Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Övriga frågor

« · 978679 · » Till forumet

Sv: Övriga frågor
insu:

Det finns en enorm feghet bakom Ros agerande som bloggare. Han ger sig på det publikt, omsättningsmässigt och numera även sportsligt minsta laget i elitserien. En sån hjälte! Och han växer för varje minut som Leksandssupportrarna går in och hyllar hans blogg. Vilken hjälte!

Ros är en kvasijournalist vars tillträde på AB starkt måste ifrågasättas, och med det menar jag faktiskt allvar. Jag brukar inte bry mig så mycket om puckade tyckare i kvällspressen och annorstädes, men Ros har tagit steget över tröskeln nu. Han låter sina aversioner gå ut över sitt jobb som journalist (kan man verkligen kalla honom journalist?). Han äger egentligen ingenting av det som karaktäriserar en god journalistisk anda. Han är fullkomligt rutten.

Detta aktualiserar faktiskt en fråga som en av MIK:s sponsorer berättade för mig under en resa till Gävle i höstas. Han berättade att det fanns en mediabevakare på Vasaloppet. Varje gång det skrevs något negativt om Vasaloppet så dök mediabevakaren ned som en hök, och gav tidningen ett rent helvete. Nämnde sponsor efterlyste en sådan även till Mora IK. Om denne mediabevakare skött sina kort rätt så hade han kunnat se till att Aftonbladet blev tvugna att göra sig av med Ros.

Jag vill hemskt gärna se en sådan mediabevakare. Som det är nu kör de över oss från alla håll och kanter. Och Ros, den nästan löjligt fege jäveln, sitter och flinar i sin nedsuttna soffa.
Kommentera

insu: Snart börjar jag undra, hur f#n vågar karlen gå på i den stilen??
Kommentera

...och Tony Mårtensson jagar  vidare mot Pär Djoos assistrekord på 43 målgivande pass från 1988/89

Kommentera

Har själv skrivit på Tomas Ros blogg och beskrivit för honom vilken jävla dålig journalist han är.Och att han kan åka till sina jävla skitlag Djurgården och Leksand.Och att han inte är välkommen till FM Mattsson Arena mer.
Och att han glömde en sak på länken någon visade mig till hans blogg.
Att han glömde att Thomas Skogs gjorde ett solomål i matchen mot linköping.
Kommentera

Ola:
Självklart ska han inte det. Men jag tror inte han har förståndsgåvor nog att begripa det. De flesta sportjournalister - både bra och dåliga - sätter en ära i att inte ta ställning för eller emot särskilda lag. Men det finns uppenbarligen undantag.
Kommentera

Forever MIK:
Jamen jäklar, och jag som igår tyckte mig sakna belägg för att karln saknar seriositet som neutral tyckare.

Vill inte nedlåta mig till att bifoga någon länk - men ni kan ju tänka er i vilket forum och vilken tråd "herr klotrund" har hittat det där klippet.
Kommentera

Forever MIK: Men Ros har ju alltid varit emot Mora.Kommer inte ens ihåg en enda gång när han har hyllat oss!
Kommentera

insu:
Ska en journalist på Sveriges största tidning på tidningens hemsida, ta ställning för ett lag och mot ett annat?
Kommentera

Forever MIK:
Nu har det faktiskt övergått till rena trakasserier från Ros sida.
Kommentera

Ros fortsätter på gårdagens inslaga väg
Kommentera

Bonäs norra: Nu finns det en domare som ska vara sämre än Lahti, se länk.
Kommentera

sold: Alfredsson, vilken dunk har du nallat ur? Låt bli dom om står i garaget!
Kommentera

sold: Och jag är bara inne på mitt 314:e ....
Kommentera

Inne på mitt 905:e inlägg nu här i HS ;)
Kommentera

lillovechkin: Jo, den har plats för ca 100 pers men kan svälla till 1000 om det skulle krävas.
Kommentera

Alla Mora Fans (eller andra som varit i FMM):
Finns det inget spec. bortastå i FM Matsson arena?

