Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Sparka Harri NU !

« · 623668 Till forumet

Sv: Sparka Harri NU !
Metal Guru: Men lilla vän, jag sa aldrig att Vehanen ALDRIG fått någon kommentar. Jag sa att jag inte läst att han fått någon bra kritik efter Leksandsmatchen. Att han leder i antalet stjärnor i FK är ju inte så himla konstigt med tanke på att han får stå i stort sett varenda match. Ser man till antelet matcher Sperrle och Vehanen spelat så skulle Sperrle leda den ligan stort!! Men nu får han ju inte den chansen...

Nää låt Sperrle få chansen i kassen så kommer Mora att få den säkerhet bakåt som utespelarna behöver och Mora kommer att bli ett riktigt bra elitserielag!
Kommentera

Metal Guru, Camilla: Vehanen har fått 18 stjärnor på 15 matcher (snitt 1,2) och Sperrel har fått 12 stjärnor på 8 matcher (1,5).
Jag hävdar fortarande att man gjort rätt beslut så långt. Håller med om att Sperrle har haft en större högstanivå men samtidigt har han också haft djupare dykningar än Petri dom dagar det inte stämmer.
Kommentera

Stigsson:
Beträffande djupdykningar, Vehanen i mål mot Modo borta 3 mål på 14 min. in med Sperrle, som är med och vänder matchbilden.
Kommentera

Hans Goransson: snälla sluta den här tråden nu, varför sparka harri nu när det går bra?
9 poäng på dom 4 senaste matcherna får väll ändå ses som godkänt.
däremot kanske Moraklacken kan skrika time out när det behövs för den brukar harri alltid ta 1 mål försent.
Men sparka honom?
Nä det kan leksingarna syssla med...

Vi kanske ska sparka klacken och skaffa en ny ist. En klack som skriker hela matcherna inte bara i medgång!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Hans Goransson:
Beträffande djupdykningar, Sperrle i mål mot Brynäs borta 3 mål på 6 min. in med Vehanen, som är med och vänder matchbilden.
Kommentera

Camilla:
Vehanen var hur säker som helst i måndags. Båda har gjort bra matcher, men även någon mindre bra. Två matcher med mindre lyckat målvaktsarbete är väl Vehanen borta mot Modo och Sperrle hemma mot Brynäs.
Jag tycker inte Harri ska sparkas.
Kommentera

Ola: Hur säker som helst kan Vehanen väl inte varit när han släppte in två snabba mål i måndags?!! Ni som kritiserar det jag skriver skulle jag gärna vilja ha ett svar på isf hur det kommer sig att Sperrle, trots bra spel inte får fortsätta stå medan om Vehanen gör en någorlunda bra match alltid får stå matchen efter? Det är ju helt solklart att Sperrle skulle ha stått matchen i måndags efter den kanonmatchen i lördags. Skulle han däremot ha gjort en dålig match då får man ju ha förståelse för att Harri väljer att ta in landsmannen men nu väljer han att bänka Sperrle trots bra spel och det borde inte någon acceptera.
Kommentera

Seabiscuit:
Var i mitt mail står det att jag kräver att Rindell ska avgå ?
Däremot så blir jag lindrigt sagt förbannad över behandlingen av en lovande svensk målvakt till förmån för en halvdan finsk målakt,
som Rindell har hämtat från Finland med löfte att få bli förstemålvakt i Mora.
Kommentera

Hans Goransson: Tror att han syftar på rubriken du skriver under :-)
Kommentera

Hans Goransson: Idag vill ja ha tre poäng oavsett vem som står, vehanen gjorde en stabil insatts sist, så varför inte låta stå :-)
Kommentera

Metal Guru:
"Beträffande djupdykningar, Sperrle i mål mot Brynäs borta 3 mål på 6 min. in med Vehanen, som är med och vänder matchbilden."

Vilken match menar du? Datum?
Kommentera

once:
Vad jag menar?
Egentligen menade jag ingenting annat än att neutralisera detta uttalande:

---------------------------------
Stigsson:
Beträffande djupdykningar, Vehanen i mål mot Modo borta 3 mål på 14 min. in med Sperrle, som är med och vänder matchbilden.
Hans Goransson Idag kl. 11:44
---------------------------------

Men om du verkligen vill se den statistik som jag syftade på, kika på detta:

Omgång 9.
2005-10-15  Brynäs IF-Mora IK        
5-4  1. SPERRLE, Daniel

43.09 3 - 4 EQ Brynäs 36. LIND, Mikael
48.46 4 - 4 EQ Brynäs 28. CASSELSTÅHL, Daniel
49.45 5 - 4 EQ Brynäs 9. MALMSTRÖM, Henrik 

För er andra - jag dissar varken den ena eller den andra målvakten, samt tycker att det är tränartrojkans sak att ta ut laget.

Kommentera

jag tycker Sperrle har helt klart visat vad han går för!
det är för mig en gåta att vehanen fick stå mot leksand i måndags där han inte alls spelade bra! första målet stod han alldeles felplacerad i målet!
och att han då får spela idag är ju då än ännu större gåta!
Sperrle är helt klart bättre i vehanen sett till allt! men eftersom harri tar vehanen i första hand även om sperrle är mycket bättre både på matcher och träningar. jag har själv vart och tittat på några träningar. spec. matchträningar och sperrle är bättre i stort sett varje gång.. så ja säger bara hoppas sperrle får stå mer annars så hoppas jag på en harri mindre i båset!!
Kommentera

IsCaN: Vilken planet är du ifrån då. Det är match just nu
Kommentera

IsCaN: Sluta gnäll om det där. Låt tränartrojkan bestämma!! Vi ser dem ju bara högst ett par gånger i veckan. De ser ju dem för tusan varje dag på is!!!
Kommentera

« · 623668