Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Nu knyter vi nävarna. Förihelvete.

« · 817408 Till forumet

Sv: Nu knyter vi nävarna. Förihelvete.
Forever MIK: Om du ska dra så dåliga skämt i fortsättningen så sätt åtminstone in en smiley efter :-)
Kommentera

Forever MIK: ska vi sparka på Wikegård? ;-)
Kommentera

Metal Guru:
curre var menat som ett skämt eftersom det var en lek-ing som skrev. Däremot så står jag fast vid wikegård som ett alternativ OM det skall sparkas.
Kommentera

Anders i Budum:
"Jag lägger mig inte ner och dör"

Nehäpp. Nedanstående kallar jag inte för någon direkt pulshöjare i varje fall. Luktar likmask lång väg - hjälper inte någonting, mer än en fortsatt utstakad väg rakt ner i latrintunnan.

Sv: Sparka Harri samt Djoos och det är...NU!  
 Tubest: INGET talar för Mora IK längre. Inte ett jävla skit!
Anders i Budum @ Vasslågå Igår kl. 22:46

Och visst skrev jag inledningsvis bara trams. No doubt.
MEN mitt inlägg var till för att trycka på den stora reset-knappen, och få er att boota upp på ett något mer konstruktiv sida. Vilket jag tycker att jag lyckats med. Åtminstone lite. Åtminstone delvis.
Äh. Jag är fullt nöjd med att domedagsinläggen - likt ditt ovan - har försvunnit, och folk faktiskt skriver vad vi kan göra bättre. Även du visar ju uns av framtidstro, och inte bara svart mörker.

Jag har lyssnat på intervjun med Harri från Radio Dalarna nu på morgonen. Den får mig att tro på Harri - om han nu tar tag i det han påpekar.
Att byta ut framför allt Harri leder som jag sagt ingen vart - om man inte har någon ersättare värd namnet. Curre och Wikegård nämns här - kiss my ass, säger jag.

PS. Vad har överhuvudtaget talat för Mora sedan vi vann Kvalserien för några år sedan? Nej just det: Inte ett jävla skit. Ändå har vi varit här sedan dess. Det är alltså just det som talar för Mora, om du fattar...

Kommentera

Seabiscuit skrev: "Detta gör mej väldigt fundersam till frågan om vilka som får gå och vilka som får stanna. De favoritiserade eller de övriga."

Väldigt intressant frågeställning! Favorisering av det slaget brukar vara helt omedveten från tränarens/tränarnas sida vilket talar för att det är de favoriserade som blir kvar.
Kommentera

Stigsson: Tycker att man skall gå man ur huse för att stötta MIK nu när det är som tyngst.Sänk biljettpriserna ett par matcher eller varför inte resten av säsongen så att folk har råd att komma dit.
Kommentera

Seabiscuit: Det är väldigt många som "vet hur det egentligen ligger till" när det går dåligt.
Kommentera

Visst är det mycket att jobba med, men om det nu blir en massa nya spelare, säg att det ser ut som i matchen mot djurgården, då kommer alltså mora att byta ut halva laget och kanske fler om man ska tolka harris uttalande som det låter. Men var ska man hitta dom spelarna eller rör det sig bara om två/tre stycken?

Och stridigheter är det, och det vet jag då jag pratat med två av de svenska spelarna. Det handlar om att vissa av spelarna är favoritiserade av tränarna, medan många får lite speltid och ibland bänkas för små misstag eller inget misstag alls, får de favoritiserade spela mer.

Å där kommer vi tillbaks till hierrarkin i laget.

Detta gör mej väldigt fundersam till frågan om vilka som får gå och vilka som får stanna.

de favoritiserade eller de övriga.

