9 st? vad jag har hört ska det vara 20-25 st... är de ryktena inte sanna? Nåja... lång tid kvar... En buss ska vi ha... allt annat är skandal i mina ögon!
Om ni är intresserade så ring mig Dan Ljungberg på 076-236 73 15 eller så hittar ni anmälningslistan nere hos Lelle i souvernirkiosken på tisdag hemma mot arboga kl 19...
iffeiffe: Häftigt med MIK supporters från Orsa finnmark !!!! :-) ( såg förut att du var från Loos ). Senaste hemmamatchen jag var på lyckades jag lura med mig min kompis och hans son som nu är 6 år. De bor i Emådalen, "porten till finnmarken". Det gav mersmak, så nu vill han gå på flera matcher. MIK- supportrarnas omland växer !!! Härligt !!
Hej. Har ngn en VIT MATCHTRÖJA till salu? Åker från Hälsingland och tittar regelbundet. Skulle vilja köpa en, om ngn har en liggande eller vet vem som kan ha! Mvh Fredrik Teurnell.
Stigsson: Om du kollar länken så kan du se att dom inte klarade av att ta sig vidare från "J 18 Västra Elit".. Det har nog inte hänt på många år att dom missat vidare spel i hösta serien vad jag vet.. Därför känns som att årets lag inte är allt för stabilt..
Hur ser Moras chanser ut i år? Vilket lag kommer vi att kunna ställa upp med? Hur klarar sig vårat BJ lag i serien jämfört med de andra lagen som är med?
Vet absolut inget om BJ eller våra chanser, hjälp mig!
Zcootah: Och vad fick du själv i julklapp ? En kurs i Svenska språket kanske ? SAOL ? Om inte så borde du önska dig det snarast ! Jaja, du håller väl på Leksand också va ?
Det bästa vort om klubben gav fansen en julklapp iform av ett nyförvärv... Inte då iklass med Oskarshamns fantasivärv. utan en realistisk fin värvning som man kan gotta sig åt fram till tjugondaknut!
Ljungberg: Jag går alltid på Moras matcher när jag kan. Nu bor jag ju i Uppsala så det blir ju inte alla direkt. Däremot ser jag fram emot matcherna på hovet. Jag brukar försöka få med folk så ofta det går, men det är inte alla som har intresset, eller MIK sympatier.
Knogen: jo jag har ju det..förra säsongen, men känns som att med detta drag som just nu e i hallen så kommer det komma en hel del folk till första hur de än går för oss borta mot VIK...
du kommer väl å om du gör d ragga me dig en massa folk...
Ljungberg: Eh....har du varit med förr Ljungberg ? Det räcker med att MIK torskar premiären i Västra Aros för att folk i Mora ska föredra Go´kväll eller kulturnyheterna i tv- soffan istället. Jag hoppas du har rätt, men men.........
wallin: Jodå, ni har ju MIG, haha....visst kan man behöva hjälp ibland men jag tror nog att det kommer att komma mer folk nu till SA å då e det garanterat mer folk å som kommer att klappa med å då behöver jag inte springa runt lika mycket...
Men de kan ju hända att nån kan springa med nån gång...Vi kan ju testa..
Ragga folk till den 11 jan mot Bajen hemma kl 16.00
wallin: Absolut ! Får man igång bägge sidor samtidigt så kan det ju börja gunga rejält. Sen kanske folk upptäcker vilken härlig ishall Smidjegrav är egentligen, när det är drag.
Problemet ligger dock inte där. Först och främst måste folk komma på matcherna. Mora som kommun har underlag för betydligt fler besökare. Ingen ska försöka tuta i mig att bara dryga tusen pers. är intresserade av MIK i Mora, Orsa och Älvdalen, som ju är de ställen MIK har sina supportrar.
Bäst vore ju om Ljungberg fick kajta runt i en smockfull hall, eller bättre; en Ljungberg på bägge sidor samtidigt. Då jäklar !!
i mora har vi vår egen pajas (dan)..han har varit ett stort stöd sen han kom..men när han går till nästa läktare så slutar dom andra..då behövs det någon mer som kan göra så som dan..eller vad tycker ni?
Bökade runt lite på aftonbaldet och dess arkiv.. Hittade en artikel om allsvenskan från 1998 skriven av mäster Anrell.. Stog faktist några rader om Mora.. Bl.a:
"”Hata Leksand”. Det gick två och en halv period innan Mora-klacken visade att den är sig lik och huvudfienden intakt."
Är sig lik? :p
Kolla länktipset ganska interessant faktist.. även om den är 5-6 år gammal..