Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?

« · 970953 · » Till forumet

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Hoppas att ni spöar Leksand i kvalet.
Kommentera

Anders i Budum:
Vi har ju en bra högerskytt.
Bergqvist har gjort 4 mål på sin lilla speltid, det skulle motsvara 20,5 mål om han haft samma speltid som #11 och #27 tex.

Varför får inte Bergqvist speltid, någon som vet? själv har jag ju en misstänkt. ;-)
Kommentera

Anders i Budum:

Det vore nog bra för er!
"Tummen" kan stänka in många puckar när han hamnar i ett stim!
Kommentera

Bra att wibe gör nå nytta med pengarna vi wibe arbetare slitit in...Nu fyller vi stå och sjunger resten av säsongen!!
Kommentera

...och sen lite publiknyheter som nog kan intressera :-)
Kommentera

Dino:
Det ska du ha heder för att du gör. Finns absolut inget försvar för sådant. Man kan vara hur förbannad på spelarna, laget, domaren och den för dagen överkokta korven i kiosken, hur mycket man vill, men bua åt egna spelare är tabu. Sådant gör man bara inte. I alla fall inte om man vill kalla sig supporter.
Kommentera

Knogen: Jag tror inte att det hjälper att delar av publiken buar ut de sina heller.... Det har ju hänt flera gånger denna säsong och det är ju skandal. Jag uppmanar iallafall alla de runt mig att ge fan i att bua!
Kommentera

Stigsson:
Så hette karln ja. Se, man har redan glömt bort honom, halvt om halvt.
Kommentera

Knogen: Tommy Söderström
Kommentera

horcoff:
Jo, jag tror också det är så Lilja menar. Men det där är nog ganska individuellt ändå. Många toppspelare inom ishockeyn skulle aldrig kunna sitta och småskämta innan match. För Lilja funkar det, och det är ju bra. En del andra är nästan helt okontaktbara och sitter och stirrar arg i golvet, eller nåt, för att sedan gå ut på isen och göra en kanonmatch. Alla har sitt sätt att ladda.

Däremot måste ambitionen vara att ha roligt ute på isen. Tycker man inte hockey är skoj så tror jag inte man presterar så bra heller. Vare sig det gäller generellt eller för stunden. Det finns undantag, som t.ex. Söderström (gamle DIF- och Tre kronor-målisen som jag glömt förnamnet på) som hellre spekulerade på börsen än följde ishockey. Ja, han gjorde nog tamejfan vad som helst bara han slapp ishockey :-) Men jag fick aldrig något riktigt förtroende för honom heller, och jag tror han är ett av undantagen som bekräftar regeln.
Kommentera

Bara att hoppas på att ologiken håller i sig då Nyström.
Kommentera

horcoff:
Jag tror det idiotlånga säsongen i NHL t.v.i.n.g.a.r spelarna att fungera som Lilja beskriver. Det finns helt enkelt inte tillräcklig mental kraft att uppbringa för att matchkoncentrera mer än under själva matchen.
Kommentera

Knogen: Jag tror Lilja är inne på att inte spänna(koncentrera) sig för långt i förväg utan låta koncentrationen bara ligga i bakhuvudet in för match för att ta ut allt när det väl gäller. Risken inför en uppgift med en för lång koncentration i förväg är ju att luften hinner så att säg gå ur.
Jag tror nu att laget har fått en ett litet andningshål även om vi ligger sist, känns då i vart fall så för en själv.
Hade Frölunda ingen klack ?? ;-)
Kommentera

horcoff:

Jo, att ha roligt på isen är inte att underskatta. De gånger som Mora varit som allra mest rädhågsna, ångestfyllda och apatiska har frapperande många gjort den iakttagelsen att killarna inte ser ut att trivas, eller ha roligt på isen.

Visserligen är det väl kanske inte så roligt att ligga under med två baljor mot en bottenkollega hemma nu då, men killarna har vid dessa tillfällen sett ut att direkt vilja sjunka genom isen. Det brukar ju inte vara något bra tecken direkt. Då ser jag hellre lite grinighet och ilska á la Granis :-)
Kommentera

Lilja tror på Mora.
citat från slutet av art.
"Det är mycket mera avslappnat i NHL. Vi sitter och skämtar och
snackar innan match. Men när pucken släpps, då är det allvar, då är det
match. När jag spelade i Mora var allting så allvarligt. Det var
killar som laddade i timmar. Man skall ha roligt. Vi är i
underhållningsbranschen.
Ta lärdom Mora IK. Slappna av!
Om det nu går, när så mycket står på spel... "
Det här kan vara något att gå efter.
Kommentera

PappaKeno:
Jag tar hellre tre poäng med inget spel alls, än noll pinnar med allt spel i världen. Alla da'r i veckan.

