Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?

« · 963617 Till forumet

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Bonäs norra: Fler gjorda mål 86 mot 80
Kommentera

Bonäs norra: Mindre gjorda mål kanske...
Kommentera

Forever MIK: varför placeras mik efter luljå? samma poäng samma målskillnad??
Kommentera

Mike Skinner:
lule 3-0 på vf, vf skitdåliga, inte lule som är bra, melin effekt tvärslut.
Kommentera

ajon:

Som sagt, på lördag är det dags att börja prata om sexpoängsmatcher.
Kommentera

Mike Skinner: om nu Brynäs matchen var så viktigt. Hur Viktigt blir då matchen på lördag?
Kommentera

ajon:

Det gör den väl alltid. Men desto mer på lördag då vi möter Luleå hemma. Då är det väl kanske dags att börja snacka om sexpoängsmatcher.
Kommentera

Mike Skinner: Pressen ligger på er imrron då.
Kommentera

Och Luleå gör 2-0.
Kommentera

Luleå gör 1-0 på Frölunda, typiskt typiskt...
Kommentera

ajon: Ja t.om. domaren var kass men så dåligt som vi spelade så räcker det inte med att skylla på domarn,
Kommentera

Tången: är det nån som borde skämmas är det dommaren han var ju kass idag.
Kommentera

kjelleman: Det gör väl Basti också, men det räcker inte med EN! Faan vad dåliga vi ar idag! Skämmes tamejfan!!!!!
Kommentera

kjelleman: Träffade Hagos på OK/Q8 efter matchen och hann väl "tjata" lite på han ;-), han skulle vara tillbaka om en vecka.
Kommentera

mora93: kan erkänna att Skellefteå var inte heller så bra så ovagjort hade varit Rättvisst men nu gick det som det gick.
Kommentera

sold: ok från Moras sida kanske men om man ser till hela matchen från båda lagen menar jag. Jag sa inte att Mora var bra.
Kommentera

Jag säger bara Att yarre hagos är verkligen superviktigt för oss. Verkar så iaf. han e ju den enda som sliter kors och tvärt över hela banan snor åt sig pucken å kämpar så mycket att motståndarna drar på sig utvisning efter utvisning. Det kan ju ingen annan i mora göra tydligen... Ni ska se att direkt han är tillbaka i laget så kommer ni se skillnad :) å det är inte djoos förtjänst.....
Kommentera

Det här meddelandet handlar om butterflystilen.

Jag hatar butterflystilen bland målvakter!!!!
Den går ju ut på att stoppa låga puckar.
Men dom höga då?????
Dem går ju in i nättaket.
Om de står upp får de pucken i bröstet.
Man behöver inte ligga och spralla.
Totalt onödigt!!!!!!!!!!!
Ett bra exempel på detta är ju Karol Krizan Modo.
När man skjuter högt på honom varje gång
så kan han släppa in hur många puckar i en match som helst!!!
Därför är mitt råd när man möter dagens målvakter, skjut högt!!!
Mikael Simons,Johan Lindström och Martin Jansson har inte gjort så många mål i år på grund av att dom är dåliga att skjuta.Och att dem alltid skjuter
lågt istället för högt som man ska göra!!!
I stort sett alla Brendls mål när han spelade i Mora sköt han högt på.
Men om vi ska ta vår egen målvakt Juha Pitkämäki hans svaghet är
när han ska förflytta sig är han alldeles för seg över till andra sidan.

//mora93
Kommentera

kjelleman: men jag tror ändå att Djoss är bättre som trännare än vad Arved var. Så håll ut ska ni se att det här kommer att ge resultat.
Kommentera

mora93: Det var f_n i mig den sämsta matchen denna säsong!
Kommentera

Mina kommentarer till matchen är de här:

Jag tyckte att Juha Pitkämäki var dålig.Tavlor på båda målen!
Teemu Elomo var bättre än han brukar vara eftersom han är nog rätt så nöjd med att Arvedson fick sparken.Det var ju han och Bogg som var uppe till Simons och klagade.Men återgå till matchen. Elomo gjorde målet!
Och var nära en annan gång att sätta dit den när han drog två spelare men sköt i magen på Hadelöv. Mora tycker jag skjuter för lite i matchen.Och att låta Adam Andersson skjuta varje är bara så tråkigt.Och uträknat.Adam Andersson har ju inte alls bäst skott i truppen!!! Och Johan Lindström var lika dålig som han brukar. Och Micke Simons är så dålig defensivt när han inte går på.Och offensivt när han avslutar lågt hela tiden!!!
Annars var det en rätt ok match händelsemässigt.

//mora93
Kommentera

Ja vilken markant skillnad det blev nu när arved har fått avgå.. Blir så less Och varför skjuter vi så lite? nej jag blir så less. Kan tänka mig hur det lät på djoos. har inte läst nå kommentarer efter matchen men kan tänka mig att det står typ. Vi gjorde iaf en bra period där å där å boxplayet kanske var fint det med!Å det är ju som djoos alltid säger. det e "bara" omgång 30.In med en Riktigt 1:e Coach!blir det torsk mot ssk då grinar jag en skvätt i min ensamhet!
Kommentera

Kvalserien nästa, Mora IK.
Kommentera

Anders i Budum: Ja det är för tråkigt hade inte trott dylikt när säsongen började
Kommentera

Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Halva serien har nu gått. Mora IK befinner sig på jumboplats. Det är sannerligen inte någon kul läsning att läsa tabellen. Visst, det är jämt som attan och en enda vinst kan betyda avancemang till slutspel. Synd bara att det inte i år finns några räddningsplankor som det gjort tidigare säsoger. Vad krävs då för att vi inte skall behöva möta Leksand i kvalet? Jo, jag tror och tycker att Simons måste försöka signa en artist lirare, och det måste ske nu. Vi måste har mer spets på vårt anfallsspel för att detta skall gå vägen i år. Annars tror jag att vi tyvärr kommer att få möta Leksand i kvalet senare nästa år.
Kommentera

« · 963617