Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Skitsnack (allt som inte rör hockey)

« · 700735 · » Till forumet

Sv: Skitsnack (allt som inte rör hockey)

Slinger:
T.Coma!

mel: Yellow Submarine
plats: Fåsåsmarchen

"vi å våran syo-konsulent, syo-konsulent, syo-konsulent;
vi å våran syo-konsulent, syo-konsulent, syo-konsulent..."

Kommentera

williamthekid: Föresten fick ja ett band av nicklas som hette"soaked to the skin" med "dead babies" som ja har hemma, nånstans.
Kommentera

Slinger: Ja kommer ihåg att när de hade replokalen ute på sandis, så cyklade ja och en polare åkte dit så ofta vi kunde föra att lyssna, vi fick komma in och sätta oss på golvet, de var skoj. Om ja minns rätt hette de "dead babies" eller "honkey tonk band" de var väl samma medlemar tror ja, Nicke, Per, Patrick Ljung på bas, gritten på trummor, men har nicke spelat i t- coma band menar du?? de kan ja inte minnas... Men en affisch men honkey tonk band är ja ägare av :-) För mig är t-coma band Tor Nordlund, Smuffen, P-H, Sundelin, vet att ibörjan var Micke Fällman med på trummor, men du får gärna rätta eller lägga till, vet att på senare tid har andra medlemmar kommit och gått, inna de la ner :-) t- coma var mina idoler, de man såg upp till:-)
Kommentera

Stigsson:
Jag gjorde en inspelning med Nicke, Per Uhlén och Petter Dahlström för många år sen, vi spelade in i Stabb och Steffs studio under försäkringskassan, det var väl Nickes första riktiga soloförsök.
Roligast tiden var nog åren i T. Coma band, jävlar vad de rockade på den tiden.
Kommentera

Metal Guru:
Förvisso. Men jag har inte sett boxen någon annanstans faktiskt, till skillnad från de andra frekvent förekommande bootarna (som Third Night).

Annars ligger nog A Live Tribute to Wally på önskelistan. Inspelad av Sveriges radio på Konserthuset 1970. Helst i blå vinyl. Tyvärr gavs den booten ut officiellt under namnet Scandinavian Nights för ett tag sedan, så den exklusiva touchen är väl lite borttagen. Men ändå....
Kommentera

Jag skulle vilja ha Sabbats "Killing Yourself To Die", eller Live in Lund som den heter i folkmun. Här snackar vi seriös bootlegging från anno 1975.

Kommentera

Knogen:
Lita inte allt för mycket på uppgifter om att bootlegs är tryckta i ett visst antal exemplar. Säljer den bra, finns inget som hindrar bootleggar'n att trycka två serier till från 1-300.

Jo, det skulle vara hedern då. 

Kommentera

Metal Guru:
Är också lycklig ägare till Third Night, samt även Call of the Wild som är inspelad på Johanneshovs isstadion 1987. Kvällen då Smoke on the Water fick öppnas av Hammondvirtuosen Jon Lord eftersom den buttre Blackmore visade sig från sin grinigaste sida och vägrade komma in på extranumret, trots att publiken på intet sätt var särskilt dålig.

Annars tror jag kronjuvelen i min bootlegsamling är en 3 LP-box från 1987 som heter More Smoke on the Water (väldigt fantasifyllt namn) i multifärgad vinyl. Tryckt i endast 300 ex. varav bara 50 är i multifärgad vinyl :-)

Att Sabbath spelade Smoke on the Water är väl en rockanekdot i den högre skolan. Undrar just om man skulle kunna förmå Blackmore att köra Paranoid under en Deep Purplekonsert? :-)
Kommentera

Metal Guru: Jag har vad som måste vara Niklas Frisk absolut första inspelning på C-60 kasett. En sommar när vi var ca 8-10 år gamla tältade vi på gården och spelade in fula visor på en liten bärbar kasettbandspelare.
Kommentera

peo m:

Jag kikade på Nicke Frisk då han som 13-åring debuterade med sitt überentusiastiska Heavy Thunder på Moraparken. Se där, jag har det på kassett också.

Såg också Sabbath med Gillan. Värsta besvikelsen var att Bill Ward hade utan förvarning blivit ELO-trummisen Bev Bevan. Det hade varit som att buta ut Ozzy mot Ulf Lundell istället för Ian Gillan.
Extranummer med Paraniod som övergick i Smoke on the Water var -eh- häftigt.

Även Purple '85 finns i rullorna. Samt Third Nigt-booten. 

Kommentera

mora1: måste bara berätta en anekdot om en morapojk som var ner till Hovet för att kolla Sabbath på 80-talet. Ansenliga mängder dricka avnjöts innan konserten vilket förvirrade den då unge mannen till den grad att han lämnade stadion efter att förbandet spelat. Ute i den friska Stockholmsnatten förkunnade han hur "jävla bra" Sabbath varit.

Barmhärtigt nog håller jag identiteten hemlig.

