Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Stars ställer in Moraresan!

« · 592693 Till forumet

Sv: Stars ställer in Moraresan!
mr big: jag tror de kommer å komma en del supportrar ändå även fast de inte blir nån tågresa.....

Dessutom är det inte klacken som vinner matcher....förhoppningsvis....
Kommentera

Db_04:

Behövs inte, leksand har ju ingen annan än nu när klacken sviker klubbledningen som stöttar dom.
Den som ni säger är inkompetent, kan det bli annat då???
Kommentera

mr big: du tippar du som du har förstånd :P har ni hyrt in russian red machine i gammal god form... till den matchen eller?
Kommentera

Stomatol:

Ja, jag förstår att dom inte vill uppleva något dylikt igen.
För det blir det...
MIK - LIF 9 - 2
Kommentera

Nu börjar jag ana vilken stämning dom hade på hemvägen med M/S Gustaf Vasa sist superstars besökte norra siljans strand.
Kommentera

Metal Guru: ja vet inte riktigt vem som ligger bakom den där sidan men den skriver då saker som många tänker men inte vågar säga
Kommentera

Db_04:
Superstars ickeåkande till Mora kanske är djupare rotat än väntat.
Kommentera

Alisandali: ja eller försökt hitta nått bussbolag som ställt upp....
Kommentera

Db_04: För att få bra pris på tåget , det var meningen att åka tåg upp till Mora . Superstars skulle boka ett eget tåg som om jag inte missminner mig skulle gå genom hela södra Dalarna och hämta upp folk .
Och Tågbolaget ,vilket det nu var ,ställde tyligen bara upp om det var minst 200 bokade biljetter .
Men visst kunde dom nog kör ändå , med mindre bokade .
Fast för samma pris , så det blev väll för dyrt för varje anmäld .
Kommentera

Alisandali: nu är jag inte helt införstådd i vilket sätt man tänkte resa på .....men varför måste de va minst 200 pers?
Kommentera

Stigsson: Jo , så tyvärr värkar det var så .
Ända som man kan skylla på är om man MÅSTE jobba rätt sent på Måndagen . För dom flest har ju inte så långt till en tågstation .
Själv trodde jag att resan skulle vara slutsålt direkt .
Kommentera

Alisandali: Men om man inte får tillräckligt många anmälningar till en SÅN match har man inte en oroväckande hög procent medgångsmedlemmar då?
Kommentera

Db_04: Fel citerad påståt han, nej då, han är nog lite Moring innerst inne och vet att det blir torsk på MÅNDAG.
Därför har han säkert rekommenderat stars att stanna hemma så han får jubla på läktaren för en gångs skull.
Kommentera

Db_04: Tycker att du borde ta reda på fakta om resan innan du skriver en massa skit överallt.
Resan blev inställd p.g.a för få anmälningar , och inget annat .
Se länk om Tobbes uttalande .
Superstars .nu är nog bra mycket mer trovärdigare än Dalarnas tidningar ,
det trodde att du redan visste .
Men ,men , vissa tror på allt som skrivs i tidningar .
Kommentera

Nu försvarar sig Tobbe Olsson

Tyvärr har vi blivit tvugna att ställa in resan till Mora. Av en anledning.
Och det är bara för att vi inte har fått tillräckligt med anmälningar. Vi behövde 200 anmälda och det var vi inte i närheten av.
Vi skulle aldrig ställa in en resa bara för att vi skulle vara rädda för att förlora eller bli förnedrade. Vilket framgår av Falukurirens artikel och framför allt deras löpsedel i Leksandsområdet.
Vi framstår som någon form av fega medgångssupportar vilklet vi alla vet att vi inte är. Är det några supportrar som backat upp sin förening så är det vi Leksingar. Ingen annan klubb har jobbat så mycket i motvind som Leksand gjort sista tiden (inte ens Skellefteå).
Men vi supportrar har alltid funnits där och ställt upp. Det kommer vi givetvis att göra även fortsättningsvis.
men det är klart att efter alla dessa motgångar är det extra svårt att ladda om att känna sig motiverad. Det är inte många som just nu, med de senaste mtcherna färskt i minnet, tror på vinst och då framför allt mot Mora och Frölunda.
Självklart får vi hoppas att dessa personer har fel, och att Leksand vinner mot Mora.
Kommentera

peo m: hmm ja skulle mer hoppas att Tobbe Olsson sa ´´ Vi ska gö allt vi kan för att hjälpa laget att ändra det här´´

Det är nu Leksand verkligen behöver Superstars...
Kommentera

Om Superstars ställer in resan till Mora är det bara ett bevis på deras äckliga högmod, dom anser sig verkligen vara för fina att vara jumbo. Alla lag går igenom fiaskoperioder. Bit i hop, låt er bli förnedrade och kom igen, men bete er inte som att ni är nåt märkvärdigt.
Kommentera

Db_04:

Hoppas jag också....

annars blir jag less på Superstars..
Kommentera

mr big: det där lät jäkligt uselt......även om de inte blir någon arrangerad resa nu hoppas ja verkligen att många Leksandsfans åker upp dit ändå
Kommentera

MonkeyBoyF: Haha Rongholm. Bongholm!
Kommentera

mr big: Va? "inte klarar av en eventuell förlust". Maken till medgångssupportrar får man ju leta efter. Det låter ju helt absurt att säga något likande i pressen. Fattar han inte konsekvenserna i form av hån från oss. Är det säkert att det inte är Bosse Rongholm de snackade med?
Kommentera

Bårlänge:
Jag är inte deras klack:)
Kommentera

mr big:

Ni ska vara es bästa klack men nu tvivlar jag på det ni är lite medgångs tycker jag alltså nu har jag sagt mitt
Kommentera

Stars ställer in Moraresan!
Tobbe Olsson,

ordförande i

Superstars:

- Vi i Superstars har till och med tvingats att ställa in supporterresan till Mora på måndag. Supportrarna har sagt att de inte klarar av en eventuell förlust och förnedring av Mora, säger Tobbe Olsson. Ulf Jansson, hockeyexpert:
Kommentera

« · 592693