Anledningen till att Simons skakade på huvudet lär ha varit påståendet om en stängd elitserie... han anser att ett sådant förslag inte lagts fram. Men det är ju inte bara det allt handlar om. Vi vill öppna serierna och slopa derbygrupperna... Vi kommer fortsätta vår kamp mot hockeyförbundet vare sig Simons tycker om det eller ej... men det borde han tycka... för Mora är trotts allt mot en stängd elitserie. Det är nog många ute i vårt avlånga land som inte tycker om oss supportrar nu =)
MrAce:
Jag kan köra en bil ner på onsdag... men tycker vi borde få ihop mer än en bil...
Någon som är intresserad av att åka ner till Arboga på onsdag!?
Kravet har nu sjunkit ytterligare ett pinnhål till 63p, och trenden är fortsatt nedåtgående. Vi behöver i detta värsta möjliga fall 9 poäng av de 18 som återstår att spela om, och vi möter i tur och ordning Arboga, Nybro, Växjö, Oskarshamn, Mörrum och Västerås.
Ska vi se det som 9cm kärnis under grillorna och en strålande vinterdag, men tre timmars hårt jobb för att komma hem?
Större förändringar från föregående omgång är tre pinnar upp för Växjö, tre pinnar ned för Halmstad.
Västerås har hittat spåret igen och ångar på, idag fick Halmstad bita i gräset. Vi får se om det är ett tillfälligt hack i poplagets skiva, eller om förtrollningen nu är bruten. Halmstad har i och med detta lämnat över SA-platsen till Rögle, och har dessutom en match mer spelad.
Årens mest mysko lag, Rögle, tror återigen att "nu har det vänt". Sanningen är dock att under de tio senaste omgångarna har man bara mött de sex andra lagen som vill till SA vid fyra gånger. Då har man tagit ynka fyra poäng. I övriga sex matcher mot Mörrum & co har man tagit 15 av 18 poäng. Kommande fyra matcher möter man i tur och ordning Västerås, Bofors, Halmstad och Växjö. Nu gäller det för skåningarna.
Bofors är fortfarande inne i en längre depression - de har faktiskt inte plockat mer än tretton poäng på de tolv (!) senaste omgångarna. Den tidigare så säkra platsen i SA är nu ute på nattgammal is. Ikväll förlorade man knappt mot Växjö, och därmed har skiktet under MIK/IKO komprimerats till [fem lag inom tre poäng som slåss om två platser].
Skönt att sitta lite ovanför och titta ned i gyttjan nedanför, skönt att Mora har börjat göra många mål. Då kan man ta nesan att Ross har självbefläckat sig med 2 minuter snickarboa. Men det finns ingen anledning att förnöjt luta sig tillbaka. Somna in i två omgångar, och flåset bakom kan plötsligt vara framför...
Visst är det så, det gäller även resten av hans vänner runt om i hockey Sverige! Ignorerar dom supportrarna denna gång, så kommer det inte vara så speciellt mycket publik i framtiden.. Det är bara att kolla på lagen i STHLM där fansen tröttnat rejält, vilket är helt förståeligt. För där har dom andra sporter att gå och kolla på istället, och klubbar som lyssnar till dem som betalar lönerna till spelarna (fansen). Frågan är om dom har råd att ignorera detta budskap, då det kommer vara uppmärksammat i riksmedia.
MrAce: Ang. vad hockeypamparna tycker om fansens protester så tycker jag att det var tråkigt att se Simons sitta och skratta och skaka på huvudet när Kenny läste upp fansens budskap under matchen mot Troja. Han kanske inte håller med oss men han borde kunna sköta det lite snyggare och inte visa detta förrakt mot fansens information.
Med en attityden så kommer han får svårt att få mer än 900 personer till matcherna.
Mycket vikitg match nu på onsdag ! Finns det något intresse att åka ner till Arboga och skrika fram laget möjligtvis ? Och även visa hockeypamparna vad vi tycker om hockeyns framtid !
på en målskillnad på 18-4 har mora haft på dom två senaste matcherna.Våra killar behöver behöver vårt stöd.varför inte annonsera ut om den här sajten i smidjegrav och göra den til ett MIK-sup. centrum vi skulle kunna berätta för alla vilka vi igentligen är och snacka innan matcherna..som lilla björn nu till ex. ddet hade ju varit en pang grej om alla hade fått reda på det..hockey bar på match dagarna...*längtar*..