Själv hann jag med förbandet Snakepit Rebels men bommade Electric Boys på Rättviksparken och några år senare missade jag Atomic Swing på Moraparken av liknande skäl.
Kommentera

Ola: Dstämmer, det var Sabbath jag var på 84 -- med Gillan som sångare - bästa gruppen, men totalt fel sångare där. ( min åsikt)
Kommentera

mora1:
Jag var också på lördagskonserten. Ett liten rättelse: Konserterna var i juni 1985. 1976 var jag på Rainbow på konserthuset i Stockholm. Vilken volym!
Kommentera

Ola: Sent svar till dig. Jag har bara varit på en Purole konsert och det var -84 Perfect strangers konserten på hovet. Dom spelade Fre, Lö, Sö och jag var där på slördagen.
På Söndagen spelades det in en bootleg som heter "third night" som jag också har---- spelad 1ggr --- kommer aldrig att bli till salu.
Kunde inte gå på någon tidigare konsert med Purple heller- dom la ju av -76 egeyt 2some taste the band" och morsan släppte inte iväg mig då. (bara 10år)
Kommentera

Ola:

Jag har sett dem en gång på lugnet i falun och det blir ytterligare en gång i sommar på Sweden Rock Festival
Kommentera

Deep purple såg jag nån gång på 80-talet, det var Perfect strangers turnén.
Purple gjorde 3 spelningar i Stockholm under 3 dagar.
Ni kan ju gå in på mitt bands sida www.joshsappletree.com och lyssna på lite Purplecovers, finns en knapp under bilden.
Kommentera

Knogen:
Gillan på Fryshuset var jag också på. Senast jag såg Purple var för två månader sedan i Köpenhamn.
Kommentera

65selander:

Jodå, jag förstod :-) Kunde inte låta bli att dra den där kopplingen mellan "oväntat besök" och Gävle på något vis. Känns ju som att de hör ihop.

Tången:
Ah! Okidoki! :-)
Kommentera

Knogen: Haha, nej inte Lusth heller. På honom var det ju bara ett öknamn. Jag menar ju den riktiga. :)
Kommentera

Knogen: Om du försöker att tyda bilden igen samt försöker minnas vad som har skrivits om LIF's ekonomi så kanske du förstår ;-)
Kommentera

65selander:
Oväntat besök? Menar du att Godis kommer till EA för att pulverisera dem? :-)

För du kan väl inte mena att du tror att Brynäs spelar i AS om två år? :-D

Tången:

Överstegrisen? Har han blivit leksing?

Just jäklar....han var ju där och snurrade en vända ja :-)
Kommentera

Knogen: Ja, t.o.m Överstegrisen är knäckt! Hehe
Kommentera

Knogen: När Ejendals får oväntat besök efter två år i As ;-)
Kommentera

Tången:

:-D

Trevlig läsning också!
Kommentera

Ok, jag svarar på det själv då:

Förutom Ian Gillan då....Det var Drakarna, när de vid sista Daladerbyt i Ejendals tittade bort mot hemmastå.
Kommentera

Knogen: Superstar, hmmm, jag tror att det var Dala-Chark jag.
Kommentera

Tången:

Jaha, så nu försöker du påskina att Guillou bara är en kvasigestalt?

FAN! Jag har levt i en livslögn....

Men vem sjöng då Jesus Christ Superstar om jag får fråga? HA! Sug på den karamellen....ett tag.....

...hmmm
Kommentera

Knogen: Det är ju bara hans pseudonym ju!
Kommentera

Knogen: Fråga inte mer nu, jag är trött! :D
Kommentera

RQT:
Jan Guillio?
Menar du inte Ian Gillan nu? Han som skrev den där pjäsen om Arn....eller hur det nu var?
Kommentera

RQT: Ja, svårt att träffa rätt tangent då :-)
Kommentera

Tången: Denna tid på dygnet kan man nog fan tro att det sitter falukorvar istället för fingrar på mina händer..
Kommentera

Poffa: Förstår det. Man får helt enkelt vänja sig vid felstavningar :)
Kommentera

RQT: Prinskorv, ölkorv, grillkorv, frukostkorv eller Falukorv?
Kommentera

Ola:
Som Purple-fanatiker jag är har jag faktiskt bara varit på två. Johanneshov -87 och Globen -91. Efter den sistnämnda fick jag nog, och plockade istället fram de gamla tunga plattorna från Mark II, och drömde mig tillbaka till fornstora dagar. Sen har jag förvisso sett Gillan ett par gånger också. Fryshuset och Cozmoz i Borlänge.
Kommentera

RQT:

Bland annat för att det skulle bli väldigt struligt med svar på frågor som sedan försvinner för att någon editerar inlägget.

Kommentera

RQT: sorry *korvfingrar* hela tiden,varför finns ingen edit-funktion på detta forum?
Kommentera

RQT: Ja men den rollen behöver han ju inte ens spela. Han behöver ju bara vara sig själv!
Kommentera

Tången: Jag tror DalaChark spelade baskagge. Vidare kommer jag inte ihåg. Fyrtornet kan inte varit symbal ivartfall. Då hade inte trummisen nått upp.
Kommentera

RQT: Som trumset då...
Kommentera

Tången: Nej, den senaste, Jan Guillio i huvudrollen...
Kommentera

RQT: Var det den versionen med Ove Olsson i rollen som Ritchie Blackmore?
Kommentera

Tången: Jag läser inte böker, så jag såg den på bio istället...
Kommentera

Ola: 1. Johanneshovs Isstadion. Mitten 80-tal.
Kommentera

Ola: Men jag har läst boken.
Kommentera

Poffa: Va??

Var det folk som inte gillade den tråden? Det var sannerligen tråkigt att höra. It's news to me...
Kommentera

Hur många Deep Purple-konserter har ni varit på?
Kommentera

Stigsson:

Snabbt var ordet, sa Bull. Tydligen ansåg folk att det var så tråkigt med en massa bilder. Det tyckte inte jag...

Kommentera

Poffa: Äsch, Jag har ju redan startat en tråd (hitta bilden) som konkurerade ut er tråd men den såg du ju snabbt till att stänga. :-)
Kommentera

« · 700735 · »