Truppen 06/07

« · 686059 Till forumet

Truppen 06/07

Eftersom ett flertal spelare nu börjar skriva på för nästa säsong så känns det som om det är dags att starta den här tråden som kan följa med oss under sommaren.

Idag är det backen Thomas Skogs som skrivit på för ytterligare två säsonger i MIK och sedan tidigare har Jonathan Granström, Marko Tuokko och Anders Bastiansen gjort detsamma.

På tränarsidan är det klart med Harri Rindell och Pär Djos för en säsong.

Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson:
Du kan tydligen även lägga till Ymer (Eric B) till den där listan!

Det är nästan för bra för att vara sant, men icke desto mindre sant ändå!
:-)
Kommentera

Knogen: Jag har hört det men jag vill ha en officiell bekräftelse innan jag tror på den nyheten.
Kommentera

Stigsson: Det är ju positivt att Farbror Simons skriver nåt annat än ett-årskontrakt med några andra spelare än Simons JR. Jag vet inte om det tyder på nåt, men det blir iallafall lite mer att bygga på redan innan augusti...... Rindell har nog fått igenom sina krav på att behålla stora delar av årets lag och att förstärka det lite ytterligare.... Kul!
Kommentera

Knogen:

Detta ser riktigt lovande ut, kan vi bara behålla #8 och #14 oxå så skulle ja bli väldans nöjd så länge

Kommentera

Är det inte lite märkligt att vi har en lagkapten som inte får spela!?

Finns det ingen annat spelande spelare som har egenskaper att ta över C:et från Sandberg? Boggen?
Framförallt måste det ju vara en märklig sits för herr Sandberg själv...
Kommentera

Dalmas1:
Han har ju varit skadad rätt länge. Efter det har han väl haft lite svårt att ta en ordinarie plats. Tycker dock att han sett ut att vara på väg in i matchen igen.

Hur som helst tror jag han fyller sin funktion i båset, oavsett om han spelar eller inte.
Kommentera

Knogen:
Förvisso, men vi har ju tre (!) tränare så det börjar ju bli lite fullt i båset om vi ska ha fler ledare där. En kaptens viktigaste uppgift är ju att med sitt spel på isen dra med sig de andra.

Måste ju kännas skumt att åka ut och skaka hand med motståndarnas kapten + domarna för att sedan åka och sitta i båset 60min.

Vem av nedanstående byter du mot Sandberg?

Tuokko - Simons - Jansson
Beaudoin - Bastiansen - Elomo
Kerman - Bogg - Johansson
Bergkvist - Granström - Nilsson

Jag skulle i så fall välja Nilsson men han kämpar ju som f-n så även det tar emot...
Kommentera

Dalmas1:
"En kaptens viktigaste uppgift är ju att med sitt spel på isen dra med sig de andra."

Mja, jag tror snarare att en bra lagkapten ska fungera som en länk inom laget, mellan laget och ledningen, laget och domaren, laget och motståndarna. Den viktigaste uppgiften för en lagkapten tror jag ligger främst i relationsarbetet vid sidan av isen.

Jag tror Sandberg besitter just de egenskaper som är viktigast för en lagkapten. Ett ledarämne.

Även om vi nu har tre coacher i båset så är en lagkapten otroligt viktig. Han har dessutom inte på långa vägar samma upgifter som coacherna.
Kommentera

Fick höra att rossen sålt huset i mora och att familjen flyttar hem till jönköping.
Om rossen sticker eller ej vet jag inte, men kul skulle va om folk tjata lite på han så han stannar ett år till.
Kommentera

Knogen:
Mot Färjestad i måndags var Sandberg inte ens på bänken. Skadad eller petat?
Kommentera

Ola:
Har inte den blekaste fakiskt. Låter ju konstigt om inte kaptenen får vara med, om så på bänken, om han inte är skadad.
Kommentera

Ola: Han tillhör ju en av de spelarna som inte borde få nytt kontrakt. Han håller inte heller måttet. Martin, Kennet, Boggen. De skall vara kvar. Sparka resten av den gammla stammen.
Kommentera

Anders i Budum: Menar du att inte # 78 ska va kvar?
Kommentera

Anders i Budum: Klart fan Simme ska vara kvar. Inget snack, däremot kanske inte i förstafemman. Jag gillade när Granström fick lira med Jansson och Toukko. Vilken köttakedja :D
Kommentera

RQT: Jag glömde Granström. Klart han ska va kvar! Simme ska väck!
Kommentera

Anders i Budum: Varför ska Simme väck?!
En fråga ställd med en hel massa nyfikenhet bakom.
Kommentera

Anders i Budum: Ja du är ju en av alla Belackare,klart som fan att # 78 ska
vara kvar.Så här bra kan man bli när man fått förtr.av tränarna.
Kommentera

RQT:
Anders i Budum måste tycka att det har gått osedvanligt dåligt för laget i år eftersom han vill göra sig av med så många ur kärntruppen. Den kärntrupp som betyder oerhört mycket för lagsammanhållningen.

