Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Träningsmatcher

« · 1059073 · » Till forumet

Sv: Träningsmatcher
PappaKeno:
Men vad har hänt med gamlingarna Simons och Elomo? De har en hel del att ge. Dåligt tränade eller motivation ?

De närmaste träningsmatcherna är viktiga och kan ge ett psykologiskt övertag.
Kommentera

Stigsson: fan vad jag tror och hoppas på Sandström och Viksten alltså.

Sandström är jag övertygad om att han kommer gå långt! var länge sen man såg en sån talang i Mora.
Kommentera

Halva försäsongen är spelad, poängligan så här långt är mycket ungdomsbetonad.

Lucas Sandström 3+0
Jens Jacobs 1+2
Anders Danielsson 0+3
Johan Persson, Alexander Hilmersson, Daniel Viksten, Teemu Elomo och Anders Lövdahl 1+1
Patrick Cedergren 0+2
Mikael Simons, Mattias Ekholm, Sergej Pecura och Victor Amnér 1+0

Mest utvisad är Victor Amnér med 29 minuter efter matchstraffet mot Södertälje.
Patrick Cedergren 8 min
Teemu Elomo och Anders Lövdahl 6 min

Våra vänner i Grenoble verkar fått en bra start i nya klubben.
På fem träningsmatcher har Martin Jansson spelat 4+1, Anders Nilsson 0+2 och Calle Bergström 0+2. T ex så gjorde Martin bägge målen i fredagens vinstmatch mot danska Herning när man vann med 2-0.
Kommentera

Metal Guru:
Bra bild. Det var inte mycket till försvarsarbete som normännen hade. Skoj att se Simons offra sig vid sitt mål.
Kommentera

Metal Guru: lite lustiga mål :) nu är lövdahl i gång ska ni se ;)
Kommentera

williamthekid:
Signaturen norno på mik.se har hittat tv-bilder från matchen.
Kommentera

PappaKeno: Ja mer kan jag inte ge dom :-) men de känns skumt, du kan väl lika väl som jag se om en spelare har ett spelsinne eller ej, de syns :-) eller nån som är en play maker... men jag ger dom tid, mycke tid :-)
Kommentera

williamthekid: det löser sig :) ge dom lite tid! :)
Kommentera

PappaKeno: Vad kan man säga, juniorer som producerar de är positivt, men de andra då som är här för att göra de. Visst de är ju bara tränings match, men ändå...
Kommentera

Skönt med första vinsten iaf! 6-3 till Mora!
Kommentera

Alisandali:
Det ante mig ;-)
Kommentera

Alisandali: DATA=Dubbelt Arbete Till Alla ;-)
Kommentera

insu: Dom hade missat att skriva in att målvakterna klev ut på isen 0.00 som dom brukar göra .

Och då trodde väl datorn att det var tomt i målet .
Kommentera

Alisandali:
Det måste ha varit en intressant match i så fall, eftersom samtliga sju mål gjordes i tom bur enligt Swehockey. Antingen hade lagen kommit överens om att köra utan målvakter eller så var det en jävla massa avvaktande utvisningar :-D
Kommentera

horcoff: Tja , det låter ju lite konstigt om inte L-PLB ger automatiskt 2+2 .
Om man bara tolkar statesiken från SWE-Hockey , så kan man tro att han hoppade in i från spelarbåset och startade ett slagsmål .

Men svårt för mig att veta som bara sporadiskt föjde matchen via SWE-Hockey .
Kommentera

Barbapappa: Mål av Elomo och Sandström.
Det står ju inga förkortningsregler inne på swehockey.se
Kommentera

Alisandali: Två gånger ??
Kommentera

Barbapappa: Elomo och Sandström
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vilka var moras målskyttar?
Kommentera

horcoff: L-PLB = Leaving players bench ,Lämna spelarbåset
Kommentera

Alisandali: Och då tar vi nästa fråga, vad betyder L-PLB som Viktor lyckades få 2 gånger under samma tid.
Kommentera

insu: ENG =Empty Net Goal , Mål i tom bur .
Kommentera

Stigsson:
Vad betyder ENG, som det står efter alla mål?
Kommentera

var ganska nära iaf! 5-2...
Kommentera

Mike Skinner:

2-5
Kommentera

Hakan Olsen: Kör vi utan målvakt idag? Båda SSK målen har tillkommit ENG.
Kommentera

Mike Skinner:

Är det någon som känner till vilka som ingår i de olika femmorna mot SSK?
Kommentera

Mike Skinner:

Uppdatering

www.sodertaljesk.se/sskonline.asp

ser inte bra ut
Kommentera

Mike Skinner:
Och i samma ögonblick kommer naturligtvis en uppdatering.
Kommentera

Kommer det inga uppdateringar på swehockey? Matchen ligger där men är stendöd...
Kommentera

PappaKeno:
En riktig poängmaskin:-)

Kul att det rör på sej på värvningsfronten!
Kommentera

förlust ikväll med 4-2!

Målen: Guld Greger och Pecura.
Kommentera

Knogen:

Då är de dominernde färgerna samma som dominerar i kvinnornas dräkt, rött, grönt och vitt. Svart och gult kommer in i begränsad omfattning i den reklam som finns på dräkten.

