Truppen 07/08

« · 862043 · » Till forumet

Sv: Truppen 07/08
Gidde: Iofs men tänkte bröderna Sedin, Marcus Näslund, Foppa mfl. på hippa uteställen i första hand?:-)
Kommentera

Db_04:

Japp, det är min gissning också...

Tången: Vild gissning, men det känns som om han slösar med sin talang faktiskt... Och då är uteställen det troligaste alternativet, om man tänker på hans ålder...
Kommentera

Gidde: sant , ja tror Dragan spelar i Slöddertälje om dom går upp annars nått lag som Malmö lr Linköping
Kommentera

Gidde: Och vad vet du om det? ;)
Kommentera

Db_04:

Dessutom är det väl kanske inte samma utbud at uteställen i Mora som i Hufvudstaden?
Kommentera

PappaKeno: hans problem har väll vart inställning+ att han tror att han är lite bättre än vad han är
Kommentera

Dragan Umicevic tycker jag skulle vara en bra värvning och han är ju fri nu.
Kommentera

PappaKeno:
Önskespelare, finns väl ett helt gäng. :) Alla vill väl ha tillbaks gamle gode #10. Nej men ärligt talat. Jag har inte superkoll på spelare som är möjliga att värva, men precis som du säger är ju en Niskala-typ (eller Calle Bergström-typ som jag föredrar att säga då jag inte gillar FBK-referens) det som står högst upp på listan. Vet någon om det finns några inte helt otänkbara alternativ?
Kommentera

mattias - 74: Nja, det tror inte jag. Sist i KS?
Kommentera

Stigsson:

Skall ske. svarade bara Dragan :)
Kommentera

mattias - 74: Tackar för den livliga debatten om Leksands vara elle rinte vara i vår Silly Season tråd men nu tror jag att vi har fått nog och jag vill be er vänligen men bestämt att föra över denna diskussion i Leksandsboken istället.
Kommentera

Stigsson: Jag är bara lite orolig men vi får se vad som händer lite längre fram!

är det nån som har nå önskespelare till Mora då?
Kommentera

Dragan 2k:

Nej jag håller med dig dragan, det är sannerligen en viktig period nu dessa 2 år som Lundström o co har satt opp som mål att nå Es.

Ekonomin är nog som du skriver snart på dekis och då är ett ES avancemang ett måste. Att man dessutom tar dit 2 tränare som enligt mig inte har den erfarenhet som krävs känns ännu mer oroväckande, men att ta tränarjobbet i Leksands IF är nog blnad det svåraste man kan göra nu.

Publiken är ju som en 6:e utespelare denna säsong men inte hjälper det när det finns spelare som verkar helt oengagerade och som dessutom har kontrakt över nästa år. Spelare som Mikkola Bergenström Bellmare som ger 100 % i varje byte skall enligt mig ha livsidskontrakt

En Leksing tar en motgång med en klackspark nu för tiden serru =)

Wikegård sa i hockeykväll att Leksands tåg dras på fel sätt man kan inte bygga stommen kring Micke Karlberg och Janne Houkko. Så jävla klockrent rätt han har. Den förstnämnde skulle nog inte ens platsa i Kungälv :-)

Så dålig som han är nu har jag aldrig sett honom.

Men som nån sa!

JAG ÄR INTE BITTER!!!!
Kommentera

mattias - 74: Nu ska jag väl inte debattera för mycket om Leksand i Moraboken. Med de pengar som finns i bruk i Elitserien och den avsevärda skillnaden mellan pengarna i elitserien och serierna under är jag av den bestämda åsikten att ju längre ett lag är ifrån elitserien desto svårare är det att komma tillbaks. Det kan visa sig väldigt kostsamt att Leksand inte går upp i år.

Frågan är om vi någonsin ser Leksand i elitserien igen.
Kommentera

Tången:

har man en 2 års plan så tror jag de hade räknat med ett sådant här år
Kommentera

mattias - 74: En 2-årsplan är tufft, speciellt nu när ett år redan runnit iväg;)
Kommentera

Tången:

Emil är aldrig inne här nu för tiden så om du vill ha svar från honom så kan jag föreslå superstars.nu forumet där eller hans egen blogg.

dalastark.blogspot.com

Leksand har ett år till på sig att ta sig tillbaka till Hockeysn finrum, de hade en 2 års plan. Återstår att se om de lyckas!
Kommentera

PappaKeno: Bara för att vi har saknat backar med offensiva kvaliteer så behöver vi väl inte byta ut alla defensiva backar till offensiva dito?
Nuvarane strategi tror jag är helt rätt, vi har redan några ur grundtruppen på kontrakt, sen förlänger Simons med våra bästa defensiva backar (Määttä och Brunn). Slutligen så byter vi ut Kultanen/Kurvinen mot den typen av spelare som vi har saknat och förhoppningsvis får vi behålla Blatak också även om jag personligen tror att han inte vill vara kvar i Mora.
Kommentera