Att han vill att Simme ska väck ligger nog mest på det personliga planet skulle jag tippa. De allra flesta andra här har nog en helt annan uppfattning om hans vara i klubben.

Det är bara att hoppas att AiB inte sitter på någon viktig styrelsepost inom klubben, för i så fall bör vi bäva för vårt lags existens.
Kommentera

Knogen: Hemska tanke,AiB i MIK:s styrelse,huuva.
Kommentera

Trist....jag som verkligen hoppades på ett väl genomtänkt argument om Simmes icke vara i klubben. Men nopps..där gick man bet.
Fast o andra sidan...så kan jag ju helt klart begripa...att sådana argument kan vara hyfsat svåra att finna.
Kommentera

Anders i Budum: har hört många gånger att vissa moringar har förutfattade meningar om sportchefens son.....

Och visst han gjorde inge vidare i fjol men han fick ju knappast chansen heller.

I år har han väll vart helt okej + att han bidrar med en hel del klubbkänsla
Kommentera

Db_04: Nej det är klubbdirrens son.Sportchefen har små barn.
Kommentera

Db_04: Men det räcker inte tyvär,måste visa mer än han gör
Kommentera

zeb: pratar du om Micke Simons nu ?

Ja tycker han har gjort en helt ok säsong ...4 i interna poängligan är väll ganska bra...

Han borde då ligga ganska bra till att få stanna
Kommentera

Adam Andersson försvinner från Djurgårn!

Vart tar han vägen? Brynäs? Mora?
Är det något att önska tillbaka??
Kommentera

Dalmas1: dom flesta lag i serien lär väll vilja ha honom
Kommentera

Db_04:
Det finns en liten tragisk jantepöbel som aldrig kommer att acceptera simme. Inte ens om han tog en plats i Tre kronor, vann ES skytteliga och fair-playliga på samma gång.

Men medan vi andra (som tittar på det som händer på isen) glädjer oss över att Mora gått till slutspel, och att simme krönte sin kalassäsong genom att spela oss dit, står den lilla janteminoriteten alltjämnt och mumlar i sitt hörn att simme borde kickas.

Där kan de stå kvar tycker jag.
Kommentera

Knogen:
I min bok är Simme något av en hjälte. Att ha den pressen på sig - att vara son till Mr Mora (nej, jag menar inte Hasse Hansson) och ständigt trakasseras av en handfull högljudda byfånar - kan knäcka vem som helst.
Under de omständigheterna har Simme tränat ännu hårdare och gjort sin bästa säsong någonsin.
Jag tror få personer inser vilken vilja och vilket psyke detta kräver - nittionio spelare av hundra hade inte pallat för trycket.
Nej, hatten av för #78!
Kommentera

Knogen: Jag har inte tyckt Micke Simons har varit bra för om åren . Men att bua ut en i de egna laget har tagit mej emot (De e ju inte Micke som tar ut laget ) Men att ha gåt från att tyckt att han inte platsar till att han har varit duktig tycker jag inte är nå fel Jag tycker fortfarande att han inte platsade förut men tycker det är kul att det går bättre nu Ser inge fel i det. Men vi ser väl alla olika på hockeyn Jag e nog ganska ensam om å vilja ha kvar Calle Bergström t ex även om jag inser att han inte e en av dom bättre!
Kommentera

Knogen: Bra sagt Knogen.
Kommentera

SIVASN:
Det är absolut inget fel i det. Snarare hedrar det dig att du kan ändra din uppfattning. Som så många andra har gjort under denna säsongen. Däremot finns det vissa som kategoriskt vägrar erkänna Simme, och det är väl dem man blir mest trött på. Och under alla omständigheter är burop åt egna enskilda spelare så urbota korkat att det inte går att beskriva i ord.
Lyckligtvis är den här samlingen korkade supportrar ganska liten idag.

Jag har väl inte heller alltid tyckt att Simme varit så bra. Men jag har följt honom på isen sedan han debuterade i Mora IK, och jag vet att det funnits där någonstans. Från att ha varit lysande som junior knallade han plötsligt ut på en lång ökenvandring. Tyckte han kom tillbaka väldigt starkt under uppgångsåret 03/04, då han gjorde sin bästa säsong på länge. Sedan blev väl förra säsongen mindre lyckad, mycket beroende på att han bl.a i NHL-proffsens skugga fick lite speltid.

Och som insu är inne på här nedan så är det kanske inget under att karln haft sina motiga säsonger. Det har aldrig någonsin funnits en spelare i MIK som haft den pressen på sig. Ett ok som hemmapubliken mindre begåvat lagt på honom.

