att det gick ryckten om eric lindros är väll inget konstigt. det räkte ju med att ni vann mästarcupen så gick masken ut i media och sa att ni skulle vara med och slåss om guldet.
mattias - 74 och Bengt: Kan ju vara så att Ragnarsson kan tänka sig pendla emellan Uppsala och Mora i någon månad för att få uppleva ett SM-Slutspel. Något som Djurgården har sämre möjligheter till, och i, än Mora.
Sedan så är Almtuna 2poäng ifrån, med två mer spelade matcher, ifrån en kvalserieplats och kanske inte vill avsluta sin säsong så tidigt som en missade kvalserieplats skulle innebära..
Jag kan tillägga att detta skulle röra sig om en bytesaffär och det behöver inte innebära övertagande av kontrakt det kan även vara ett bytes lån som räker över hela säsongen, eller kanske kortare.
Om han inte kan tänka sig att pendla dryga sju mil pga familjen så har jag svårt att förstå varför han skulle vilja pendla nästan 30 mil, om så än för en månad.
Han har redan upplevt fem slutspel, så det har jag svårt att tro skulle locka honom till detta.
Bengt: Han kanske vill vinna ett sm-guld? För den chansen är inte det inte för många lag i Uppsalas närhet som har. Nog för att han säkert har ett sm-guld stående hemma i prisskåpet. Men av sin egen statistiken att döma så betvivlar jag på att han personligen är nöjd.
Är dock tveksam till hans äregireghet som spelare, när han tackar nej till reservplats till OS..
Db_04: Ragnarsson har ju uttalat att han inte vill pendla och börjar han med Brynäs så blir det några mil. Jag tror han håller sitt löfte, fast behöver han nytt plåttak så finns det sponsorer i Brynäs som sysslar med sådant ;-)
den som skrev artikeln om "färre utlänningar i es tack" måste nog fundera över hur han formulerar sig. Beaudoin är en av de bättre i mora, så nog märks han alltid, han tillhör inte den nämnda skaran av spelare som inte märks!!!!!!
Marcus Ragnarsson (b)
Mattias Karlsson (b)
till Mora
vilka som skulle gå i utbyte har jag inte fått nå namn på.
Finns det någon som kan bekräfta eller dementera dessa rykten?