Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1045061 · » Till forumet

Sv: Silly Season 08/09
Forever MIK:
Skämta på ni om oss Leksingar , mig stör det inte .
Och i just det här fallet finns det ju förstås en liten extra krydda i det , vi Leksingar skulle gjort samma sak om det gällt en spelare i eran klubb .
Kommentera

Alisandali:
Bra med en som vet vad det handlar om,kanske en röd tröjja till hösten eller...? ;)
Kommentera

SIVASN:
Tack för erbjudandet , men jag är Leksing oavsett vad som händer med och inom Leksands IF .
Kommentera

SIVASN: Jag som missar poängen?!? Om en man finner det njutbart att stimulera sin egen analöppning betyder väl inte att han i duschen per automatik skulle utgöra ett hot mot sina nakna manliga medspelare som står med häcken i vädret.
Det finns inget alls som tyder på att JH skulle vara sexuellt intresserad av det manliga könet. Han har däremot visat intresse för både kvinnor och den del av kroppen som återfinns hos alla oavsett kön - men i detta fall endast sin egen. Det kallas onani och praktiseras av så gott som alla i olika form och mängd. Hur man gör det varierar efter smak och tycke... Tydligen finns det även dom som gillar att föreviga sådana ögonblick - varför vet jag inte, men JH är inte den första och knappast den sista att spela in en egen "sexvideo". Att dessa sedan har en egenhet att komma ut till allmän beskådan bode rimligtvis avskräcka fortsatt filmande, men det kanske är en del av grejen att kanske bli ertappad i sin "private moment", vad vet jag?

Klart som korvspad att jag begriper utomståendes förtjusning i detta. Jag skojjar faktiskt själv om det en del, men håller mig till vad det handlar om.

Rärärä... rätt upp i kryssä´ Janne!
Kommentera

nyz & andra:

Nu vill jag inte läsa fler detaljer.
Detta är en familjesida - eftersom vi som läser denna bok är en enda stor familj.
Kommentera

Forever MIK: Skämta på ni bara, så forsätter jag skratta åt er inskränkthet och okunskap...
Kommentera

nyz:
Gör du det, men gör det då inne i er bok.
Här är du gäst, och det hör till god uppfostran att inte skratta åt sina värdar.
Kommentera

nyz: Men du kan väl inte neka till att filmerna är rätt gulliga och speciellt den håriga manshanden som håller i leksaken:-)
Kommentera

Slinger: Har faktiskt inte sett dem och har heller inte för avsikt att göra det då jag inte är speciellt nyfiken på den typen av sex. Jag går igång på annat... men vad jag förstått så är det vad det verkar nåt som många andra gillar med tanke på spridningen. För visst är det väl så att man delar med sig av sånt man själv tycker om, eller?
Kommentera

ett litet tillägg till min senaste post:

...delar med sig och tar del av sånt man själv tycker om, eller?
Kommentera

nyz:
Så här är det!
Vad folk gör i sovrummet det skiter jag i, men om man filmar eller fotar vad man pysslar med så ber man om problem!
Jag tycker synd om killen, hur ska han nu kunna gå vidare? Vilket lag satsar på en spelare som har tappat ansiktet på detta sätt? Hur mycket respekt får denna kille som lagkapten? Ingen alls!
Hockey är en sorgligt homofientlig och utsatt miljö, vad tror du att de andra spelarna tycker när killen dyker upp i duschen eller omklädningsrummet?
Och att, som du skriver, man delar med sej av sånt man tycker om var nåt du precis hittade på för att försvara killen, det är fint av dej men gör det i Eran gästbok!
Kommentera

Slinger: Förresten, vad har detta med silly season att göra? Basta!
Kommentera

nyz:
Klart som fan att de flesta här inne hajar att er lagkaptens filmsmak inte har någon koppling till sexuell läggning. Den må vara bisarr i mångas ögon, men den är varken olaglig eller omoralisk.
Däremot är hela historien väldigt underhållande, och att vi både skämtar om den och drar långsökta slutsatser i våra egna gästböcker får du faktiskt finna dig i. Och att dyka upp som gäst och kalla oss töntar är inte okej.
Då är det väl värre ställt med er egen klubbledning, som raskt får moralpanik och vädrar ut sina unkna åsikter när filmen hamnar på villovägar. Lagkaptenen får sin privata mobiltelefon stulen och fördöms av ledningen (samma ledning som i nästa andetag ställer sig bakom klackledaren trots att han regelbundet döms för misshandel) – snacka om att skälla på fel tall. DÄR har ni ett reellt problem att brottas med!
Kommentera

Slinger:
Det är inte silly season i vanlig mening, men hela den här grejen är ju väldigt silly.
Kommentera

insu:
Låt oss säga att Huokko gjort en vanligare dumhet bland hockeyfolk - kört drängfull ute i trafiken. LIF's ledning hade slutit upp bakom Janne, förklarat att

"...naturligtvis ser vi allvarligt på det inträffade, men vi har kommit överens med vår lagkapten om ett fempunktsprogram som förhoppningsvis ska hjälpa honom att hantera alkohol i en måttligare form i framtiden, och eftersom Janne har insett sina problem på ett nyktert sätt är vi övertygade om att detta kommer gå bra i slutändan."

