horcoff: Jag tycker att matchen är ett steg i rätt riktning. Mora släpper inte in något mål på nästan hela matchen. Sedan kommer en svag avslutning, men det kan vara en del otur.
Jag efterlyste tidigare bättre försvarsspel och fick det. Fortsätter det så här är snart slutspelsplatsen inom räckhåll.
Knogen:Gjort en runda i friskluften och kylt ner mig. Fattar inte hur man tänker då man lägger sig på defensiven vid ett (en) måls ledning, väntade bara på att de skulle göra mål och det känns som de får skylla sig själva. Om det är spelarna eller ledarna kan man inte veta, annat än att det är dålig inställning. Köper inte skadeläget riktigt, forwardsidan var ju endast Boggen borta från Frölunda matchen. Annars var de så jäkla rädda för att förlora så de gjorde det. Hellre kämpa och slita och göra sitt bästa, då är det okej med en förlust. Vilka ska Mora ha efter sig ? Så länge som Mora inte kan sätta några frilägen då håller inte den taktiken.
Forever MIK: Med Pierre så blev det väl sex. Bacon och Eric plus Bogg, Kurvinen och Skogs efter lördagen. Och sen Pierre skadad igår på träning vad jag har läst.
Bonäs norra: Inte många lag som vinner i Saik kulan, så en pinne är väl godkänt ändå. Men med matchutvecklingen som blev så är det surt att tappa i slutminuten
Jag köper inte det riktigt. Vi hade en skaplig forwarduppställning ändå. Vi borde klara av att spela det spel vi hade i de två första tycker jag. Men det här defensivtänket är något man ofta ser. Dock inte lika ofta vid ettmålsledning.
Knogen: Kan ju ha att göra med att vi har sex man borta och att vi har gått ganska hårt på en del nyckelspelare under matchens gång. Vi får väl veta om det var så när istiderna kommer på hockeyligan.se
Jo. Man behöver ju inte anfalla huvudlöst om man leder, men varför ändra ett spel som funkar? Nu bjussade vi ju tydligen in dem tack vare att vi började spela extremt defensivt. Det brukar straffa sig, och det ska straffa sig. Det är så jäkla trist.
Nej jag har bara hört ni moringar beklaga er över honom. Vinner ni idag så kommer Lärking inte att sågas. Torskar ni kommer garanterat många av er att såga honom. Låt matchen spelas först ? Man skall inte såga en domare innan matcher spelats!!
Jag efterlyste tidigare bättre försvarsspel och fick det. Fortsätter det så här är snart slutspelsplatsen inom räckhåll.