Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MORA IK v.s BRYNÄS IF

« · 663030 · » Till forumet

Sv: MORA IK v.s BRYNÄS IF
Knogen: Det där var lååååååågt!
Kommentera

GävleLasse:

Ehrm....*host, host*....5-9...*harkel*...ehrm....*host, rehööö*...5-9...

The incredible Honk var det ja ;-)
Kommentera

Camilla: Jag kanske ska förtydliga mig lite. Jag menar inte på något sätt att Sperrle var dålig i matchen mot SSK men jag såg heller ingenting som gör att han är ett naturligt förstaval gentemot Petri. Det är mycket bra att vi har två bra och jämna målvakter och så länge som jag bedömer dom vara jämna så litar jag fullt på att våra tränare gör det rätta valet och ställer "rätt kille" i målet.
Kommentera

Camilla: Jag har inte missat nånting. Såg matchen på TV och kunde konstatera att han vek ner sig efter halva matchen precis som resten av laget.
Kommentera

Metal Guru: Spelarfru/sambo ;-)
Kommentera

Camilla:
Vad är ditt förhållande till Sperrle?

Kommentera

Stigsson: Var du i Södertälje och kollade på matchen? Det var nämligen jag och till skillnad från dig så kan jag påstå att Sperrle gjorde en riktigt bra match, du kanske missade att flertalet av målen gjordes i powerplay för BIF också?
Förlusten ikväll kommer nog att svida extra hårt!
Kommentera

Stigsson: Sen har väl Sperrle stått i de flesta matcherna mot Brynäs den här säsongen. Det är nog hugget som stucket vem som står... Brynäs väljer att ställa "The Incredible Honk" I målet så stryk får ni i vilket fall. ;)
Kommentera

Camilla: Kanske för att Sperrle (trots segern) inte var riktigt bra sist. han släppte ju faktiskt in 4 mål.
Kommentera

Camilla:

Detta fenomen förklaras genom att det är tränartrojkan som bestämmer inför varje match vem av Vehanen och svensken som får stå. Och de har full konstnärlig frihet att göra precis som de vill för stunden.

Det är inte du som väljer. Det är inte jag som väljer. Det är inte något nick på nå't Internetforum vars enda quest i livet är att lobba stenhårt för en enda spelare som väljer.

Kommentera

Först förlorar man tre matcher i rad, finska målvakten får gå av isen mot Luleå, Sperrle hoppar in i den matchen och får sedan stå matchen mot SSK borta och då vinner man! Så långt är allt bra MEN i kvällens match mot BIF får finnen stå ändå, kan någon förklara detta fenomen för mig? Och kom inte med nåt snack om någon match som hände för en månad sedan, det är dagsformen vi snackar om....
Kommentera

Kvällens Domare:

LAHTI, Robert HD

LJUNGQVIST, Mikael LM
LYTH, Peter LM
Kommentera

"Mora är ett strakt och hårt arbetande lag som gjort en mycket fin säsong hittills. Allt man gör blir positivt eftersom laget knappt tillhört Elitserien. Laget består av många finska spelare och man har dessutom en finsk tränare som ger dom stort förtroende. Vi tror på en tuffare match än den mot Leksand senast."
Kommentera

anton:
Kan ju vara så att motivation slår klass oxå, TIK har väl fått en nytändning nu med sina nyförvärv då kan det ju gå så här.
Det är bara att se till att vi vinner våra matcher så ska det gå vägen ändå.
Kommentera

Ännu en läggmatch,HV-TIK 0-1,det luktar....
Undrar vad spelbolagen tänker?
Kommentera

Matti: Klart grabbarna tar 3 poäng imorgon allt.......
Kommentera

Stigsson:

Mats Strandberg?
Du menar schizotbengen på radiosporten?
Han som oscillerade till Täljematchen..?

"Tälje usla, Mora vinner, Tälje spelar ut, Mora bara förstör, Tälje har inget eget spel, Mora spelar smart, Nu kommer Täljes speediga anfall igen, Mora har ingen vilja..."

Ingen idé. Han kan inte läsa med armarna i skjortan med de långa ärmarna. 
Kommentera

Metal Guru: Skriv och berätta det för Mats Strandberg också :-)
Kommentera

zeb:

Ibland är det viktigare att ta poäng, än att bjuda (borta-)publiken på bedårande skönspel.

Kommentera

Stigsson: Då får det allt bli lite bättre med fart på rören, såg ganska segt ut mot SSK
Kommentera

HF: Nja, bra vet jag inte om det är rätt ord. Jag satt där en gång och bortre vänstra hörnet var skymt, då var det jumbotronen som jag fick titta på. Nu väljer jag bort det stället om det är möjligt.
Kommentera

HF:
I FMM Arena ser du bra ifrån dessa platser till skillnad mat i Gavlerinken. Satt på motsvarande platser där under en av Moras bortamatcher mot Brynäs förra året och såg väldigt dåligt av vad som skedde på stora delar av planen.
Kommentera

HF: använder man coca cola bottnar som dig så ser masn inte så bra :-)
Kommentera

Fråtå: Jo, jag är van att sitta nära och gillar det. Vad jag var fundersam om var om man ser bra därifrån. Sitter du på rad två i ett hörn hemma i Gavlerinken ser du inte så bra direkt.
Kommentera

Seabiscuit: "bastiansen eller lupaschuck gör hattrick"

Eller också gör båda det :-)
Kommentera

titran:

I morron tar vi säsongens första tre poängare mot bif.

