Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför säsongen 2009/10

« · 1152251 · » Till forumet

Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
mattias - 74:

jag läste ryktet inne på mik.se..
och där sägs det även att nästa års avtal bara hade gällt om aik spelat i elitserien.
detta rykte skall bestå i samtal med wesslans vänner, och det sägs även att han kommer att träffa harald och simons på lördag. (idag eller nästa lördag framgick ej).
Kommentera

Barbapappa:

Westerling har väl ett år kvar på sitt kontrakt med AIK ?
Kommentera

Hakan Olsen:

Nu ryktas det om Håkan Grogg och Jonas Westerling till Mora, om Rhodin inte vill spela i Mora, so be it. men jag hoppas verkligen att greger stannar.
skulle vi kunna hitta en hämvändarback till det, så kan allt bli riktigt toppen.
Kommentera

Barbapappa:
Ros i Aftonbladet har varit ute igen med att Leksand är intresserade av Rhodin. Det bästa vore om Greger, Rhodin och Nordström kommer till MIK, sedan fylls det på med ungtupparna. Rhodin och Norström var helt suveräna under matcherna mot HV. Jag tycker inte att Nordström fick den kredit han förtjänar i kvällspressen, läs Sportbladet. Det var ett antal för många sidor om Jönsson.
Kommentera

Metal Guru:

Mycket sant, och det är ju inte ens säkert att mora vill ha han.
Kommentera

Barbapappa:
Det som talar för Almtuna är att de VILL ha honom.
Kommentera

Barbapappa:

Roberts statistik ser bra ut, men det säger inget om framtiden. Han har bra längd- och viktsdata. MIK behöver även en del spelare med pondus, inte bara tekniska lättviktare.
Kommentera

Barbapappa:

I Almtuna alltså.
Kommentera

Metal Guru: jo, han lär väll ha några alternativ den killen, det som talar för att det inte blir Almtuna är väll att hans förra säsong inte var så superlyckad poängmässigt sett.
Kommentera

Barbapappa:
Lillbrorsan Rickard har lirat för J18 och J20 två säsonger. Men Almtuna vill väldigt gärna ha tillbaka storebror Kimby.
Kommentera

skulle inte robert kimby kunnat vara något för mora, 24 år och har gjort 39 poäng (21+18) på 41 matcher.

ser ut som om örebro tar sig tillbaka till allsvenskan igen :(
Kommentera

Stigsson:

väldigt bra värvning tror jag, en kille som precis fått sitt genombrott och som vill frammåt. väldigt roligt tycker jag.
Kommentera

Stigsson:
Bra, Almtuna var även intresserade av honom.
Kommentera

Stigsson: Jättebra värvning som kommer att passa bra in i lagbygget.
Någon som hört något om Greger?
Grannen dit jag flyttat nu är ju Leksing och väldigt intresserad av värmlänningar..
Kommentera

Stigsson:
Känns som en klassvärvning. Med rätt kedjekemi kan nog Zettergren visa sig jäkligt viktig för Mora. Bra ålder också, passar fint in i lagbygget! Jag är nöjd. Imponerande att det inte läckt heller, känns bra att läsa om det först på officiella hemsidan.
Kommentera

Barbapappa: Mikael Zettergren som förra säsongen gjorde hela 25 mål för bottenlaget Mariestad är klar för spel i MIK.
25 mål för Mariestad är hela 25% av hela lagets målproduktion.
Kommentera

Steff:

var har du fått ifrån att Kerman inte sliter???
han var ju gubben som hela tiden gick rakt på mål och tog returer, trots alla smällar han fick.
skulle vara väldigt intressant att se honom med i samma lina som tex. Viksten.
Han skulle vara väldigt nyttig i powerplay, för det var väll ändå under all kritik i år...

men, men först och främst är det nog viktigast att få till alla backarna. ett tryggt och bra försvarsspel är ett a.o om vi ska ha någon chans att nå elitserien igen.
Kommentera

Steff:

Har en känsla av att Kerman skulle passa väldigt bra med Lagerström ja.
Skulle vart spännande att se de tillsammans.
Kommentera

Barbapappa: Vad tillför Kerman???? Du menar han är en målskytt säkert....Visst kan jag hålla med om det om han har rätt omgivning med sig....Å det hade han sist han var här....Som det är i truppen just nu så ska vi inte ha hit honom.....han är så beroende av omgivningen,han är ingen spelare som sliter å åker mycket skridskor hela tiden..
Kommentera

Hakan Olsen:

Kalle kerman e ledig, men om han vill tillbaka hit vet jag inte.
men jag vill ha hit honom.
om vi ska ha nå utlänningar så ska dom tillföra något alldeles extra, något som vi inte redan har i laget.
och det tycker jag han har i mängder.
Kommentera

Barbapappa:

Jag skall inte gnälla på dig Barraapapap, utan kommer med något positivt: "Stefan kör barmark" Träningsdosen ser bra ut. Inför föregående säsong var jag fundersam till hur träningen genomfördes, och som jag befarade var, enligt hemsidan, inga a-lagsspelare med då från början. Nu blir det förhoppningsvis helt andra bullar.

Vad var der om Kerman? Är han ledig och vill komma till ovansiljan?
Kommentera

Okej jag fattar.

gör om gör rätt...

intressant läsning om Mario Kempe.
där han säger att det mycket väl kan bli fortsatt spel i mora.
Han tycker också att Mora IK tog hand om honom på ett bra sätt när han kom.
och han ångrar inte valet att lämna Rögle och spela för oss.
Kommentera

Barbapappa:
Ju fler inlägg som skrivs, desto viktigare blir tråddisciplinen.