Men jag vill tillägga att om det blir atminståne tre spelare så hade jag gjärna sett två riktigt bra backar typ Johanson i LHC eller Strålman i TIK och en playmaker som kan hålla i puck skapa yta och slå en ordentlig passning typ pavlikovsky. (skulle inte skada om han är målfarlig också)

Alla säger att det är bättre kvalitet på elitserien i år.
är det så eller är den bara jämnare.
jag tror på det sist nämnda, att topplagen är sämre och att botten lagen är bättre. och om jag har rätt i det så bör likheterna finnas i alsvenskan också.

att hamna där är inget alternativ så måtte dom göra nåt, vad som helst bara vi slipper kvala.
Kommentera

Forever MIK skrev: "Just nu känns det som - gör vad f-n som helst bara det blir bättre"

Absolut! Håller med till 100%!
Kommentera

Anders i Budum:
"Sen är det ju åxå så att domarna är som vanligt inte nån större hit mot oss."

Detta med domarna har jag mailat Peter Andersson om och tro eller ej så fick jag svar i söndags.Dessa svar fick jag:

FRÅGA 1:Kollar ni upp hur deras bedömningar har varit under säsongen i den liga som de dömer i?

SVAR:Domarna följs hela tiden upp under säsong.

FRÅGA 2: Vem bestämmer att just DEN matchen skall dömas av en utländsk domare (Är det bestämt innan ES drar igång)?

SVAR:Det är jag och L-J Ryhed som bestämmer vilka matcher som skall dömas av utländska domare. Vi fördelar dessutom dessa jämt mellan lagen.

FRÅGA 3: Varför tar det så lång tid innan linjemännen släpper pucken vid avblåsning?

SVAR:Nedsläppen idag är en halv målchans och därför måste båda tekarna ha samma chans. Men detta är faktiskt ett större problem i Sverige än i andra länder. Tekarna har otroligt svårt för att stå rätt.

FRÅGA 4:För ett par år sedan så fanns det en 5 sekunders regel för att snabba på spelet efter avblåsningar – Finns den kvar och i så fall varför används den inte?

SVAR:5 sekunders regeln finns kvar och här kan jag hålla med dig om att vikan bli bättre och snabbare.
Kommentera

MonkeyBoyF: Jobba på det som finns? Det finns ju massor att jobba med, men tyvärr är det nåt som ledare Rindell inte klarar av att hantera.

Sen börjar jag fundera om det inte är stridigheter inom själva laget. Jag tror faktiskt det. Man vinner inte om man inte har kollektivet bakom sig, och Mora har ännu en gång blivit ett gäng individualister. (Utom Bogg, Martin, Bastiansen och Stor Erik.) Man kämpar inte för varandra helt enkelt.

Sen är det ju åxå så att domarna är som vanligt inte nån större hit mot oss.

Massor att jobba med som sagt..
Kommentera

Det verkar vara en klar skiljelinje här inne mellan de som vill ha kvar Harri & Co och de som inte vill det. Personligen kan jag mycket väl tänka mig ett tränarbyte OM det presenteras något riktigt bra alternativ. Wikegård tror jag inte alls vore en bra lösning. Hans tankar verkar ligga mer på att vara rolig i TV än att coacha ett lag. Så, i nuläget tycker jag att Mora ska jobba med det som finns istället för att byta.
Kommentera

LA Kings:
Visst kan det vara så. Det är bara det att JAG inte är den som förespråkar dom lösningarna. Men det kanske är det enda rätta i vårat fall. Just nu känns det som - gör vad f-n som helst bara det blir bättre
Kommentera

Forever MIK: Håller med om att tränarbyte inte är någon universallösning men som jag ser det nu är det faktiskt det enda som kan göra stor positiv skillnad. Men för det krävs självklart att det blir precis rätt person - en som kan få ut max av nuvarande trupp. Och risken man tar med att göra ett tränarbyte ser jag som relativt liten, även om det inte skulle gå väldigt mycket bättre är det väldigt sällan som det blir särskilt mycket sämre. Och - som sagt - tror jag att alternativet till en drastisk förändring är en tuff kvalserie.
Kommentera

Kråkbergsanton: Det är en journalist på dalarnas tidningar som skriver texterna på hemsidan och därmed ställer frågor på ett sånt sätt så att dessa sätt att uttrycka sig ständigt uppstår. Sen skrivs texten givetvis om så att man ska få intrycket att det är ett uttalande rakt upp och ner ifrån den aktuelle tränaren.
Kommentera

Anders i Budum: Inför Malmömatchen fanns följande uttalande på MIK:s hemsida:

"- Vi måste se framåt, och något depp är det inte frågan om från vår sida. Det är fortfarande en positiv stämning i truppen, och det säger jag rakt från hjärtat. Det är definitivt ingen som har kastat in handduken, utan vi ska göra allt för att klara av det här, lovar Alf Spolander, assisterande Moratränare."