Tacksam för svar.
Kommentera

Lämpligt ämne för rubriken övrigt:

Resa till Mora den 26 januari!
Faleijs Finest arrangerar bussresa från Stockholm, via Uppsala, till Mora för matchen Mora IK - Färjesads BK. Paketpris med lunch, middag och sittplatsbiljett 550 kr. Mer info på länken.
Kommentera

horcoff: Tack för att du bröt av med nått intressant.
Kommentera

Finns det inget annat att diskutera än Brendl på den här sidan? Fattigt?
Jan Simons är då inte orolig för fortsättningen.
Kommentera

HZSF: Haha, det där med övriga lag gillade jag:)
Hm... mot slutet börjar man undra...
han väljer att rösta blått!;)
Lite klyven ändå?

DB_04: Nej nu är det väl dax att dra på dig den röda tröjan.
MIK har ju faktiskt mött dig halvvägs;)
Kommentera

Läs länken...intervju med DB_04
Kommentera

Mina tankar inför kvällens drabbning på länken...
Kommentera

Aj aj! Stackars Wikegård som inte pallar en logdans! Han får väl be sin polare "Kuben" att vissa ut all Morafans med dunkar!
Kommentera

Wikegård fortsätter att ösa dynga över oss. Tydligen ska någon sportchef fått en knuff i ryggen av en MIK-supporter och hör och häpna, detta skall även ha hänt Wikegård! I sunkiga FM Mattsson Arena! Åh vad det är tråkigt att åka hit och fy vad det är synd om oss som måste spela match i en sådan sunkig arena. Nej bitterheten lyser igenom att han inte fick jobbet som alla drömmer om, när han var så nära.
Kommentera

sorry, Stigsson:
Jag talade allmänt, och inte riktat till dig - trots att ditt namn stannade kvar av slentrianskäl.
Kommentera

Metal Guru: Nu kanske jag inte menade just Duncan Miller skämtet eftersom jag inte har en aning om vem han är/var/står för utan mer tråkningar i allmänhet mellan oss.
Kommentera

mattias - 74: Oj vilken stor struts det blev av en liten fjäder ;-)
Kommentera

mattias - 74:

Det är ju skillnad på att häckla spelare i det andra laget och att kalla en en annan HS-användare för "jävla sopa" rakt ut. Där har vi väl kanske summan av kardemumman.

Men denna lilla diskussion känns väl avklarad!
Kommentera

mattias - 74:
No problemas. Vi vill ju ha lite liv i boken, inte bara
"NEEJ. DET BLIR XXXX SOM DOMARE! VOINE! VOINE!"
Kommentera

Metal Guru:

well done you

kanske överreagerade lite :)
Kommentera

Någon som ligger kan vara ett Leksand som förlorat sin fjärde raka match i KS. Då plockar jag fram saxen för att stävja gam-inläggen.
Kommentera

Stigsson:
Jag tycker inte Duncan Miller-skämtet var speciellt grovt, men jag är samtidigt medveten om att min åsikt bara representerar en sida av myntet - och det är fullt möjligt att den andra sidan kan ha andra åsikter.

Supporterkulturen oss emellan lagen kring Siljan går mycket ut på att vi bjäbbar lite till höger och vänster. Det går ut på att trampa på ömma tår, och prestera vassa dolkar av ord som borrar sig in mellan skulderbladen, och blir till Sista Ordet i den debatten.

Det tycker jag är helt ok - så länge man inte ger sig på någon som ligger.