Mik vinner 6 - 2

bastiansen eller lupaschuck gör hattrick
Kommentera

HF:
det är nog nere vid plexit i kurvan just där man kommer in
Kommentera

HF: Helt okej enligt mig iallafall! Man sitter riktigt nära rinken där nere och det kan ju faktiskt vara rätt fränt.
Kommentera

Är det någon som kan tala om ifall dessa platser är något sånär ok för att se morgondagens match?:

Sektion A rad 2 plats 14-17
Kommentera

Metal Guru: Inte nog med att dom lusar ner sin egen gästbok med ca 2000 inlägg per dygn. Nu får vi vara beredda på att det spiller över här hos oss också.
Kommentera

Äsch, Widing sänker er själv. Vi ger igen för förra året och vinner med 9-5 och Widing gör 8+1. Kom ihåg vart ni läste först! :)
Kommentera

IsCaN: Efter Sperrles superräddning i lördags så tycker man ju att han borde få stå. Men man vet ju aldrig. Hur är det de brukar säga? "Den som verkar hetast på värmningen får stå".
Kommentera

vem är det som står då?
Kommentera

79 Andersson:
Sorry. Det är kört redan. Vid er återresa från Ludvika har de tre poängen sedan länge varit införda i tabellen. Inget vi kan göra nåt åt längre.

Kommentera

79 Andersson: De platserna förblir tomma.
Kommentera

Metal Guru: vi har plats i bussen hem för 3 poäng, vi har bokat plats för dom poängen redan
Kommentera

Metal Guru: Pölsingarna kommer inte att ha en chans. Lyckas jag bara locka med Petter, som är Leksing men just nu bor i Mora, så kan han på egen hand överrösta alla Gävlingar som finns och skulle så ha gjort även om matchen spelats i den Gävliga staden. Damnit. Petter överröstade på egen hand hela Kärringklacken när vi båda jobbade i Sundsvall, även när det handlade om att LHF mötte Kärringarna och således inte bara vid Korvkioskmatcher i klyktattarland.
Kommentera

Tack, Kickan:
Det känns tryggt att ha stöd i denna svåra stund för Gävleborgarna.

Kommentera

GävleLasse:

Vi har en god chans ändå.
Men poängen har vi redan tagit hand om, så de behöver ni inte bekymra er om. Dä är lite stora, tunga och bökiga, så det är väl lika bra att det blir på det sättet.

Kommentera

65selander:

Extraknäcker Jul-Boorken som busschaufför?
Han har ni väl eldat upp?
Kommentera

Metal Guru: Lycka till mot Pölsan! Jag kommer att finnas på plats och froza er tillsammans med min moringkollega.
Kommentera

Metal Guru: Ja det måste nog till såna metoder för att ni skall ha en chans ;)

Ni kanske kan leta reda på någon klausul som säger att Moraspelarna får ha varsin puck... Det lär behövas ;)
Kommentera

Metal Guru: Ähh... Brynäs kommer att spela av träskorna utav Simons ;-)

Skylta om du men nog tror jag Boorken hittar ändå.
Kommentera

GävleLasse:

Vi följer bara regelverket. Sorry.
Vi har också skyltat om Dalarna, så ni kommer spela inför tomma läktare i Ludvika.

Kommentera

Metal Guru: Ja det lär väl bvara det enda sättet för Moringar att få delta i ett slutspel.. ;)

Ni kan tjinga, paxa å göra vad ni vill... de tre pinnarna kommer att bärgas hem till Gävle.

MOSA MASEN!!!
Kommentera

Är lessen, MonkeyBoyF å Gusten:

Vi hämtade ut pinnarna redan i förmiddags på förbundet, och de stoppas in i tabellen kring lunch imorrn. De är tyvärr inte tillgängliga längre för er. Förbundstanten sa att matchen kommer att spelas, men inga ytterligare poäng kommer utdelas.

Det är en ny regel se'n årsskiftet, förstår ni.

Kommentera

MonkeyBoyF & Metal Guru:

Fan va tjaskit å fubbit!

*pillar obstinat upp ett luktsudde i näsborren*
Kommentera

Metal Guru: För att vara på den säkra sidan så har vi t.o.m. TJING-paxat dem. Stjärnstopp, "hela telefonkatalogen" och allt vad det heter.
Kommentera

79 Andersson:
sorry, vi har redan paxat för de tre pinnarna.

Kommentera

Matti: 3 poäng får ni gärna ta, men inte på tisdag när brynäs är på besök, för då ska 3 poäng hem till gävle
Kommentera

« · 663030 · »