Kenny: klart man ställer upp om alla andra gör det och inte vågar..för så är det oftast.jag har kollat på hockey ända sen jag var 5 så jag älskar att klappa och känna trycket från läktaren!!
27/11 SuperAllsvenskan startar den 7 januari Allsvenskan Norra Grundserien och Allsvenskan Södra Grundserien spelar sin 32:a och sista omgång den 14 december. Därefter påbörjas lottningen för SuperAllsvenskan, Allsvenskan Norra Fortsättningsserien och Allsvenskan Södra Fortsättningsserien som alla spelar sin första omgång den 7 januari. Play Off till Kvalserien till Elitserien 2004/2005 spelas med start den 2 mars. Kvalserien till Elitserien 2004/2005 startar den 17 mars. Preliminära speldatum nedan:
SuperAllsvenskan, 14 omgångar Allsvenskan Norra Fortsättningsserien, 14 omgångar Allsvenskan Södra Fortsättningsserien, 14 omgångar
2004-01-07 2004-01-30
2004-01-11 2004-02-01
2004-01-14 2004-02-11
2004-01-18 2004-01-15
2004-01-21 2004-02-18
2002-01-25 2004-02-22
2004-01-28 2004-02-25
Play Off 1 till Kvalserien till Elitserien 2004/2005, i bäst av tre matcher
2004-03-02 2004-03-04 2004-03-06
Play Off 2 till Kvalserien till Elitserien 2004/2005, i bäst av tre matcher
2004-03-10 2004-03-12 2004-03-14
Kvalserien till Elitserien 2004/2005, 10 omgångar Kvalserien till Allsvenskan Norra 2004/2005, 10 omgångar Kvalserien till Allsvenskan Södra 2004/2005, 10 omgångar
Ljungberg: Hygglig publiksiffra trots allt. Nu återstår 3 matcher och vi behöver snitta 818 åskådare/match för att MIK skall uppnå 1000 åskådare/snitt. Hoppas att vi grejar det! Vore skönt även om siffran bara är symbolisk.
Nu gäller det att MIK-spelarna är skärpta imorgon. Det kan vara svårt att hitta den rätta skärpan efter en sådan urladdning som mot Örebro. Det är egentligen dom här poängen mot Troja som är så viktiga, de så kallade givna poängen.
Denna text är från Trojas officiella hemsida och uttalandet har deras egen tränare stått för...
"Forechecking högt upp på deras backar , samlade vid defensiva blå linjen när vi inte kan "kliva upp" , och hänsynslösa när målchanser ges , skapas."
Låter verkligen som Troja spelar en underhållande hockey *ironi* Om vi kommer till SA så borde vi slippa dessa lag som bara är ute efter att ligga på försvar och kontra!
MrAce: Född 84. 187 cm, 88 kg. Gjorde debut för Brynäs A-lag förra säsongen med 10 matcher i Elitserien och 2 i kvalserien. I år 21 matcher för Brynäs i Elitserien. Inga poäng, 4 utv. min. i fjol och 16 i år. Vänsterskytt. Allt enligt eurohockey.net och swehockey.se.
Det lilla jag vet, så är han en spelare som är på gränsen till J- landslaget. Han beskrivs som en powerforward som är skridskostark, mer har då inte jag hört. Någon annan ?
Nu när Adam återvänder till Brynäs,Får vi istället låna en forward från Brynäs.Hoppas han kan tillföra laget något,Är det någon som vet något om Patrik Rönnqvist?
metal guru: Ja naturligtvis är det en fråga om ekonomi, men det är lite lustigt att lägga annonserna precis brevid varandra när det är match samma dag och samma tid.
MrAce: Tack för att du tar upp ämnet! Jag har länge saknat en vattenhål dit man kan gå och garanterat träffa MIK-fans för match. Vi har flera bra ställen i Mora, om det blir Lilla Björn eller inte spelar mindre roll. Huvudsaken är att det växer fram en kultur med ett stamhak dit man kan slinka in en timme före match, ta en bärs, träffa kompisar och umgås. Snacka om att förgylla en regnig och trist vardagskväll!
När vi är inne på ämnet kan jag blygsamt tipsa om FF:s krogguide, se länk.