Inte som nu,
"...det här är en privat sak som vi inte vill bli förknippade med. Det skadar föreningen."
Kommentera

Metal Guru:

Varför skadar det föreningen och varför tar dom avstånd från den här typen av saker som faktikst inte är brottsligt ? Emils misshandlesfall är ju brottsligt och där valde klubben att inte agera. Hur går det ihop ? Emil är ju ett ansikte utåt också precis som Janne. Alla vet i Leksand vem Emile Nielsen är och alla vet i Leksand vem Janne Huokko är. För mig är det obegripligt ?
Kommentera

Metal Guru: Hmm, ungefär som cheerleaders och något med en Lumbricus Terrestris.
Kommentera

nyz:

Personligen tycker jag att en förening (klubb) alltid ska stå bakom sina förtrogna så länge det inte handlar om brott, vilket det inte handlar om i den här gången. Tycker ledningen i Leksand är ute och cyklar rejält i den här frågan.
Kommentera

mattias - 74 / Metal Guru:
Jag kan bara instämma. Om det nu är någon tröst så är Leksands ledning inte ensam om att sila mygg och svälja kameler. Jag brukar jämföra med AIK fotboll, och Gurus fiktiva exempel visar precis hur den klubben faktiskt agerar i verkligheten. Istället för att ta avstånd från sina huliganer har man kvartssamtal med dem, och när en spelare (Dulee Johnson) körde på tokfyllan satsade ledningen på rebahilitering. Nu tycker jag inte det sistnämnda behöver vara fel, om det sker av rätt orsaker och lagen får ha sin gång. Men det blir ofta ologiskt och inkonsekvent.
Jag tror i grund och botten inte att Leksands ledning har några sämre värderingar än andra klubbars (även om jag gärna skulle vilja tro det ;-) De är bara ovana vid sådana här situationer, vet inte vad de ska säga när journalisterna ringer och går ryggmärgsmässigt ut och tar avstånd från någonting som är rent privat.
Kommentera

Paddan:
Det där tog riktigt lång tid att fatta, men nu är jag i hamn. ;0)
Kommentera

insu:
Det är ett helt riktigt arbetsgivaransvar att satsa på rehablilitering vid fyllstyrning. Det är lite bökigare att direkt lista ut hur ett sunt arbetsgivaransvar ser ut i den aktuella frågan, men LIF har nog satt foten irreparabelt i träckhinken, kan man tycka.
Kommentera

Om Leksand sparkar killen för att han har lite andra böjelser än "normalpersonen" så borde LIF skämmas!
Kommentera

Slinger:

Jag håller med dig men jag tror inte det gör det. han är en bra spelare och har ett enormt leksandshjärta. Han spelar i vinter och gliringarna han kommer få kommer garanterat vara allt än barntillåtna :)
Kommentera

mattias - 74:
Det kommer att bli en jobbig tid för honom, det tror jag absolut.
Kommentera

insu: Jag kallade inte er töntar. Jag var direkt och syftade till Bissett, som förövrigt är brünäsare.

Instämmer i din kritik mot IF´s ledning, men inser samtidigt att det kanske kan vara nåt som förväntas av dem att göra från sponsorer. Att utåt ta avstånd från misskrediterande händelser. Det gjordes även i fallet med misshandeln. Man tog avstånd från händelsen, men ville gärna ge stöd åt den misstänkte och numer dömde.
Tror inte en sekund att detta slutar med att JH får sparken och hoppas också att han har mod och kraft att själv stanna.
Kommentera

Slinger: Är det det som kallas för hyckleri i den heliga skrift?
Kommentera

Bonäs norra:
Menar du det jag skrev så tror jag absolut att det är det:-)
Men å andra sidan så tror jag att jag hade reagerat hårdare om min son kom hem och sa att han var leksing än om han sa att han var homosexuell!
Kommentera

nyz:
OK, jag läste dig fel.
Jag tror inte heller JH får sparken - och om han får det enkom pga mobilhistorien vore det illa; det skulle visa på en inskränkthet och en moralpanik som är symptomatisk för svensk hockey snarare än för Leksand specifikt.
Tänk också på alla motståndarsupportrar, vilken godbit de skulle gå miste om i så fall ;-)
Kommentera

Slinger: Där slog du huvudet på spiken!
Kommentera

insu:
Det är nästan så man skulle sätta igång en vadslagning om hur många omgångar det tar innan det ligger en dildo på isen;-)
Kommentera

Slinger: En Lett, det var fasiken vad Simons smyger med spelarna ;-)
Bra storlek och poänggörare, riktigt bra värvning.
Kommentera

horcoff: Killens statistik, har inte gjort mycket än men räknas som stor talang.
Kommentera

Stigsson: Han kommer att blomma ut i Mora ;-)
Kommentera

Stigsson:

kanske är det nån som Tribuntsovs har rekommenderat ??
Kommentera

mattias - 74: Kanske det.

