Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1060111 · » Till forumet

Sv: Silly Season 08/09
Metal Guru: frågan vem som tjänar på lånbytet...kanske vi skulle låna elomo av er och ni fick nån junior i utbyte ?;)
Kommentera

Signaturen Äkalln på mik.se finner en intressant lånbytesaffär.
Gissar att sportchef Arto har ett finger med i spelet.

Kommentera

Stigsson: Jag var in och läste Kommande matcher under högermenyn här bredvid. Det var ett roligt lag vi möter hemma den 10/9. Hihi.

Mel: Prästens lilla kråka
"-Än slank han hit....och än slank han dit....och än slank han upp i tvåan!"
Kommentera

mattias - 74: Det är väl därför han är här.
Kommentera

Stigsson:

Bra val av Kapten, han hade väl ingen annan att välja på heller.
Kommentera

Greger Artursson får som väntat bära C och till hjälp får han Marcus Eriksson och Adam Andersson som bär A.
Kommentera

Hakan Olsen: Basti var då en av dom bästa i FBK när jag såg dom.... men dom grötar om en hel del i femmorna så de nog inga problem för han där
Kommentera

Hakan Olsen:
Bunäs syftar nog på artikeln som finns länkad till höger, men tydligen läste han "Skogs i elitserien, nu siktar han på NHL."
Kommentera

horcoff:
Se Massebros 26 augusti
Kommentera

Bonäs norra:

????
Kommentera

Bonäs norra: ursäkta det var fel på min internetuppkoppling som gjorde att bokstäver blev fel. Det var en intressant artikel i alla fall.
Kommentera

horcoff: Visste ni att lupaschuck och skogs var samma person??
Kommentera

Hakan Olsen: Vad har du för info om att Bastiansen inte trivs?
Kommentera

Massebros med flera:

Skoj att se Wiksten som nr. 2 i interna poänligan. under juniorturneringen

INTERNA POÄNGLIGAN
Daniel Despotovic 2+2
Daniel Viksten, 2+1

Trodde inte Bastiansen skulle få problem med anpassning, Storerik tycks lyckas.
Kommentera

Nu stämmer bilderna ;)
Kommentera

Db_04: Håller på att lösa det - nå knas med sidan
Kommentera

sold: såg ut att va bra bilder men väldigt i hoptrycka på nått sätt
Kommentera

Bilder från matchen mot Kalpa finns nu ute på mikmusik
Kommentera

Nu är det klart att Markus Lilja har klarat try-out perioden och fått ett riktigt kontrakt för kommande säsong.
Kommentera

I dagens pappers-MT komenterar Arto Liljas vara eller inte vara i MIK. Bland annat sägs att det ännu inte är klart eftersom man inte kommit överrens med agenten under gårdagen och att "inget är klart förräns kontraktet är påskrivet".
Detta tolkar i alla fall jag som att Mora nu har bestämt sig för att man vill behålla honom och att han har fått ett riktigt kontraktsförslag.
Kommentera

nyz: vida inskränkta världen menar du ? :-)
Kommentera

nyz:
Med beaktning av derbystämningen är det dock bättre att spela i lilla Smidjegrav.

Av de derbyn jag sett - från -90 och framåt (tidigare derbyn var på tidigt 70-tal och då var jag för liten) - har de, i mitt tycke, mest täta och stämningsmässigt drypande derbyna spelats i Smidjegrav. Detta utan att väga in resultaten. Visst, vinsten borta mot Leksand i kvalserien 2004 var enormt trevig, men till derbykaraktären tycker jag till och med försäsongsmatchen i jubileumscupen (2005?) i Smidjegrav var bättre.

Med nya Ejendals tycker jag man tagit ytterliggare ett steg bort från chanserna att få uppleva täta publikmatcher. Den är, liksom många andra om- och nybygda hallar i Sverige, för stor och för luftig för det.

Att man sedan skulle kunna sälja ut Smidjegrav två gånger om för att få in alla som vill se derbyna är en annan femma.
Kommentera

Metal Guru: Nej, givetvis kan man inte spela alla matcher i EA. Men om det ska spelas 3 Daladerbyn, så är det publikt ändå för det bästa att spela 2/3 av dem i Leksand. Dels med beaktning av arenans kapacitet, men även för att det är bra för morfolket att få se sig om i vida världen. :)
Kommentera

Massebros:
Inte hört något, men man får ju hålla tummarna. Kanske lite väl mycket önsketänkande att hoppas att han ska komma tillbaks, men i Färjestad lär han få nöta 3-4:e kedjan medans han varit självklar förstecenter i Mora. Klart det är skillnad på lag och lag. Dock finns det nog fler elitserielag som har plats för honom innan han ska fundera på Mora igen. Men vi får hoppas du har rätt...
Kommentera

Hade en underlig diskussion på en mack nära dig, där det ryktades att Basse inte trivdes i Karlstad, nån som hört detsamma?
Kommentera

nyz:
Skulle den grundregeln vara regel hade väl alla matcher i AS oavsett lag spelats i Ejendahls..?