PS det allra bästa vore ju om vi fick tillträde till Time Out i ishallen men det är nog en het potatis...
MrAce: Men varför ska man envisas med att alltid låta de två topplagen i Norra symbolisera utökningen...
Kan inte låta bli att återigen ta upp min käpphäst om Nordiskt Mästerskap.
Seriesegraren i ES = Svensk Mästare. Punkt. Fyra bästa lagen slutspelar sedan vidare mot 4xFinland, 4xNorge och 4xDamnark om ett Nordiskt Mästerskap. I första åttondelen lottas 1:an i Sverige mot 4:an i antingen Danmark eller Norge, osv. I omg. 2 och därefter fri lottning. Gärna bara EN match, högst tre. Cupsegraren = Nordisk Mästare.
Kenny: Förstår av ditt inlägg att vi har fått informationen men du nämner inget om att vi skulle ha tagit till oss informationen för att göra något utav det. Blir det någon namninsamling i Mora ishall eller går vi bara med och ger andra lag vårat stöd genom att ställa upp med vårat namn nu när vi inte har hemmamatch den 3:e? Är det någon som tar tag i namninsamlingen på lördag eller är det bara något som alla tycker är bra men ingen är villig att lägga ner något arbete på?
DomarenOne: Det är säkert bara en fråga om ekonomi. Små sv/v annonser är gratis i jämförelse med stora fyrfärgstryck. Gissar att man kalkylerar kallt med att den extra folktillströmning som skulle bli för en stor färgblaffa inte skulle bära själva annonskostnaden.
Hm läste Mora Tidning precis.. bläddrar snabbt till sporten som vanligt.. läser dom 2 första sportsidorna och bläddrar sen till nästa.. sidan 40 närmare bestämt.. Och där är det en STOR, färg-glad och flashad halvsideannons om matchen som Leksand har hemma mot luleå (samtidigt som Mora har sin mot Troja). Och sedan till höger om den så har vi en pytteliten svartvit annons om Mora´s match.. Det är just sånt här som så typiskt.. ja ni förstår säkert va jag menar.. Jaja jag vet att Mora Tidning bara trycker det som dom får order om men ändå..
Ljungberg: Ljungberg: Alla ni som inte har något för er på lördag innan ni ska ner till hallen för att se Mora-Troja/Ljungby ska infinna sig på Restaurang lilla Björn på gågatan i Mora KL 14.00 (13.55 utanför)
Där vi då kan ladda upp inför match med att äta en bit å snacka lite skit....
Å vi får dessutom rabbat på de vi köper om vi är ett slutet sällskap.. så kom du med...
Kenny: Jag såg länkarna först i Timrås gästbok. Ett mycket bra förslag där var att alla klackar skulle göra svarta banderoller med vit text: "Stäng Elitserien, och vi går hem." Maffigt om alla hallar hade haft var sin så'n...
Så här ligger det till! De högst inblandade i varje supporterklubb/grupp fick denna information för flera månader sedan och fick också i uppgift att vara tyst om det... anledningen till detta var att man då skickade ut förfrågningar till alla och så länge man inväntade svar från dessa ville man inte att något skulle läcka ut...
Sista dagen för detta var igår och som planerat är alla svar inkommna... och enligt de senaste uppgifterna, står alla i allsvenskan samt många i elitserien bakom detta beslut! En namninsammling är på sin plats på lördag tycker jag! Nu vet media, hockeyförbundet och klubbarna... Nu är det upp till oss att visa hur vi vill ha det...
quaz: Alla ideér är bra ideér ! Kul att det är många som engagerar sig !
quaz ditt förslag är inte alls dumt, två flugor i en smäll så att säga. Men redan nu är det många som har matchröjor hemma, varför bärs dom inte på matcherna ?
Vet inte vad ett säsongskort kostar men kunnde man inte lagt på lite pengar på det typ 300-400 och så får man en match tröja på köpet? hade kanske kunnat lockat folk till att köpa ett säsongskort? och man får dessutom lite match tröjor sålda, och sen någon match göra ngt liknande som att man släpper in folk för halva priset som har årets match tröja på sig? hade nog fått några till att köpa säsongskort och det hade dessutom sett snyggt ut på läktarna med många mora tröjor ??
Jag berättade lite om protestarrangemanget, vad det handlade om, varför det startades och vad som skulle ske...