Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Regeländringar till 2004/2005

399586 · » Till forumet

Sv: Regeländringar till 2004/2005
65Selander: Hallen, ladan, skyffet eller vad du nu vill kalla det är idag i stort sett utrensat invändigt. (Se länk) Allt det gamla är nedrivet och återuppbyggnaden börjar inom kort. Svårt att idag se att det skall hinna stå klart om tre månader.

Vad det gäller snacket på stan så har den första hysterin lagt sig och allt eftersom sommarvärmen gör sig påmind så har det nu övergått i något som kanske kan beskrivas som en spänd förväntan.
Efter att dom resterande 6 nya namnen är presenterade så kommer det nog att bli mera snack på gatan. Just nu är frågorna för många. Blir hallen klar i tid? Vilka nya namn kommer att presenteras och när? Kommer de nya namnen vara tillräckligt bra för att lyfta oss till den nivå som krävs? Är Leksand nu äntligen borta för gott?

Som du förstår så är frågorna många som måste besvaras innan vi kan börja hoppas. Längtar det gör vi redan, om än med en viss osäkerhet för hur äventyret kommer att sluta.
Kommentera

Poffa: Jag har SM guld i Bandy, det du!
Kommentera

65Selander:

I så fall tycker jag att du skall börja med innebandy...;)
Kommentera

Kalle K: host.. Var det därför du grät mot min axel när Lind bytte klubb!

Till Moringarna: Hur går det med erat ishallsbygge samt hur är tempen bland ortsbefolkningen inför ES
Kommentera

65Selander:
Det gäller även BIF (förutom lind och cassel)
;-)
Kommentera

Poffa: Förstod väl att det var du som hackade :-))

När jag skrev detta så var det inte ute i nyhetsvärlden och det stod enbart om AS!

ps/Innebandy är för dom som inte kan åka skridsko ;-)
Kommentera

Stigsson:

27 maj när tråden startades hade faktiskt beslutet om ES också tagits. Det togs nämligen den dagen.
Kommentera

Poffa: Båda har rätt efterson det bara gällde Allsvenskan när tråden startades, sedan blev det klart också för ES ca en vecka efter.
Kommentera

jon:

Jo, det är i ES också. 65:an svamlar, eller så går han på andrahandsuppgifter. Följ länken för Aftonbladets artikel om straffarnas försvinnande.
Kommentera

65Selander: Är det inte i elitserien också?
Kommentera

Att vinna på straffar känns inte som en äkta vinst!
Kommentera

65Selander:

Jaha, var det så det var :)
Kommentera

Kenny: Inte i ES bara i AS
Kommentera

Regeländringar till 2004/2005
Nu försvinner tydligen straffavgörandet till nästa säsong.
Kommentera

399586 · »