Kenny: Jag tror defenitivt att Oskarshamns seger i kväll gynnar oss på Onsdag. Seriesegern i all ära men det är så oerhört mycket viktigare att inte riskera att missa Superallsvenskan. Den risken hade verkligen fått dem att tända till mot oss, men med kvällens tre poäng känner de säkert sig lite lugnare.
De två poängen mot Växjö känns också mycket viktiga. Jag hade inte orkat med att se MIK i Västerås i sista omgången om den varit av avgörande karaktär. Det ska bli skönt att bara kunna stå där och njuta av avancemanget!
vad kan det bero på att mora ik fått så mycket mer stöd dom senaste matcherna..jag vill intyga att klacken var strållande...är det dan´s förstjänst?? det ligger nåt i det iallafall...
Stigsson: Grrr... det var en minst sagt tung förlust... kul att ni gillade Lakers spel :-) På onsdag ska RBK få sota för detta... En liten tröst är att vår #23 Henrik"Blomman"Blomqvist som gjorde 4-2 målet idag blivit uttagen till JVM-truppen :D
Visst var det så, ett av de få lagen som kommer upp hit och spelar en offensiv glad hockey ! Tillskillnad från de andra topp konkurrenterna tex Oskarshalm, som spelar den sämsta tråkigaste j*vla p*ss hockeyn som någonsin skådats ! :)
Och Hammers vill jag då absolut inte ha med till SA..
Inte för att jag på något sätt vill be om ursäkt för gårdagens poäng men visst var Växjö en trevlig bekantskap. Tight försvar och en effektiv och tempostark offensiv. Roliga att se helt enkelt. Jag skulle gärna se det laget i SA istället för Rögle, Halmstad eller Västerås nu när dom inte kan ställa till med mera skada för oss.
metal guru: Visst har du rätt i det. Men det kan endast gynna oss eftersom Bofors bara har "bottenlag" kvar att möta (Örebro (b), Troja (h), Arboga (b), Nybro (h)) vilket alltså betyder att ingen annan av våra motståndare får någon fördel av Bofors dåliga form. Med andra ord, läget för oss kan inte bli sämre på grund av det. :-)
Stigsson: Kombinerar du ihop din uträkningsteori (topplagen slår alla bottenlagen) med "Hetast just nu" ser du att fallet Bofors kan vara en motsägelse. Se också att alla lag är ungefärligt lika heta - förutom VIK (lite hetare) och BIK (iskalla).
mw: Ja, det kanske blir så :-) En sak är dock säker, vi behöver 3p till och jag vill inte ha pressen kvar att behöva ta dom i sista omgången i Rocklunda!
Stigsson: Visst är det skönt att kunna bevisa allting med statistik. Lik förbannat är man nervös inför Mörrummatchen, och andra sidan vinner säkert MIK nere i Oskarshamn bara för det. :-)
metal guru: Följer upp ditt WCS med ett troligt slut på serien. Min sluttabell bygger på att "topplagen" vinner återstående matcher mot "bottenlagen" och att de matcher som återstår mellan "topplagen" vinns av hemmalaget.
Då slutar det: Oskarshamn 69p Bofors 63p Västerås 62p Mora 60p ------------ Halmstad 58p Växjö 57p Rögle 57p
*Halmstad kommer bara att kunna nå 58p. *Växjö måste dels slå Rögle hemma men också klara av Oskarshamn borta för att nå oss. *Rögle måste slå Växjö borta för att nå oss. *....under förutsättning att vi själva klarar av att slå Mörrum.
Men som sagt var, sen när är idrotten logisk?!?
Hetast just nu (5 senaste): Västerås 14p +16 Växjö 11p +3 Oskarshamn 10 +7 Mora 9 +11 Rögle 9 +6 Halmstad 8 -2 Bofors 3 -9
Dom andra lagen skiter jag i att analysera.
Som ni märker så är detta oändliga bollande med siffror ett utmärkt sätt att överleva sin egen nervositet.
Västerås känns glödheta just nu - 14p på de senaste fem matcherna, och +16 i målskillnad. Vi får hoppas att de smälter hål på isen under sig, och på så sätt får tvärstopp i de sista omgångarna.
Bofors har på papperet klart lättaste motståndet kvar, men frågan är hur heta de gossarna är? Segern mot Rögle borde i normala fall ha imponerat i förra omgången, men ängelholmarna har inte gått bra mot sina huvudkombatanter i år. Bofors hade innan den bataljen fyra raka förluster. Vi får se hur de sköter sig imorrn.
En komplett trend utlovas efter morgondagens matcher.
mw: javisst, men i WCS tar ett av lagen tre poäng, och blir sålunda laget som enligt tesen knuffar bort oss från SA. Bäst för oss är naturligtvis ett kryss i den matchen.
UJa men de blev ju i alla fall glada igår när jag träffade dem i Leksand eftersom de flesta tycks ha ett litet brynäshjärta i Växjöl!! hmmm hur man man ha det ??
Tungt för de stackars långväga gästerna som åkt ända från Växjö och nästan hade 3 poäng med sig hem. Jag lider med dem. Minns hur tungt det var i Tingsryd då vi tvingades ta övernattningsbeslutet redan efter en period mot TAIF. Men lakejer det kommer nya matcher och nya resmål.
rcw: Nu är SA-platsen i klar fara. Men det hela är fortfarande relativt enkelt. MIK åker ned och tar poäng mot Oskarshamn och sedan vinst över Mörrum. Hur ligger det itll på Worst Case Scenario?
Ska bli jäkligt kul med en match som verkligen gäller något även om man hade hoppats att vi varit klara för SA. Jag tror och hoppas att killarna skärper sig i den här matchen. En vinst skulle sitta så fint. Jag tippar på 4-2.
En annan intressant fråga är hur mycket folk det kommer på matchen? Vad tror ni?
Visst är det så, vore verkligen skönt med 3 poäng idag ! Hoppas att spelarna kan ta sig i kragen verkligen och komma tillbaka till det spel vi hade innan matchen mot Arboga. Sedan kan man ju också alltid hoppas lite på Hammers och Troja med sina matcher.. Vill bara få grundserien överstökad nu ! Det är nu som vi måset bevisa att vi ska vara med i Superallsvenskan efter jul !
Kul att det var så pass mycket folk i fredags på klacksektionen som det var, hoppas att dessa själar återvänder i eftermiddagens match med !
Jag tror defenitivt att Oskarshamns seger i kväll gynnar oss på Onsdag. Seriesegern i all ära men det är så oerhört mycket viktigare att inte riskera att missa Superallsvenskan. Den risken hade verkligen fått dem att tända till mot oss, men med kvällens tre poäng känner de säkert sig lite lugnare.
De två poängen mot Växjö känns också mycket viktiga. Jag hade inte orkat med att se MIK i Västerås i sista omgången om den varit av avgörande karaktär. Det ska bli skönt att bara kunna stå där och njuta av avancemanget!
www.MIK.se