På tal om kontrakt så har jag nu fått höra att det inte var löneskillnaden mellan Moras och Leksands bud som gjorde att Lill-Eric valde L. Det ska ha ingått en dildo i betalningen som har fällt avgörandet.
Kommentera

Stigsson:

Du bittra lilla moring det luktar avundsjuka för att Leksand har ett större lönekuvert än er. Puss puss :)
Kommentera

mattias - 74: Varför skulle man vara bitter över att Leksand ännu ett år får ett lag utan något som helst hjärta för klubben? Stora namn med feta lönekuvert som jublar mer när de går till banken än om de skulle ta leksand till Elitserien.
Kommentera

RQT:

Feta lönekuvert?? Av de spelare vi har värvat så är det väl bara Prestberg och Jackman som har " Feta Löner " Tror inte Jonasen och Bornhammar m.fl har speciellt mycket mer än i tidigare klubbar !

dessutom glömmer du att Leksand har nästan bara värvat svenska spelare hiitills vilket är riktigt bra.

Dessutom så är väl hjärtat för klubben borta för längesedan.

har eran lettländare hjärta för klubben ??
Kommentera

Stigsson:
Hehe och Mora kunde bara erbjuda en butt plug?
Spännande med letten och han vet hur målet ser ut också!
Nu plockar Simons fram alla rävar ur grytet och sånt gillar jag!
Leksand Stars borde byta namn till Leksand Moviestars!
Hur går det i målvaktsfrågan? Nån som hört nåt?
Kommentera

känns som mister lettvert kan bli flipp eller en jätte flopp. osäkert kort.
Kommentera

mattias - 74: Leksand är allsvenskans svar på Färjestad. Usch!
Kommentera

Stigsson:

Ehh va ?
Kommentera

Stigsson: Tro hur många filmer det kommer att släppas av Houkko? De blir bara värre och värre..... Spännande att se vad som döljer sig i femman....
Kommentera

Dino:

Fjant, undrar vad du hade sagt om det gällde en Mora spelare?

Kul att Leksand engagerar . Personligen skiter jag in vad hockeyspelarna gör för perversa saker på sin fritid oavsett om det är Leksandsspelare eller Mora spelare. Tror det eller ej men det gör jag !
Kommentera

PappaKeno: Varför inte flopp eller Jätte flipp istället ;-)
Kommentera

mattias -74:
Är det dålig aktivitet på eran sida då du måste vara här och kalla en av oss för fjant och liknande?
Fakta i målet är att Jan Huokko har lekt med en dildo. Fakta i målet är att han filmade sexakten. Fakta i målet är att filmerna blivit offentliga. Fakta i målet är att hela hockeysverige har jävligt roligt åt detta så du kan hoppa runt i gästböcker och kalla folk för fjantar bäst du vill men du har mycket att göra om du ska försvara Leksand Moviestars heder!
Så vem är fjanten av dej och Dino...
Kommentera

Slinger:

Du har helt rätt slinger. Jag ber om ursäkt .
Kommentera

horcoff: Elitserien Mora nej tror inte det !
Kommentera

Lyssnade på vad Harald hade att säga under lunchen på Mora Parken idag:

Toni Dahlman har ett gällande kontrakt men är just nu (Utan lön) hemma och funderar på hur framtiden ska se ut.

Eric Beaudoin är fri att säga upp sitt kontrakt eftersom klubben inte känner att man har råd med honom. Var förra året en av Moras bäst betalada och eftersom lönebudgeten är halverad är ju hans lön relativt sett fördubblad (I procent lav önebudgeten)

Man söker en målvakt "Ett komplement till Lasse" men det är svårt att finna någon.

Martti Järventie, lät som man väntade besked från honom snart.

Arthursson, Järventie och Andersson skall ankra defensiven. Ugh! Den ohyggligt stadige defensiva backen Adam Andersson och Järventie som inte kanske ens blir kvar ... Låter ju lovande! Eller?!

Sedan var det lite generalla kommentarer om 14 lag i Elitserien (Bra sportsligt och för utvecklingen av Svensk hockey) Han kommenterade även om hur svårt det har varit att få tag i spelare eftersom många spelare försvinner från Elitserien vilket gör att Allsvenska mister "sina" spelare.
Kommentera

Teg: om det stämmer det där med backarna så blir jag rädd.
Kommentera

« · 1045061 · »