Jaha, Leksingar. Det blir väl en lugn och behaglig situation på Måndag när ni äntrar er nya arena med tre förluster i bakfickan och inga poäng, där med sist i tabellen. Jag menar, Linköping hemma är ju en munsbit och när ni har 7000 personer på läktarna som kräver vinst är väl 2 siffrigt en enkel match?
Den matchen blir ju peace of cake, för förlorar ni den matchen käns det som den elaka nedåtgående spiralen har börjat och ni får åter igen börja förbereda mot Bofors, Almtuna och Halmstad Hammers...
Sluta att tjata om domarkläderna nu. Som jag ser det så är det väl bra om domarna får in lite sponsorpengar såvida det kommer dom till handa på något sätt. T ex utbildningar och annat som gör dom bättre. Vad själva utseendet beträffar så är det huvudsaken att dom tydligt skiljer sig från spelare och samtidigt syns. Visst! man fick sig ett flin när man såg bilderna första gången men efter en match så har vi blivit vana. Gör inget som inte är ett problem till ett.
Angående Hockey centralens uttalande och alla andra tips så tycker jag att det ser jusare och jusare ut för moras del.
Nog brukar det andra året vara svårare än första, men det brukar ju faktiskt till stor del bero på underskattning första säsongen. Nu har mora ett helt nytt lag och är enligt min mening lika underskattade som förra säsongen, vilket borde betyda lika många gratispoäng i år som förra pga de andra lagens dåliga inställning, 40 % av spelarna i Es. tror att mora åker ur. Jag tycker att det säger en hel del...
När sedan något lag förlorar mot mik i vinter så kommer det att stå i tidningen: Vi gjorde vår sämsta match för säsongen, det var dålig is eller så beror det på en usel domarinsats. den tränare som säger att mora var helt enkelt bättre denna match ska jag personligen göra en honör för.
Det har gått snabbt det här. Då jag fick klart för mig att Mora inte ville ha mig kvar, ordnade min agent en ny klubb på 45 minuter, säger Gudmundsson till Dalarnas Tidningar.
Gudmundsson som är besviken på hur Mora behandlat honom.
- Ja, jag är väldigt besviken. När jag har pratat med Janne (Jan Simons, klubbdirektör) har han hela tiden lovat att det skulle ordna sig med kontrakt, men när jag velat diskutera det med honom har han hela tiden skjutit upp det hela.
Nu är det istället Halmstad Hammers som gäller för Gudmundsson
Ola:Nu chansar jag vilt, ett riktigi långskott . Är det Rådbjär som är "hockeyprofilen" som kvällstidningarna skrev om förut?? Som blev dömd till ett par månader på kåken??
..såg även att Rådbjer tar paus från ishockeyn i år. Det är bra. Jag har tyckt tidigare att han var sveriges bästa domare, men de senaste säsongerna har jag endast tänkt, en media kåt linslus. Han kan behöva lite distans till hockeyn, kanske får vi se han som expert komentator i Hockeykväll?
Bårlänge: Tycker att Anrell är den sämsta sportjournalisten i riket, ger inte mycket för hans tabell. Mora kommer vara jämnare än förra året och ta fler poäng än sist då.
Tänkte även passa på att puscha lite för min blogg, joinpatrik.blogspot.com , även om den inte har med hockey att göra.
Med all respekt så tror jag inte som du utan jag är ganska övertygad om att Simons jakt på en center pågår med stor kraft. Anledningen är att det finns ett mål om att ha truppen klar så snabbt som möjligt för att inte halka efter i kampen om slutspel tidigt. Däremot så kommer man inte att göra någon panikvärvning. Jag tror nog att vi får se en spelare till inom en snar framtid. Alternativt får vi läsa någonstans att någon har tackat nej. Det är så här som jag har tolkat de svar jag fått från bl a styrelsefolk men dessa har inte full koll under jakten. Den som lever får se!
Mycket möjligt att det kan komma någon i oktober, men just nu känns det bara som ett meningslöst rykte! Tror styrelsen är nöjd så länge och kommer att se efter hur det nuvarande laget står sig!