Ed Belfour i detta fallet anser jag inte ligger ned. Han har hållit nollan åtskilliga matcher - och motsvarat Leksandssupportrarnas högt ställda förväntningar. Samt överträffat Morabornas önskningar med råge.
Ed ligger inte ner. Han klarar av att kallas Duncan Miller.
Kommentera

mattias - 74:

Tången menar jag, jävlar vad jag stavar illa.
Kommentera

Stigsson:

Absolut

Metal Guru:

Tror nog att det var den där fotbollskille tängen syftade på och knappast fotografen. Skit samma nu
Kommentera

mattias - 74: Som vissa redan har svarat dig i sakfrågan så tycker jag att vissa "grova" skämt får förekomma i vår gästbok om er och på samma sätt om oss i er gästbok. Skulle det däremot uppstå motsatsen att t ex du är och drar dåliga skämt och påhopp på oss i vår gästbok så får du nog räkna med att det uppstår vissa reaktioner.
Kommentera

SIVASN och mattias -74:

Tången kallade aldrig Ed för alkis.
Tången kallade Ed för Duncan Miller, som är en världskänd artistisk fotograf.

(förlåt - som är en karaktär i en svensk spelfilm, en äldre idrottsman av mycket hög kaliber som just passerat zenit på sin karriär)
Kommentera

mattias - 74: Jag tycker att om man e å skriver i den andras bok så får man ta vilken skit som hellst,skriver jag nåt hån eller nåt i leksans boken så kan jag stå ut med att folk spottar på mig å de gör mig ingenting,Jag har inget emot det.Det är en rivalitet å låt det förbli så de gör hockeyn roligare.Jag har kompisar som är leksingar (hör å häpna)och vi respekterar att vi ogillar varandras lag å brukar inte prata hockey så mycket.Att nån kallar eran målvakt för alkolist är väl småpotatis du får väl ge igen när nån skriver i eran bok jag kan gå dit direkt om du vill (ursäktar min dåliga stavning)
Kommentera

Mike Skinner:

Håller med dig men däremot undrar man vad som är tillåtet att skämta om oss emellan? Är tångens duncan miller ( skämt ) ok?
Kommentera

Stigsson:
Seconded!
Kommentera

mattias - 74, Alisandali: I normalt fall hade jag nog raderat enligt era inlägg enligt önskemål men här var klavertrampet, tillrättavisningen och ursäkten i en sån fin symbios så jag tror jag låter det hela stå kvar som ett vackert exempel på hur liknande situationer kan lösas.
Kommentera

Någonstans måste ändå folk börja tänka. Jag som många andra Morasupportrar ogillar (för att lägga fram det diplomatiskt) leksand, och lillebrors supportrar ogillar oss minst lika mycket. Men här i våra lags respektive böcker måste vi väl ändå kunna prata med varann? Jag vet att många Moringar gärna skämtar med lillebror och att de gärna gör samma sak, för vad vore Slaget Om Siljan utan rivalitet? Men pajkastning och förolämpningar förekommer ju i alla andra forum, nog borde vi kunna hålla denna bok rent från sådant?

Vi Moringar tycker som vi gör och anser att vi har rätt. Lillebror tycker som han gör och tycker att vi Moringar är störda. Tyck som ni vill, men ta det via internmailen om ni måste käfta om sånt!
Kommentera

Alisandali:

Fel av mig ber om ursäkt men jag blir less på folk som jämför Belfour med en alkoholist.
Kommentera

horcoff: Rättar mig själv; Jämndålig
Kommentera

mattias - 74:
Tången har helt rätt Belfour var riktigt usel i målet ikväll , och vad han gjorde förra sesongen kan vi ju inte leva på idag .

Och sen lägger du av med att kalla folk för sopa , bara för att dom inte tycker som dig .

Stigsson och Metal Guru : Radera gärna både mitt och mattias inlägg , så vi slipper en massa "pajkasstning i våra gästböcker .
Kommentera

Tången:

Haha ni är för roliga. Inte dåligt av Duncan miller att ha 90,2 i räddningsprocent förra säsongen i NHL. Avundsjukan lyser igenom din jävla sopa
Kommentera

horcoff: Nu äntligen börjar Duncan Miller visa upp sitt rätta jag! :-D
Kommentera

mattias - 74: Han verkar i vart fall jämn.
Kommentera

Metal Guru:

hehe
Kommentera

mattias - 74:
Å fan. Trodde jag var i Mora-boken, men måste ha gått fel...
Kommentera

Projta:

Belfour alla dagar i veckan.
Kommentera

« · 978679 · »