Förövrigt tycker jag det är skoj att det finns en koppling till folkdräkten. Inget annat lag har en sådan koppling, eller har jag fel (åtminstone inte Leksand). Den kopplingen skall MIK vårda.
Kommentera

Hakan Olsen:

Så vitt jag vet har inte kvinnodräkten brackor av sämskinn. Det är mansdräkten. Och du vet nog lika väl som jag att det finns en "standarddräkt" numera, som de flesta - såväl gällande mansdräkt som kvinnodräkt - använder sig av vid högtidliga tillfällen.

Hur som helst är det rätt ointressant. Jag förklarade bara att man i början tog fram en dräkt med Moradräkten (mansdräkten) som förlaga. Med grön väst, vita ärmar, gula byxor och blå strumpor. Jag kan inte förklara närmare än så hur de tänkte då.

Det som är intressant nu är att Moras grundfärger är rött, vitt och grönt och har så varit sedan väldigt långt tillbaka. Det är de färgerna som är våra. Mora IK:s. Det är de färgerna vi ska hålla på.
Kommentera

Knogen:

Om Moras klubbtröja skall utgår från Moradräkten. Är det det männens eller kvinnornas dräkt? Vilken årstid är det som gäller? Det är många aspekter som skall vägas in. Det känner folk utifrån inte till, vilket gör att det lätt kan bli en något svamlig diskussion.

Moradräkten för fruntimmer skall under vintern ha grönt, rött, vitt och en mindre del gult och svart. Detta framgår tydligt på Anders Zorns tavla "Ida vid fönstret från 1906".
Kommentera

freppe:
Ah - så både Ola och jag verkar alltså ha rätt, beroende på hur man resonerar?
De som designade MIKs dräkter de senaste åren verkar dock ha varit färgblinda...
Kommentera

Knogen: Ment int du Klubbän? ;-)
Kommentera

insu:
Det är väl frågan om man använder additiv eller subtraktiv färgblandning? Se länk.

Additiv är den du får om du lyser med ficklampor i olika färger. Till slut blir resultatet ett vitt ljus.

Subtraktiv färgblandning är om du blandar olika färgpigment i en målarburk med vit färg. Till slut blir det svart.
Kommentera

Metal Guru:

Jag får nog byta kalsipper många gånger den här säsongen tror jag :-) Ja, det skulle jag väl kanske ändå... eller det beror i och för sig på om de för tur med sig, men det kanske vore trevligt ändå om man ibland...Ääähhh. Skit samma!

horcoff>

Cluben, horcoff, cluuuuben. Ett b bara ;-)

Det stör mig något grymt att hjälten Ymer hamnade i den där pop-klubben där man inte ens kan stava till klubb, alternativt tror sig vara något transatlantiskt lag. Men det finns ju fler sådana exempel i elitserien.

Mora IK är banne mig Sveriges sista ishockeyklubb :-)
Kommentera

Metal Guru:

HAHA
Kommentera

Ola:
Hm. Jag hade som sagt tvåa i fysik... Men enligt Wikipedia är vitt den ljusaste av alla färger. anledningen är att den reflekterar alla färger (rött,blått och grönt) och då blir blandningen vitt. Det är väl därför det är svalare i en vit bil än en svart på sommaren.
Svart är å sin sida "en färg som kan definieras som frånvaron av alla andra färger". Mörker, med andra ord.
Vad nu detta har med MIKs dräkt att göra ;-)
Kommentera

Alisandali:
Vikken tur att du bara buade till, och inte visade dig också - för då hade nog Knogen fått byta kalsipper ;0)
Kommentera

Ola:
Nej du, Insu kom ihåg sin skolgång bättre. ;o)
Kommentera

insu:
Är det inte tvärtom, vitt är inte en färg medan svart är alla färger tillsammans?
Kommentera

horcoff:
...fast deras pengar tackar man ju inte nej till.
Kommentera

insu: Ja då är det tur att vi blivit av med Nordnet-reklamen ;-)
Kommentera

"Svart och vit är inga färger"?
Rent fysikaliskt är väl svart inte en färg medan vitt är alla färger tillsammans. Åtminstone har jag för mig att det var så. Fast å andra sidan är det trettioett år sedan jag gick ut gymnasiet med en tvåa i fysik, så jag kan minnas fel.
Hur som helst spelar detta förstås ingen som helst roll, allt ligger ju i betraktarens öga. Personligen störs jag inte av små svarta inslag, eftersom jag då upplever det som en icke-färg som inte tar så stor plats. Svart skär sig ju inte mot någon annan färg på skalan. Men när svart blir dominerande på byxor och damasker har MIK plötsligt blivit... Luleå, eller något.
Rent estetiskt har jag störts mer av den blåa Nordnet-reklamen, som varit en ful blaffa i en helt avvikande färg.
Nej, back to basics!
Kommentera

Alisandali: Glad
Kommentera

Knogen:
Det vora kul om Mora kunde ha en retrotröja vid högtidliga tillfällen!
Kommentera

« · 1059073 · »