För Luleå är följande spelare egna: David Rautio Emil Lundberg Karl Fabricius Johan Harju Magnus Isakssson Tomas Wallgren Jonas Johansson 7st
Närliggande Mikael Renberg (Piteå) Jan Sandström (Piteå) Erik Lindberg (Piteå) Viktor Lindgren (Boden) Robin Lindqvist (Boden) Johan Fransson (Kalix) 6st
Stigsson: Jag tycker synd om dig Stigsson. Du fick bara läsa det en gång i gästboken. Jag hade lyxen att få sammanställningen skickad till mig via mailfunktionen här i HS. Varför vet jag inte men det är alltid trevligt att få mail.
mr big: Varför räknade ni bara upp namnen för några lag. Jag får det till 5 (Skogs, Bogg, Westerling, Jansson, Simons)+ 3 (Granström, Jakobs, Bergqvist) i Mora så hur fick du ihop det till 6?
Om man med egna produkter räknar de som har klubben som moderklubb är det Oscar Hedman, Tommy Wargh, Andreas Salomonsson och Michal Zajkowski som är MoDos egna.
Närliggande (tio stycken): Mattias Timander - Sollefteå Hans Jonsson - Järved (ligger inom Öviks kommun) Tobias Enström - Höga Kusten Hockey (HKH) Tobias Viklund - Kramfors Mattias Hellström - HKH Peter Öberg - LN91 Mikael Pettersson - Antjärn Tommy Enström - HKH Per Svartvadet - Sollefteå Magnus Gästrin - Svedjeholmen (ligger typ granngårds med Kempis)
Sammanställning av lagens egna produkter eller spelare från när liggande klubbar. detta är sammanställt av Db_04 och Mr Big.
Leksand
Egna Produkter Marcus Lundell Jesper Ollas Niklas Bröms Petter Ullman
Spelare från regionen Mattias Ritola – Borlänge Jens Bergenström – Borlänge Magnus Hedlund – Borlänge Elias Granath - Borlänge Magnus Österby – Vansbro ----------------------------------------
Brynäs Egna produkter Mikael Wahlberg
Spelare från regionen Johan Holmqvist – Strömsbro Joakim Lundström – Strömsbro Daniel Casselståhl – Gävle GIK Andreas Dackell – Gävle GIK Mikael Lind- Gävle GIK
Uppgift om moderklubb saknas på Linus Morin & Niklas Bäckström --------------- DIF EP Petter Rönnqvist Kristoffer Ottosson
SP från André Mattsson – Norrtälje IK Ronnie Pettersson – Rågsveds IK Alexander Ribbenstrand – Hammarby IF Christoffer From-Björk – FOC Farsta Jonas Liwing – IK Göta Jesper Björk – Boo IF Daniel Rudslätt- Järfälla Johan Eneqvist – Boo IF Niklas Falk – Huddinge IK Christoffer Löfberg – IFK Tumba Patric Hörnqvist – Gillbo IK Jimmie Ölvestad – Foc Farsta Christoffer Thörn – Lidingö Wikings Fredrik Bremberg - IFK Tumba Per Eklund – Sollentuna HC
------------------------------------- Färjestad Egna produkter Thomas Rhodin
Spelare från regionen Stefan Erkgärds – IK Viking Jonas Höglund – Hammarö HC Peter Nordström – Munkfors Fredrik Eriksson- Karlskoga HC Johan Olsson – Hammarö HC Pär Bäcker – Grums IK Pelle Prestberg – Munkfors ---------------------------------------------- Hv71 Egna produkter David Petrasek Johan Halvardsson Johan Davidsson
Spelare från regionen Stefan Liv – HC Dalen Ola Svanberg – Nittorp David Fredriksson –HC Dalen Björn Melin – HC Dalen Mattias Remstam - Nittorp ----------------------------------------------------------------------- Mora 6 egna 1 tränare (Pär Djos) dock en av dem är utlånad... -------------------------------------------------------------------------- Luleå 3 egna (1 kalix 2 pite 1 älvsbyn 1 öjebyn) = närliggande --------------------------------------------------------------------------- Modo 4 egna 4 - 8 närliggande min dåliga geografi ligger i vägen. ------------------------------------------------------------------------------ Södertälje 4 egna 7 - 8 närliggande ----------------------------------------------------- Timrå 2 egna 2 närliggande ------------------------------------------------ Frölunda 1 egen 8 närliggande ----------------------------------------------------------------------
Dragan 2k: Ja man kan ju alltid hoppas.... Det vore en fröjd att få se alla tre på isen samtidigt. Tror att Cleary kan vara ett bra komplement till Krestanivich......Han ska visst ha bra fart på rören, enligt rapporter.
Den matchen blir ju peace of cake, för förlorar ni den matchen käns det som den elaka nedåtgående spiralen har börjat och ni får åter igen börja förbereda mot Bofors, Almtuna och Halmstad Hammers...
Rock on Leksand!