Härinne funkar det väl ok just nu att slarva, men pröva den tekniken i låt oss säga Brynäsbokens högkonsumtions-svada (emellanåt), och se hur många som egentligen fattar var du vill ha sagt.
Kommentera

Barbapappa:
Ett tips för att inte förvirra folk är i så fall att ta bort den stackares namn som oförskyllt hamnar övert i ditt nya inlägg.
Kommentera

inte för att jag förstår varför det skulle vara så viktigt.
Kommentera

Metal Guru:

exakt, jag bara tog ett namn i högen, det viktiga var inte vem utan det var länken som var viktig.
Kommentera

Knogen: klickar du på [ Sv: ] allra först i Barbapappa's inlägg ser du vilket inlägg han svarade på. Inte för att tankegångarna blir så mycket tydligare, mer än att det mest ser ut 'som ett i högen'.
Kommentera

Knogen:

du var den som blev den bara.
kunde lika gärna vara någon annan... :)
Kommentera

Barbapappa:

Jag kan väl hålla med dig om både Kerman och Kempe, men jag hajar inte riktigt varför du adresserar mig? :-)
Kommentera

Hakan Olsen:

jag glömde, om du skäms över att vi var så mycket sämmre än aik i våra möten i år.
aik vann 4 av 5 möten med lek-sand.
få se, hur många vann vi???? 1 av 3.
Kommentera

Hakan Olsen:

men vad förväntar du dej med ett nytt lag, och när dessutom så många av dom var oprövade kort som inte ens spelat på seniornivå.

vi ska ju inte glömma det som lyckner sa: när mora åkte ur elitserien tog elitklubbarna det dom ville ha, sedan fick vi bygga med det som fanns kvar. med andra ord de spelarna som ingen annan ville ha.

men det är väll ändå inget att skämmas över, varken Södertälje eller Rögle drabbades av stora darren i årets kvalserie som mora gjorde i förra årets.
och för att något lag ska lyckas gå upp måste ett annat floppa.
Kommentera

Mike Skinner:
Detta kanske inte är rätta stället att kommentera årets kvalserie, men det har varit en besvikelse. Jag såg AIK - SSK men det var inte snack om saken. SSK var bättre,. AIK-spelarna var som gele i benen, har inte sett något liknande, det var någon AIK-spelare som kom i spagat efter tackling. Nästa säsong måste MIK vinna mot AIK och liknande lag för att ha en chans till högsta serien. Jag skäms något att MIK var chanslösa mot AIK udner serien.
Kommentera

Knogen:

intressant läsning om Mario Kempe.
där han säger att det mycket väl kan bli fortsatt spel i mora.
Han tycker också att Mora IK tog hand om honom på ett bra sätt när han kom.
och han ångrar inte valet att lämna Rögle och spela för oss.
Kommentera

Det fortsätter att ryktas om Rhodin. AIK också ett alternativ tydligen.
Kommentera

Knogen:

kalle kerman hade ju då inte jag sagt nej till om han skulle vilja tillbaka till mora, det är en utlänning som e välkommen.
lite äldre, är rutinerad, en bra målskytt och passningsläggare, han e obekväm för motståndarna. han är väldigt intensiv i sin spelstil och han är bekant med bygden.
Kommentera

Bonäs norra: Ig åld å sir issn finaln millå hv å fbk
ed kennes aut wäl ouintressant
Kommentera

Bastiansen sir aut lävån i danda hjelmen
Kommentera

morahockey:

Herregud! Jag är då verkligen glad att inte du jobbar med värvningarna i klubben.
Kommentera

Kapp:

Jiiiihaaaa, helt rätt.
Jag hade nog lite hjärnsläpp där, inget konstigt iofs. då jag tvingas umgås med leksingar titt som tätt ;)

Kanon att martin e klar.
Kommentera

Steff:

Jag såg sista matchen mot Almtuna i Uppsala, och blev, och flera med mig, imponerade av Martins speed. Han borde utnyttja sin skriskoåkning mera, inte bara vid enstaka tillfällen
Kommentera

Hakan Olsen:
Rhodin är enligt Leksingen Tomas Ros intressant för Leksand.
Kommentera

Tubest:
Rhodin är enligt Sportbladet intressant för Leksand. Följer i så fall Greger med?
Kommentera

Steff:
Håller med du........riktigt glädjande.
Ska bli intressant att se honom nu när han är med från början.
Kommentera

Martin Johansson har förlängt kontraktet.....Kanon tycker jag
Kommentera

morahockey: Marcus Eriksson hade ett 2-års kontrakt sen förra säsongen....så honom har dom inte förnyat kontraktet med...
Kommentera

Barbapappa:
Kuwait jag har för mig att Cavotec är stationerat i Dubai men arbetar över hela världen.
Kommentera

Metal Guru: Nej men om vi ska ha utländska spelare så tycker jag att vi ska värva målskyttar.
Kommentera

morahockey: Ja, nog ska vi ha bättre spelare än Colby....Hmm ;0)
Kommentera

morahockey:

Helt klart är dessa, nedan, intressanta. Jag är speciellt imponerad av Westerling som är en av de tongivande i AIK. Men är han intresserad av att komma tillbaka till Mora när han fått smak på storstadslivet och Stureplan? Martin Jansson vore bra som injektion och Boggen har gjort det bra i Timrå. Naturligtvis är Rhodin en stor klippa i försvaret, och om det kan kombineras med Greger blir det superbra. Frågan är hur mycket lönen för dessa ligger på numera, Förutom dessa skulle jag gärna vilja att Genoway och Sandström blir kvar. Båda visa en hel del energi. Har inte Genoway lämnat redan?

Tomas Rhodin, Färjestad
Håkan Bogg , Timrå
Martin Jansson
Jonas Westerling , AIK
Kommentera

« · 1152251 · »