Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Säsongen 07/08

Sv:Säsongen 07/08
Barbapappa: På Morahockey stämmer det ju vilka som är centrar, även om de spelat ytter.

Tången:

gnatt

Barbapappa: Yes, då får vi en fungerande 4:e lina iaf! :-D Godnatt!

Tången:

då sätter dom en junior som center bland spelarfruarna istället :D

Barbapappa: Så vem går då in ifall att Wessner blir skadad? :-D

horcoff:
du får gå in och titta på respective spelare men det som står där är fel. dom kanske har haft den possitionen tidigare nån gång men det är inte de aktuella positionerna som spelarna har nu.
men det är kul att veta om någon center blir skadad eller missar nån match av diverse anledning så kan man förmoda vem som går in som center då istället.

Barbapappa: Kan inte förstå hur du kan se på Elit Prospects vilka possitioner forwardsen har ? ! Sent nu.

Barbapappa: Ja vi får väl snart se hur Arved formatterar laget, men Granis är då iaf en man för 4:e linan.

horcoff:

Granis är en av få som fick godkänt av mej i mötet med moskva.

Tången:

vet sen är det väll simme som spelar center mellan jansson och nilsson.

Dahlman, Hagos, Lindström. låter som en kontringskedja.

Tony och Johan gör målen och hagos passar till dem.

Tången: Nej, men hela laget kommer att bli bättre.
Nu är jag nöjd med värvningarna och Granis kommer vi att få se mera av i år ;-)

horcoff: Du menar alltså att det krävdes tre man för att ersätta Brändis?

Barbapappa: Ja ja men Granis och Wessner räknas ju inte...

Tången: Du ska se att Dahlman, Lindström och Hagos kommer tillsammans att skrapa ihop 34 mål.

Tången:

Basse, granis, wessner, beaudoin, huml, hagos, A Nilsson.

enligt elitprospects.

Dino: Haha ja men spela på unibet där får du 75ggr pengarna. Själv spelade jag 100:- på SM-guld under Lockoutsäsongen bara för att jag blev så jävla förbannad. 11:e rankade lag gav 100ggr och sen kom Mora IK till 750ggr!!!! Synd på det, hade blivit 75.000 riksdaler:-D

Dino: Sorry, MIK står i 60 gånger.... Mer pengar i plåman, framåt april/Maj alltså....

Tången: Kanske dags att spela några hundra på SM-Guld..... Vi står ju i 50 gånger pengarna.... Hur f*n kan de sätta de oddsen i maj månad? Men det är klart att en femhundring på Mora skulle ju ge lite....

Hagos vet vad han gör:

- Mora har hela tiden känts som mitt lag, det kändes rätt från början när vi började prata med varandra. Mora står mycket för hjärta och det borde passa min spelstil. I Mora ser jag möjligheterna att utvecklas som spelare mycket bra, säger Yared Hagos till morahockey.se.
- Jag ser fram emot att komma till Mora, och jag ansluter till truppen redan på måndag, fortsätter han.

Barbapappa: Nja, fyra har vi väl?

Enligt eliteprospects.com så har Mora nu 7 stycken Centrar.

Anders i Budum: Ja nästan i nivå med dina;-)

Tången: haha ^^

Tången: Ett mycket dåligt inlägg!

PappaKeno: Det kommer att se mörkt ut på Moras avbytarbänk. ( Nej fy fan vad dålig den var då)

horcoff: man behöver ju inte prioritera en spelare bara för att han har lite spets :)

Roligt att Mora kan va med och slåss om sådana här spelare

Simons håller dörren öppen...

Bonäs norra: Vad då ! Finns det några andra att hålla på då ? ;-)

PappaKeno: Nej, hellre ett enat kämpande lag än en spelare som ska prioriteras. Det kommer att bli väldigt bra med de nya spelarna MIK har värvat i år. VÄLKOMMEN ! Yared Hagos.

horcoff: håller med om wessner hoppas vi har fel men tror inte det.
Jag har tänkt på en sak förut nämligen att det är roligt att många av er västerdalingar håller på MOra.

Anders i Budum: Då fåm wid tåkkå anders i kansbol!
Ig tyttcher att itta kennes aut ljöt bra!!

Mike Skinner: Tack! Bara så du vet, Anders i Budum hymlar aldrig med sannigen..;) !

Rock on Mora!

kul att Mora kan locka till sig bra svenska spelare! dock är det inte spetsen som jag hade hoppats på men helt klart en mycket bra och kul värvning!

Swordster: Ja tidningar får väl till det att vi har värvat en egyptier. Han har dock dubbla medborgarskap så jag hoppas att det inte är en mumie vi har värvat;-)

Fruktansvärt snyggt jobbat Mora IK! Och Anders I Budum, förlåt för misstroendet. :) Nu är laget RIKTIGT intressant!

MIK 7-1: Eller Egyptiska, flämlingslegionen sträcker sig numera ända ned till afrika! ;p

Stigsson: Kul att Mora IK äntligen kan locka till sig svenska toppspelare.
Nu kom bomben;)

Tången:

Inte illa bra jobbat av simons, sjalv trodde jag inte alls pa hagos i Sverige over huvud taget

Stigsson: Tack för kaffet!

immelmann: Nu är det helt klart med Hagos i Mora.

Dino:
fast lindström är ju långt ifrån en etablerad landslagsman..

angående wessner tycker jag han inte visade så stora tecken på bättring under säsongen. framför allt drar han på sig för många utv

wap.hockeysnack.com
Att påstå att Wessner är kass tycker jag inte är riktigt rättvist. Han har ju för bövelen inte fått chansen än! Jag tycker det vore kanon med Hagos i Mik... Tänk, två svenska landslagsmän på ett par veckor... Då borde väl truten vara tilltäpt på Ros och kompani...

immelmann: wessner fick aldrig chansen förra året! det är mycket möjligt att han inte håller klassen men han måste ju få en riktig chans iaf! kan bli bättre nu när han får vara med från början och inte komma in mitt i säsongen i en period när det inte gick så bra för Mora heller.

för övrigt ser jag hagos som ett mycket bra förvärv så länge vi inte betalat nån jättelön. han är en grym tvåvägsspelare och med honom, beaudoin och bastiansen i truppen har vi bland de starkaste boxplayformationerna i hela serien.

horcoff:
absolut, wessner tycker jag verkligen varit kass. han och jardine var de 2 jag helst ville bli av med till denna säsong.

Anders i Budum>>

"Hörde idag att Hagos har vart här på besök. Jag vet också att vi har förhandlingar med ytterligare en forward med klass. Förmodligen får vi se Hagos i Moradressen till premiären. Har även hört att Hagos gärna spelar med Mora. Det vore väl kanon!"

Där ser man, nu är det bara att hoppas och låna ut Wessner som jag tyckt från första början att varit onödig.

jag tycker det är en liten skräll att Hagos väljer Mora(som det verkar) trodde jag faktiskt inte...men jag är glatt överasskad!

Bonäs norra: Länken kommer här!

Bonäs norra: det står på sportbladets webb upplaga.

« · 899037 · »