Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1043665 · » Till forumet

Sv: Silly Season 08/09
Tången: Äh.. Vad var det han hette nu igen? ;-)
Kommentera

Alisandali: Riktigt j...a uselt är det!
Kommentera

Db_04:
Du får ta och fixa till så du får sköta deras hemsida , sånna misstag är nästan för mycket .
Kommentera

Db_04:
Haha, nej men vafan... Proffsigt!
Kommentera

Tikinmyheart:
Du menar Ragnar Marcusson? ;-)
Kommentera

Db_04: En ny Marcus Ragnarsson kanske?
Kommentera

Åkte förbi väggen vid kulturhuset idag och om jag inte såg fel stod Herr Artursson där som forward ...
Kommentera

Och en sportchef blev det åxå....
Fränt!
Kommentera

Stigsson:
Ja, det har du ju rätt i... ;0)
Kommentera

Metal Guru: Det är ungefär som här på HS då där du och jag styr upp alla juniorer :-D
Kommentera

Stigsson:
Rutinerade rinkrävar är ett måste i en flock entusiastiska valpar.
Kommentera

Stigsson:

Trodde ärligt talat Greger hade lagt av men han kanske avslutar sin karriär i MIk då.
Kommentera

mattias - 74: Japp, bara det inte blir en tonvikt på rutinerade spelare. Om man nu bygger nytt som vi gör så behöver vi en 2-3 rutinerade killar bredvid alla de unga.
Kommentera

Stigsson:

Spännande med Greger. Rutin i massor är bra.
Kommentera

zeb: Eller Lill-Eric, han vägrar ju fortfarande att prata svenska.
Kommentera

Stigsson: Ja jag såg att han tittade på telefonen när det ringde stoppade den i näsan så han skulle se vam det var,verkade som det var viktigt, det var nog stor-erik som sa att han blir med i vinter
Kommentera

zeb: Såg du när Jannes telefon ringde i slutet av mötet också? Jag försökte tjuvlyssna lite men hörde bara att han snackade engelska där ute i kapprummet.
Kommentera

Stigsson: jodå jag hörde det på årsmötet,jag har väl hört det tidigare också,hoppas att han inte har blivit lat nere i österike bara, men det tror jag inte litar helt på Harald
Kommentera

horcoff: äh de där spelar ingen roll.... om han är 175 eller 190.... det är prestationen som räknas....

däremot så skulle de va skoj å veta om han gått ner sig något under åren i Österrike
Kommentera

Ja vi får då mycket rutin av Greger som kan behövas i den just nu så unga trupp!

Helt okej powerplay back också!
Kommentera

Men nog ser det bra ut med Greger och landslagsbakgrund.
Kommentera

Db_04: Stat på Greger Artursson.
Satsas på för små spelare tycker jag men Greger har säkert Granström kropp.
Kommentera

Stigsson: rutin i överflöd .. kan nog vara en klok värvning
Kommentera

zeb: Det blev veteranen Greger Artursson
Kommentera

Stigsson: kommer väl nånting på årsmötet i kväll får vi hoppas
Kommentera

Stigsson:

Ok , hoppas för eran skull att han stannar då annars tar vi honom :)
Kommentera

mattias - 74: Nej det är inte klart
Kommentera

Stigsson:

Är det helt klart att Dhlman stannar nu! Det var väl rätt viktigt för er kan man säga även om hans fjolårssäsong kanske inte var hans bästa.
Kommentera

mattias - 74: Inte en aning, det är knäpptyst på skvallerlinjen. Det kanske bara är ett önsketänkande att något ska hända på spelarfronten också, vem vet.
Kommentera

Stigsson:

Ok vad är det för spelare då tror du ?
Kommentera

mattias - 74: Ryktet säger ny marknadschef, ny ungdomsansvarig, ny sportchef och en ej namngiven spelare.
Kommentera

mattias - 74: Ingen aning, jag har solsting!
Kommentera

Stigsson:

Skall ni ha presskonferend kl 16.30 idag ?

vad är det som är på G i så fall.
Kommentera

PappaKeno: vi få väll se... Simons brukar låta tidningarna få veta ganska tidigt,..... klubbens hemsida är allt som oftast sist ut
Kommentera

PappaKeno: Ja men det har på senare tid visat sig att Simons ord och verkligheten inte är synkade.
Kommentera

Tången:

I det här fallet blev jag lite konfunderad på grund utav att det är en uppkommen intervju som svaren kommer ur.

