Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Träningsmatcher

« · 738381 · » Till forumet


Sv: Träningsmatcher
Stigsson: Nix, hade jag inte en tanke på vid tillfället, korkad nog.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stomatol: blir nog fler än han som gapar då :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Step: Frågade du om hur det blir med Daniel Back också?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Slinger: Ta in Kurvinen så får vi förmodligen ett helt löp på AB:
MORA IK MED 15 UTLÄNNINGAR
BENGT-ÅKE LÄMNAR IN EN PROTEST
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Db_04:

Brynäsarna tror man ju bara på om Mora inte spelar i ES.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Step: Kurvinen är då enligt SM-LIIGAN SIIRTOLISTA 2006 kontraktslös
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Slinger: Kurvinen är icke aktuell, allt enligt en intervju som jag gjorde på Radiosiljan i morse. Endast ett lån för cupen, men Jan S. har ju en och annan räv bakom örat så vem vet....
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Slinger: inte om du ska tro brynäsarna :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Kurvinen verkar ju göra bra ifrån sig och även Brendl, det ser ju kanon ut inför fortsättningen!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: ursäkta 10 menade jag... listan ja såg innehöll FD nr 8
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Db_04: Hur kommer du fram till 11?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stomatol: Där slår du nog huvudet på spiken, Djoos vill ha men chefen snålar.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stomatol: de lär väll visa sig efter cupen...men 11 backar är nog ingen hit... då lär någon lämna skutan....
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: Kan det vara så att Djosen vill ha honom men Don säger nej?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: Läser man den här artikeln i DD så ser man att du (som vanligt) inte är ute och cyklar när det gäller lån kontra provspel av Kurvinen.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Slinger: Den officiella orsaken till Kurvinens spel är att vi har flera småskador på våra backar (Cedergren ljumskar, Johnsson knä och Skogs halsmandlar) men jag tror att det helt enkelt rör sig om en riktig provspelning.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Slinger: Japp, det är tur att vi har Mora.Vi får ju inte fram några egna spelare...
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Gusten: Det har du så rätt i, Luleå tror ju på fullt allvar att MIK är deras utvecklingslag!

Varför har vi en inlånad spelare i Mikko Kurvinen? vi har väl 9 egna backar?

Vad trevligt att Brendl är het, hoppas att det håller i sig!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Gusten: Mora vann Mästarcupen i Mariehamn
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Portello: Klart att du som lulesupporter hoppas att Brendl lyckas...ni värvar väl honom till våren ;)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson:
Tack så mycket, det ska jag göra. Å andra sidan är jag nöjd om det blir iallafall live textuppdatering någonstans, och någon borde väl kunna förbarma sig över oss (blivande) exilmoringar.

Vad träningsmatchen ikväll beträffar så tycker jag fan det ser bra ut. Bara Brendl håller streaken levande till mars :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Db_04: Tänk jag håller med dej (trodde jag inte)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: kasta bort den där RÄMÖ nu så lasse får chansen i alaget :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: Lasse verkar ju ha skött sig bra i målet i vilket fall. En liten besviklse att han gick mållös, men han är ju bara junior. Han får ett par år på sig att mogna :P
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Alisandali: Att han skulle få lira ikväll det visste vi sen tidigare men att bli målskytt i sin debut det var väl lite väl långsökt ;-)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: Det ser ju lite mera normalt ut , funderadet ett tag på vad eran tredje målis gjorde på plan .
Kommentera

Sv: Träningsmatcher

Enligt hockeyligan.se så var det helt felaktiga målskyttar på de två första Moramålen som jag misstänkte. Det ska istället vara 1-1 Pavel Brendl och 2-1 Anders Nilsson.

Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: Verkar som att Brendl öser in poäng så här på försäsongen.Nu återstår detatt se hur det blir när serien startar.
Personligen hoppas jag att han lyckas, alltid kul med sevärda spelare i action.Så länge det inte är mot Luleå :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher

11.46 3-1 Pavel Brendl
16.54 4-1 Daniel Back

Matchen slut.

Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Alisandali: 6.31 in i tredje perioden så leder vi fortfarande med 2-1. Målskyttar för Mora Lars Johansson !?! och Mikko Kurvinen alltså vår tredjemålis och en inlånad back. Kan så klart inte ta gift på att detta med Lasse Johansson stämmer men det är vad jag har fått ifrån min kontakt i Mariehamn.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher

Mike Skinner: Vi gjorde ett försök att streama senaste matchen mot KalPa. Tyvärr visade det sig att bandbredden inte riktigt räckte till ut ifrån arenan och saftas som är vårat tekniska geni där nere försöker nu hitta en lösning så att vi även i fortsättningen ska kunna sända vissa matcher (träningsmatcher/juniormatcher/FMM Cup m m).
När vi hade fullt pådrag nu sist och alla 20 platser som vi slåppte till satt och tittade så blev det väldigt segt och datorn som sände som också kontrollerar mediakuben fick det oerhört jobbigt.

Vi får återkomma med besked när vi har hittat en bättre teknisk lösning på sändningarna.

Har du fler frågor så kan du skriva ett brev till användares "saftas" här på HS.

Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Mike Skinner: Troligtvis inte,men vem vet vad MS har tänkt!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Apropå träningsmatcher. När Mora spelade mot KalPa var det någon som streamade bild därifrån har jag för mig. Vet dock inte vem. Men om någon känner sig träffad så undrar jag om det kommer streamas från övriga träningsmatcher i FM Matsson Arena? Hade varit väldigt uppskattat från min sida i alla fall.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Mike Skinner: Det vet jag tyvärr inte , får nog vänta till Stigssons rapport kommer .
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Alisandali: Målskyttar?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
horcoff: Nej inte YLE, min kontakt har lovat att få med målskyttarna i rapporten han lämnar i nästa paus.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: Inga målgörare ? är det från YLE ?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher

Mora-JYP efter en period 2-1

Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Slinger:
Håller med dig här, knuten i mitt bröst försvinner mer och mer för varje pinne Brendl plockar, bara det håller i sig!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Det verkar som om Harri har fått bra fart på Brendl, 6 poäng på 3 matcher, lysande!
Det är bara att hoppas att det fortsätter lååångt in i nästa år!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Goal: Mora - MODO 3-1 (2-1, 1-0, 0-0)
Period 1
0-1 Hans Jonsson (N Sundström, P-Å Skröder) SH
1-1 Mikael Simons (K Bergqvist)
2-1 Marco Tuokko (P Brendl)
Period 2
3-1 Tomas Skogs
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
RQT: Slut 3-1 till Mora.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Paddan: Se på fan, det trodde jag inte riktigt. Men jag är mest intresserad av vem som gör målen. Om Brendl är lika flitig målskytt som senast :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher

3-1 till Mora efter två perioder.

Kommentera

Sv: Träningsmatcher
RQT: Efter en period stod det tydligen 2-1 till Mora, enligt Stigssons inlägg på Hockeymagasinet.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Paddan: Att nå en 12:e plats är väl att ta i. Det blir nog lite väl tufft för Modo :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
RQT: Tycker det låter som en perfekt säsongsupptakt för oss. Om det går riktigt åt helvete kan vi slå ur underläge och förhoppningsvis nå en tolfte plats om vi har tur.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Paddan: Haha, det tror du? :P Why?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
RQT: Tyvärr inte, men Mora leder säkert med hur många mål som helst och MoDospelarna sittstrejkar på Ålandsbåten...
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Paddan: Har du nån koll hur det går? Verkar vara omöjligt att hitta info.
Kommentera

« · 738381 · »