horcoff: du får gå in och titta på respective spelare men det som står där är fel. dom kanske har haft den possitionen tidigare nån gång men det är inte de aktuella positionerna som spelarna har nu. men det är kul att veta om någon center blir skadad eller missar nån match av diverse anledning så kan man förmoda vem som går in som center då istället.
Dino: Haha ja men spela på unibet där får du 75ggr pengarna. Själv spelade jag 100:- på SM-guld under Lockoutsäsongen bara för att jag blev så jävla förbannad. 11:e rankade lag gav 100ggr och sen kom Mora IK till 750ggr!!!! Synd på det, hade blivit 75.000 riksdaler:-D
Tången: Kanske dags att spela några hundra på SM-Guld..... Vi står ju i 50 gånger pengarna.... Hur f*n kan de sätta de oddsen i maj månad? Men det är klart att en femhundring på Mora skulle ju ge lite....
- Mora har hela tiden känts som mitt lag, det kändes rätt från början när vi började prata med varandra. Mora står mycket för hjärta och det borde passa min spelstil. I Mora ser jag möjligheterna att utvecklas som spelare mycket bra, säger Yared Hagos till morahockey.se. - Jag ser fram emot att komma till Mora, och jag ansluter till truppen redan på måndag, fortsätter han.
PappaKeno: Nej, hellre ett enat kämpande lag än en spelare som ska prioriteras. Det kommer att bli väldigt bra med de nya spelarna MIK har värvat i år. VÄLKOMMEN ! Yared Hagos.
horcoff: håller med om wessner hoppas vi har fel men tror inte det. Jag har tänkt på en sak förut nämligen att det är roligt att många av er västerdalingar håller på MOra.
Swordster: Ja tidningar får väl till det att vi har värvat en egyptier. Han har dock dubbla medborgarskap så jag hoppas att det inte är en mumie vi har värvat;-)
wap.hockeysnack.com Att påstå att Wessner är kass tycker jag inte är riktigt rättvist. Han har ju för bövelen inte fått chansen än! Jag tycker det vore kanon med Hagos i Mik... Tänk, två svenska landslagsmän på ett par veckor... Då borde väl truten vara tilltäpt på Ros och kompani...
immelmann: wessner fick aldrig chansen förra året! det är mycket möjligt att han inte håller klassen men han måste ju få en riktig chans iaf! kan bli bättre nu när han får vara med från början och inte komma in mitt i säsongen i en period när det inte gick så bra för Mora heller.
för övrigt ser jag hagos som ett mycket bra förvärv så länge vi inte betalat nån jättelön. han är en grym tvåvägsspelare och med honom, beaudoin och bastiansen i truppen har vi bland de starkaste boxplayformationerna i hela serien.
"Hörde idag att Hagos har vart här på besök. Jag vet också att vi har förhandlingar med ytterligare en forward med klass. Förmodligen får vi se Hagos i Moradressen till premiären. Har även hört att Hagos gärna spelar med Mora. Det vore väl kanon!"
Där ser man, nu är det bara att hoppas och låna ut Wessner som jag tyckt från första början att varit onödig.