När jag läste detta undrade jag: Vad säger karln? Depp? Fortfarande en bra stämmning? Kastat in handduken?

Vad får han sina uttalanden ifrån? Att använda sådana termer på hemsidan före match måste anses som psykologiskt självmord!

Depp! Kastat in handduken! (Även om det nu var i negationer.)
Kommentera

mattias - 74: Kul kille...;)
Kommentera

Forever MIK: Ja det vore toppen!
Kommentera

Forever MIK:

Ni kan få Masken =)
Kommentera

Anders i Budum:
Wikegård
Kommentera

Forever MIK: Det ska vara en "Boork typ" i båset.
Kommentera

Metal Guru: Jag lägger mig inte ner och dör, och detta..:

"Kom ihåg att det samtidigt betyder att en död aldrig skriver mer i en gästbok på Internet. Skulle ändå så bli fallet, och ni hemsöker oss, blir vi tvugna att bortmoderera er. Tänk på att det finns barn bland oss, som kanske inte skulle våga gå till skolan eftersom "det spökar i min data".

..är ju fan bara trams och hör inte hemma i sportens värld.

Förövrigt kan jag meddela att vi är inte bättre än så här och jag kan inte se någon som helst ljuspunkt så länge Harry står i båstet. Spelarna lyssnar inte, inte ens när det är Time out. Han saknar totalt pondus. Så är det. Men detta betyder inte att man ska lägga sig ner och dö.. Vi stöttar Mora Ik och anledningen till det negativa här är ju att får fart på laget och försöka göra nåt som kanske väcker tankar hos ledningen, så att vi slipper denna jävla kvalserie.
Kommentera

Db_04:
Såg att Curt Lundmark är ledig.
Allvarligt talat så tror inte JAG att det är lösningen. Det fungerar allt för sällan. Har inte fungerat för malmö eller VF fast dom gjorde det i ett tidigt stadium. Enda lag det fungerat för på senare tid är väl FBK i fjol
Kommentera

Forever MIK: ja tror nog ni ska byta coach....behövs nog en ny röst i båset
Kommentera

Vad säger vi om detta då?
– Ballerinornas tid är över nu, säger tränaren Harri Rindell.
Kommentera

LA Kings:
...och denne någon är redan tillfrågad, och har tackat ja..?

Om inte, är det inget bra alternativ att kicka tränartrojkan idag.
Kommentera

Nu knyter vi nävarna. Förihelvete.

ok, gossar och gossinnor.

Ni som väljer att lägga er ner och dö - gör det.
Kom ihåg att det samtidigt betyder att en död aldrig skriver mer i en gästbok på Internet. Skulle ändå så bli fallet, och ni hemsöker oss, blir vi tvugna att bortmoderera er. Tänk på att det finns barn bland oss, som kanske inte skulle våga gå till skolan eftersom "det spökar i min data".

Till oss andra:
Visst ser det allvarligt ut idag efter håglöst spel och noll poäng i Malmö, och ingen av oss vill halka ned i en kvalserie från ovan. Det är ju som bekant betydligt roligare att komma in i en sådan underifrån.
Men vi (som inte lagt oss ned och dött) vet att ingenting blir bättre i laget av att folk kräks på Internet.
Det får bara spiralen att accelerera nedåt. Och det var ju dit vi ville, kom vi ju nyss överens om. Inte.

Lösningen är tyvärr inte så enkel att matcha med J20-laget i resten av serien. Lösningen är tyvärr inte så enkel att bänka [valfri serie av nummer] utan att ha bättre spelare att sätta in. Lösningen är tyvärr inte så enkel att kicka tränartrojkan, utan att ha fullgoda ersättare klampande i farstun. Lösningen kan inte vara annan än att få det lag vi har idag att börja på att ta för sig på isen igen.

Så,
hur hjälper vi Harri att nå dit?

Kommentera

« · 817408