till Täljematchen..?

"Tälje usla, Mora vinner, Tälje spelar ut, Mora bara förstör, Tälje har inget eget spel, Mora spelar smart, Nu kommer Täljes speediga anfall igen, Mora har ingen vilja..."

Ingen idé. Han kan inte läsa med armarna i skjortan med de långa ärmarna. 

Metal Guru: Skriv och berätta det för Mats Strandberg också :-)

zeb:

Ibland är det viktigare att ta poäng, än att bjuda (borta-)publiken på bedårande skönspel.

Stigsson: Då får det allt bli lite bättre med fart på rören, såg ganska segt ut mot SSK

HF: Nja, bra vet jag inte om det är rätt ord. Jag satt där en gång och bortre vänstra hörnet var skymt, då var det jumbotronen som jag fick titta på. Nu väljer jag bort det stället om det är möjligt.

HF:
I FMM Arena ser du bra ifrån dessa platser till skillnad mat i Gavlerinken. Satt på motsvarande platser där under en av Moras bortamatcher mot Brynäs förra året och såg väldigt dåligt av vad som skedde på stora delar av planen.

HF: använder man coca cola bottnar som dig så ser masn inte så bra :-)

Fråtå: Jo, jag är van att sitta nära och gillar det. Vad jag var fundersam om var om man ser bra därifrån. Sitter du på rad två i ett hörn hemma i Gavlerinken ser du inte så bra direkt.

Seabiscuit: "bastiansen eller lupaschuck gör hattrick"

Eller också gör båda det :-)

titran:

I morron tar vi säsongens första tre poängare mot bif.

Mik vinner 6 - 2

bastiansen eller lupaschuck gör hattrick

HF:
det är nog nere vid plexit i kurvan just där man kommer in

HF: Helt okej enligt mig iallafall! Man sitter riktigt nära rinken där nere och det kan ju faktiskt vara rätt fränt.

Är det någon som kan tala om ifall dessa platser är något sånär ok för att se morgondagens match?:

Sektion A rad 2 plats 14-17

Metal Guru: Inte nog med att dom lusar ner sin egen gästbok med ca 2000 inlägg per dygn. Nu får vi vara beredda på att det spiller över här hos oss också.

« · 663077 · »