Svaret som Simons ger i Intervjun tex om Dahlman.

"Toni Dahlman?
- Han ska vara kvar i Mora. "

Det är ju mera ett svar på att Simons skall se till att han blir kvar fast det inte är klart på papperet.
Kommentera

Db_04: Dahlman och Bodde har ju varit klara länge om man ska tro på vad Simons säger var ju ett bra tag sen han sa att dom skulle stanna.
Kommentera

Db_04: Nej det är sant. Men tidningarna är ju oftast sist med att få veta ;)
Kommentera

Tången: från officiellt mora håll har det väll inte stått nånting alls? hemsidan är inte uppdaterad... tror inte ens Dalarnas Tidningar eller DD skrivit nått.
Kommentera

Db_04: Sorry, nu förstår jag inte riktigt. Är han inte klar menar du?
Kommentera

PappaKeno: killen som gjorde intevjun är leksing.... skriver även för leksands hemsida...
Kommentera

Tången: som en av dom som knappar på Eliteprospects.com så är det vad gäller mora enbart efter det som står på hockeysverige.se i detta fall...
Kommentera

PappaKeno: Vad bra att det är klart med Beaudoin då.
Kommentera

horcoff: Om Simons säger att det är klart med spelarna så måste vi tro honom. förstår varför han skulle ljuga annars? I mina ögon är det klart om Simons säger att det är så.
Kommentera

Mike Skinner:
Simons bekräftar också att Beaudoin kommer med flyget den 5 Augusti vilket inte alls är klart i mina ögon till 100%, han kan med klausul sluta om han vill.
Men vi får ju verkligen hoppas att det stämmer.

Dessutom verkar även Simons i intervjun osäker på Hisey.
"Robert Hisey?
- Rob vill komma tillbaka, men vi är inte riktigt klara hur vi kommer att göra. "

RQT:
Vad är då skillnaden mellan ett ES-lag och ett KS-lag.
Bygga ett Allsvenskt Kvalserielag?
Kommentera

Om inte killen på Hockeysverige.se försöker smutskasta och förvränga får det nog ses som klart, vad ska man vänta sig, ett inscannat kontrakt med underskrift och allt?

Vet inte mycket om den sidan, men eliteprospects har mig veterligen aldrig haft fel, så jag tänker leva i tron att de som står som under kontrakt 08/09 har kontrakt.
Kommentera

horcoff:
Alltså du säger ju samma sak jag säger, i stort sett, fast med en liten infallsvinkel. Hisey försvann på slutet ja, men hur lätt kan det vara att komma in som helt ny med 12 ödesmatcher på schemat? Killen lyckas ändå göra 10 pinnar. Och nej, Youtubemålen är inget jag hakat upp mig på. Det jag försöker säga är att vi har en kille i samma klass som "alla" de AHL-spelare som vill spela i Sverige, och vi vet att han kan producera. Det är väl rätt meningslöst att stöta och blöta, jag tror på Hisey, det gör inte du, och på den vägen är det.

Angående Dahlman & co, hur får man en klarare bild än att Simons bekräftar? Så vitt jag vet borde väl det vara officiellt nog.
Kommentera

Tången: Det du länkade till var ju just intervju med Simons.
Kommentera

Tången:
Det börjar arta sig.......kul att vi lyckades behålla Mattias Ekholm som är en riktigt lovande spelare. Dahlman är säkert rejält revanschsugen och Simme får vara lokförare i återtåget:-)
Kommentera

« · 1043665 · »