Dino:
"Det är alltid svårast med tredje året"
Det är för väl att världen är föränderlig.
Förra året vid den här tiden var det det andra året som var svårast, och om ganska precis tolv månader kommer det fjärde året vara tuffast.
Visst vore det rackarns tråkigt om allt var statiskt.
Anders i Budum: han kanske tänkte ´´nu jävlar tippar ja dom bra så dom inte kan knäppa mig på näsan´´
1. Timrå
Kommentar: Har fått Jonathan Hedström och har många utvecklingsbara förstaårsseniorer som jag personligen tror mycket på. Plus Kenta Johansson, Tre Kronors näste förbundskapten.
2. Modo
Kommentar: Harald Lückner har växt i tränarrollen och nu har han material för att skrälla. Det är backsidan som ser tunn ut, men här finns också de största talangerna. Slår de igenom kan Modo gå långt.
3. Luleå
Kommentar: Jag skulle
lika gärna kunnat sätta
Luleå högst på den här listan. Det är bara en känsla jag har, men Luleå känns som ett lag som kan köra över allt och alla i vinter.
4. Brynäs
Kommentar: Ny situation i år, där alla räknar med att en ett år äldre Nicklas Bäckström ska ta Brynäs till slutspel. Men det kan lika gärna
gå åt andra hållet. Tunn trupp och här gäller det att ungtupparna levererar.
5. Mora
Kommentar: Ständigt utdömda, men det här är första säsongen jag inte har Mora som jumbo. Det talar väl för att de blir sist den här gången. Men Mora har en makalös förmåga att samla trupperna.