Leksingen Jesper Ollas bryter trenden att visas ut för testosteron, och får sitta två minuter för macho-tilltaget DELAY.
Annars räknar jag ihop till 11x2min, 2x5min och 2x20min i andra perioden - förlåt, nu åkte Fabus ut för hakning, gör det till 12x2min. Hittills, vill säga.
Metal Guru: Rapport från läktaren talar om dåliga domarinsatser, MIK-utvisningar för justa tacklingar och ett Mora som är klart bäst på plan så länge det är spel fem mot fem. Läktarmatchen vinner Drakarna, men det vore väl f-n annars på sin hemmaplan. Fullsatt i FMM Arena och en stämning som mer påminner om SM-final än om en träningsmatch i början av september. Hockeyn är het i Dalarna!
Metal Guru: En teori från läktaren är att han skulle ha fått instruktioner efter första perioden att göra matchen lite jämnare. Sådana spekulationer tycker jag dock är djupt osportliga, och själv skulle jag aldrig ägna mig åt slika misstankar.
Metal Guru: Hehe. Att stirra på statshockey och utvisningarna påminner mig en del om våra matcher mot Leksand. Sällan det hamnade under 100 utvisningsminuter då. Fast å andra sidan lirade ju lirare som Tobias Holm i laget då.
Metal Guru: ...fast enligt läktarraporterna är det det vi inte har. Vi åker ut ändå. Det är kanske imponerande på sitt sätt, men knappast något segerrecept.