Nu har vi istället fått en late-bloomer, eller som någon skrev på något forum: ett "nyförvärv", i Simme. Det är tamejsjutton jäkligt trevligt för oss Morasupportrar. Och jag är faktiskt inte ett dugg förvånad :-)
Kommentera

Knogen:
Simme skall naturligtvis tillhöra vårat lag säsongen 2006/2007! Det som han har presterat denna säsong utifrån den press han har haft på sig är helt beundransvärt! Han har blivit en talang på nytt, men har säkert ännu mer att ge. Nu kan man t.om. se honom heligt förbannad och tackla "på riktigt". Han har tagit åt sig den massiva kritiken och behandlat den på rätt sätt och ut kom en helt ny spelare. Det trodde jag inte förra säsongen, men jag är väldigt glad att han orkade med att fixa det. Bra jobbat Simme!!
Kommentera

Kolla länk...
Kommentera

Äntligen bekräftat att Ymer har skrivit på för ett år till :-)

Kommentera

Det ska sannerligen blir skoj att se hur vår trupp ser ut till hösten. Längtar redan!!
Kommentera

"Jag har inte bestämt mej ännu och det handlar inte bara om Luleå eller Mora."
Kalle Kerman har varit ryktenas man de senaste dagarna.

Metal Guru @ 127.0.0.1Idag kl. 07:57
Host: 217.10.60.85 Spåra
Kommentera

Sorry AiB men eftersom vi redan hade startat en "sommartråd" så tog jag mig friheten att ta bort din och styra över till den som redan finns.

Kommentera

Stigsson: Det är okey. Jag visste inte att den fanns!
Kommentera

Stigsson: Är nog rätt väntat att flera klubbar vill ha Kerman efter hans fina säsong.19 mål är inte kattpiss.

Självklart hoppas jag att han följer i Leinonens och Skrbeks fotspår och väljer Luleå.
Men som sagt, är nog många som är intresserade av hans tjänster.
Kommentera

Portello:
Ja, Poffa t.ex.

Kommentera

Portello: Tycker faktiskt att det är lite konstigt att alla är så heta på just Kerman. Verkar som om alla stirrar sig blinda på statistiken.
Det har under säsongen varit ganska långa perioder där Kalle kommit bort fullständigt och inte producerat någonting och konstigt nog så verkar dessa perioder infalla med formkurvan hos sin lekkamrat Håkan Bogg. Jag skulle tro att om han sticker till något annat lag så är det av yttersta vikt att den klubben hittar en riktigt bra playmaker och passningsläggare att ställa bredvid honom.
Frågar ni mig så är Kalle långt ifrån det namn som jag skulle nämna först om ni frågar vem som varit vår bästa forward under säsongen 05/06.

Kommentera

Stigsson: Idiotiska meningsbyggnader :-) men jag hoppas att ni förstod vad jag menar.
Kommentera

Stigsson: du är inte den ende som räknat ut det där sambandet. Jag var riktigt upprörd över storyn runt Kalle tills en kompis kom och pekade på Boggens betydelse, så nu känns det lugnare. Om vi kan motivera Håkan till en till säsong dvs...
Kommentera

Följande spelare tycker jag man bör förlänga kontrakten med. Vad har ni andra för synpunkter? Återkommer med nya spelare.
Daniel Sperrle
Peter Smrek
Ross Lupaschuk
Jarno Kultanen
Tomas Skogs
Håkan Bogg
Anders Bastiansen
Marco Tuokko
Eric Johansson
Kalle Kerman
Jonathan Granström
Eric Beaudoin
Kenneth Bergqvist
Teemu Elomo
Martin Jansson
Mikael Simons
Kommentera

Ola: Rent spontant så vill jag förlänga med Pierre Johnson också. Den killen kan bli hur bra som helst inom ett par år.
Kommentera

Stigsson: Pierre ska vi ha kvar tycker jag också, han har blivit tuffare och tuffare ju längre säsongen gick. Aningen valpig ibland fortfarande men absolut en spelare med en ljus framtid.
Kommentera

Ola:
Stigssons komplettering med Pierre Jonsson gör listan ganska samstämmig med mina egna önskemål.
Knyt först och främst upp en 1:a målis av rang sedan tror jag att allt det andra löser sig.
Kommentera

Ola: Ser helt okey ut. Dock anser jag att vi bör ha ett par forwards som i stort sett är landslags mässiga. I årets trupp har vi saknat de där "lilla extra" som de kan tillföra. En riktig stabil back skulle också behövas. Nån som inte är rädd att tappa en tand eller två..
Kommentera

Anders i Budum: Lugn,Don Simons har säkert ett ess i rockärmen : )
Kommentera

« · 686059