Men så illa som att påstå att vi inte har något spel alls är väl att ta i.
Och hur mycket bättre än oss var Frölunda idag?
Kommentera

PappaKeno:
Efter att ha sett eftermiddagens match är jag inte säker på om du är ironisk eller inte. Men eftersom du satte en smiley någonstans i mitten antar jag det.
Kommentera

Metal Guru:
Ah, det är den som friskat i nere i Göteborg i dag? :-D
Kommentera

HV gör 3-2 på SAIK.
Kommentera

Knogen:
Kan även vara Lunarstorm.
Kommentera

PappaKeno:

Lika tråkigt som att webbkommenatatorerna berömde oss och tyckte vi vann helt välförtjänt?
Kommentera

insu:

Jag kan i alla fall tolka början på nicket: lu9... Är inte luni (med reservation för stavning) typ en förkortning för lunatic?
Kommentera

Metal Guru: han talar ju sanningen? vi har ju inget spel alls :) tråkigt men sant.
Kommentera

Knogen:
Jag försöker tolka nicket. Född 93? Knappast så gammal, va? IQ 93? Nja - delat med två då möjligen. Kan det kanske ha något med postnumret att göra? Beats me. Men vi är alla olika i Guds hage.
Kommentera

Metal Guru:
...ditt nya och KREATIVA förslag!
Kommentera

lu93rowa:
En sån fantastisk analys du bjussar oss på. Man blir ju nästan tårögd!

Vad var egentligen syftet med att gå in här och berätta det?
Kommentera

Du verkar vara ett riktigt coachämne, lu93rowa:

Om du talar om för mig hur ett lag som ligger på sista plats i serien ska spela med leding i ryggen och minuter kvar på matchen, så lovar jag att framföra det till lagledningen i Mora, så får vi se hur de behandlar ditt nya och krativa förslag!
Kommentera

JAA Fint med vinst
Kommentera

mora har tråkigaste hockeyn i eliteserien när dom leder tar dom pucken håller den kvar i typ 1minut och sen skuter dom ner pucken sakta ner i zonen
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Inte i fan är det väl någon glädje att möta MIK i en kvalserie. Snarare en ren skräckupplevelse :)
Kommentera

Det är väl först nu efter några matcher som vi ska se effekten av Eloranta!?
Jag hoppas verkligen att våra finländska spelare med Dahlman i spetsen kan kliva upp ett par snäpp och börja att producera en tuffare hockey med några mål som resultat!
Mora har spelat för snällt i år och det är inte ofta, enligt mitt tycke, som man fullföljer tacklingar i offensiv zon, förhoppningsvis blir det ändring på det nu!
Kom igen nu Mora och ge motståndarna ett helvete och ge inte Leksand den glädjen att få möta oss i kvalserien!
Kommentera

Nu finns det bilder från Djurgårdsmatchen att beskåda på mikmusik.com
Kommentera

Tången:

Ja det stämde i alla fall innan Kari blev klar. Då fick Simons ok från styrelsen att använda 1,5 mille till förstärkningar. Sedan antar jag att Liket och Karis löner tar ut varandra. Vad det i övrigt finns för pengar och om summan är ändrad har jag ingen aning om. Jag vet inte heller om summan är tänkt för bara denna säsong eller om den skall täcka ett kontrakt på längre sikt. Jag förutsätter dock att det handlar om artistkontrakt för denna säsong.
Kommentera

Metal Guru:
Visserligen känns det som vi står och faller med Basse och Ymer, men jag tror nästan Pittens insats var snäppet viktigare ändå. Kan han spela med det lugnet han spelade igår så smittar det genast av sig på övriga laget. Då törs de lita mer på sin målis, och det ger i sin tur mer utrymme för Basse att snurra runt i anfallszonen.
Kommentera

Mike Skinner: Nu är det bara att hoppas på trevlig resa hem från Göteborg.
Kommentera

Metal Guru:

Ja verkligen. Tre pinnar från Basse och två(eller?) från Beaudoin, fina grejer.
Kommentera

Mike Skinner:
positivast igår, vid sidan av tre poäng:
Basse och Stor-Eric var på gång för första gången se'n MA.
Kommentera

Tången:

Håller med dig, seger är alltid seger. För mig var det första matchen under säsongen jag inte bevakade på något sätt (annat än att farsan skrek från vardagsrummet när det blev mål) så jag tror jag fortsätter med det i fortsättningen, vidskeplig (vidskepelig?) som man är.
Kommentera

PappaKeno: Skit i det! Tre viktiga poäng och vi plockar tre nya på lördag! Må så vara med vilket grisspel det vill!
Kommentera

maztro:
Det låter betydligt bättre än tidigare inlägg.
Kommentera

Metal Guru: Tur å tur mer vilja skulle jag nog säga
Kommentera

PappaKeno:
Du menar att för en gångs skull hade Mora mer tur och vann..?
Kommentera

PappaKeno: Nej, det var inget vidare skönspel från något håll. Men ibland måste det få se ut så här när det blir 3 poäng. Givetvis vill man se bra spel från sitt lag men om man får väja så hellre mindre bra spel och seger än bra spel och en hedersam förlust.

Får hoppas på att det här ger lite vind i seglen igen.
Kommentera

Metal Guru: tycker verkligen det ser bedrövligt ut på isen...två riktigt dåliga lag på sisen idag Mora hade lite mer tur och vann.
Kommentera

Och innan man hinner blinka står det 5-2 på resultattavlan, och Hesa Fredrik ljuder som en mistlur i dimman.
Kommentera

Db_04:
2-1 nu fint mål av elomo i pp
Kommentera

1-1 nu fint mål av järventie från blå
Kommentera

horcoff: jäkligt billigt 0-1 mål... mora måste få ordning på sakerna och vinna denna fajt om man ska slippa KS
Kommentera

PappaKeno: Inget att göra åt nu, bara att blicka framåt.
Vinst i kväll, ett måste.
Kommentera

« · 970953 · »