Och handen på hjärtat nyz, hur kul hade det varit?
Kommentera

Mr Walker: Det är väl bara så enkelt som att även ni vill spela så många matcher som möjligt med så mycket publik som det bara går, eller?
Kommentera

Stigsson:
En fördel är att vi slipper åka till Malmö och Umeå två gånger. Dessa två är de längsta bortaresorna.
Kommentera

Stigsson:
Även Hockeycentralen tar upp den ekonomiska frågan
Kommentera

Mr Walker: Ingen bra förklaring förrutom att det troligtvis är "konspirationen" som ligger bakom. :-)
Alla lagen möts tre gånger i Allsvenskan och då får vi hälften av lagen 2 gånger hemma och 1 gång borta medans den andra hälften blir tvärt om.
Vi har väl den andra seriefavoriten MIF två gånger hemma om jag inte minns helt fel.
Kommentera

Stigsson: Kanske inte i rätt tråd, men håller på att planera diverse aktiviteter under årets säsong. Jag har därför gjort en snabb überblick över spelschemat och upptäckt att Mora möter Siljansnäs en gång hemma (28/11) men två gånger borta. Har du nån koll på varför det är så? Jag vet att livet inte är rättvist, men du kanske har andra förklaringar?

Undrande Morabo.
Kommentera

mattias - 74: Tjaba. Hur går det för mora ik i år då ? Nån aning om hur starkt laget är ? Starkare än förra året eller blir det ett svårt år ? vh klaj
Kommentera

Stigsson:

Ja ibland!
Kommentera

mattias - 74: Skiter björnen i skogen?
Kommentera

Stigsson:

Du menar väl inte att Don simons är hemlighetsfull ?? Känner igen det där !
Kommentera

Hakan Olsen: Jag vet inget om Dahlmans kontrakt. Av erfarenhet vet jag dock att vi aldrig kommer få veta hur det egentligen ligger till, det är bara att gilla läget att han har dragit.
Kommentera

I både SM-Liiga och KHL har lagen väldigt stopra trupper just nu och där kommer det att finnas spelare som blir utan speltid och kanske väljer att byta liga. T.ex Dynamo Riga har idag 10 backar och 15 forwards och 3 målisar i truppen.
Kommentera

Db_04:
Varifrån skall MIK i så fall få fram en bra center som de aviserat om?
Kommentera

Hakan Olsen: problemet för MIK och för den delen leksand är att man inte kan ta in transatlanter då man redan har 2 var.... och europeiska spelare är nog ganska begränsat på bra spelare lediga...
Kommentera

Stigsson och övriga:
Har Dahlman löst ut sig själv från kontraktet? MIK har extrakta pengar till andra spelare?
Kommentera

mattias - 74: ja tippar på 1 eller 1+1 me tanke på hans skaderegister
Kommentera

Stigsson:

Snackade med Db_04 nyss på tel som har koll på finska spelare och han trodde att alen har skrivit 1 år med MIK.
Kommentera

Stigsson: Njet.
Någon som har koll på Liljas situation? När kommer beslutet?
Kommentera

Nån som har koll på hur långt kontrakt som Juha Alen har skrivit?
Kommentera

20 30 år ha ha då vet vi inte ens om jorden består eller om det finns en kotte som är intresserad av hockey.
Jag skulle tippa att svenska es är en b liga om några år
Kommentera

Hakan Olsen: tränade är dom! det tvivlar jag inte på! men jag är rädd för att vi tror för mycket om vårat kära MIK i år igen. jag tror vi får kvala till kvalserien och ajg hoppas verkligen vi tar oss dit och då är jag nöjd. men tyvärr tror jag inte vi kommer få se elithockey på säkert 20-30 år.
Kommentera

PappaKeno:
Det är inte lång tid kvar till serien börjar. Den fråga jag ställer mig är hur bra tränade killarna är. En del anslöt till truppen för ungefär en vecka sedan. När det gäller elitidrottsmän (som ishockeyspelare i näst högst serien bör betecknas som) krävs väldigt god fysik, som inte kan inhämtas under serien. De skall vara vältrände från start. Hur är det med den saken?
Kommentera

efter ett par groggar så här på en lördag så undrar man ju hur fan det här ska sluta för Mora? tror vi väger alldeles för lätt bakåt kommer spruta in mål i röven.
Kommentera

mattias - 74: Vadå inte överens om nånting? Jag som trodde att du var min bästa kompis! *L*
Kommentera

Skumberg:
Tack för info.
Jag tittar just nu på Djurgårn mot Jokerit. Är detta elitserien och ett lag från finska 1:a serien? Bedrövligt. Ingen struktur och taktisk tanke, bara tuta och köra.
Kommentera

« · 1060111 · »