Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Samarbete

« · 255996 Till forumet

Samarbete
En lista över oss som arbetar för MIK utanför organisationen:

Red Dragons-resor, läktararrangemang
Okej klubben-?
moraik.com-nyhetsrapportering
MIKmusik-halvofficiell nyhetsrapportering, matcharrangemang
Svenska Fans-artiklar, debatt
Red Dragonettes-pausunderhållning
faleijfinest.net-organiserar utsocknes MIKare

(Har jag glömt någon/några?)

MIK är en relativt liten klubb som verkar i en liten kommun omgiven av "Leksandland" och vi MIKare är ganska få i absoluta tal mätt. Därför är det extra viktigt att varje arbetstimme vi lägger ner ska göra så mycket nytta som möjligt. Med detta i åtanke ser ovanstående lista knappast optimal ut.

Jag tror det behövs en stor organisation med en stark ordförande. Alla ovanstående behöver kanske inte slås ihop. Under organisationen behövs ett antal sektioner med engagerade ledare som utför själva grovjobbet. Ta organisationsmodellen från näringslivet, då får vi mycket gjort snabbt.

En stor suporterförening får mer inflytande än en liten, det är ett argument som ensamt borde få till stånd en sammanslagning. Dessutom skulle vi få enklare att ragga medlemmar om vi är många, ingen behöver vara rädd att ansluta sig till en liten konstig grupp nördar.

Vad jag försöker åstadkomma är en debatt, och helst vill jag se ett stormöte i frågan. Jag är säker på att MIK lånar ut en konferenssal eller restaurangen. Vad säger ni?
Kommentera

« · 255996