En engelsman frågade en moring o en leksing : han vände sig först till moringen o frågade, where do you come from, Mora svarade moringen, och la till you know Vasaloppet? engelsmannen sken upp o sade skiing. han vände sig sen till leksingen o ställde samma fråga. leksand svarade leksingen, engelsmannen såg ut som ett? leksingen skruvade på sig och viskade, yoy know allsvenskan.
Kommentera

PappaKeno: Inget riktigt Mora-fan önskar Leksand tillbaka till elitserien.
Kommentera

Vet att det är många Mora fans som vill att Leksand ska gå upp så vi får derbyn men jag tänker på all skit som man har fått höra från alla leksingar genom åren...lillebror och vi har 1 miljon sm guld från stenåldern och hela sverige älskar oss elitserien klarar sig inte utan Leksand bla bla bla...tycker det är skönt så länge som dom är nere i allsvenskan.
Kommentera

MIK 7-1: vi har haft bra backar när det gäller att spela gris hockey och försvara oss men jag anser att vi måste ha mer kraft framåt på backsidan inte bara rusta upp med massa tunga pjäser där bak...skulle gärna se Ross Lupa i mora igen och som sagt det skulle vara kul om Blatak var kvar men ser kansek itne så troligt ut just nu?
Kommentera

MIK 7-1:För att lif ska få spela Elitseriehockey måste vi utöka ES till MINST 16 lag och det anser jag vara uteslutet, dvs slutet för lif! Haleluja! Eller hur Dala-Chark?
Kommentera

Tången: Håller helt och hållet med dig.
Tyvärr kan jag inte räkna in honom till dem vi har ännu.

PappaKeno: Vi kan ta en repris angående backarna som är "okey".
Tror du att Pitten blev ES bästa målis helt av egen maskin?

Vi värvade inte för många.
Hade vi värvat färre så hade vi fått spela med två backpar många matcher.
En annan sak är att det har varit väldigt stor omsättning på backsidan de senaste åren.
Vi har fortfarande tre platser lediga.
Förra säsongen testades junisarna i ES, nu har de fått kontrakt.
De kommer garanterat att få chansen i årets säsong,
men vi behöver andra backar om de inte håller måttet.
Kommentera

PappaKeno: Helt klart behövs det några(2) bra klass-backar till övriga besättningen. Blatak kanske är oense med årets tränare ?
Hoppas att tränarfrågan blir löst snart.
Kommentera

Eftersom alla verkar var så nöjda med att vi skriver kontrakt med alla backar vi har så kan ni ju förklara var vi ska få plats med alla nya backar? Vi värvade nästan för många backar redan förra året istället för att ge lite junisar mer istid så skickar vi in massa backar som är "okej" varken mer eller mindre.
Kommentera

MIK 7-1: Blatak är en riktigt bra offensiv back bara någon talar om det för honom och han själv fattar vilken teknik och skjutstyrka han har. Han verkar fortfarande lite tafatt emellanåt trots att han är landslagsspelare!
Kommentera

zeb: Vi har många riktigt bra backar.
Där emot har vi ingen bra offensiv back, eller rättare sagt,
vi har ingen offensiv back.

Håll i sär begreppen.
Tror ni Pitten blev elitseriens bästa målis helt av egen maskin?

Det var mycket possitivt att Bruun skrev på.
Nu önskas Blataks kråka.

Även på backsidan behövs målskyttar.
En annan lösning kan vara att de backar vi redan har börjar skjuta.
Det finns tillräckligt många som kan kriga in en retur.
Kommentera

Ett blåvit skämt som vi skrattar åt jämt!
går bra för lif. haha
Kommentera

PappaKeno: Bättre backar önskas tack ,6 och ingen riktig bra ,(skulle vara Cedergren då)
Kommentera

Knogen:
Masken och Olle har ja sett många ggr tillsammans i FMMA, de vill väl se riktig hockey:-)
Kommentera

Mike Skinner: men man kan ju undra hur många backar det finns plats för sen vi kan ju inte ha hur många som helst :)
Kommentera

Mike Skinner:
I och med att jag såg Olle Öst i Smidjegrav vid ett flertal matcher på slutet så.... Kalla mig dum, men jag trodde då på det ryktet.

Riktigt orolig blev jag sista matchen, då han knallade ut i sällskap med Masken :-/
Kommentera

mora93:
Ärligt talat, Olle Öst-snacket trodde väl ingen på? Och angående Brendl till Brynäs, Eric Johansson till Luelå osv är väl det enda vettiga att vänta på officiella uttalanden?
Kommentera

mora93:
Du kanske borde överväga hur nyttiga dina källor är när det de säger inte stämmer? Eller?

PappaKeno:
Det är klart att det behövs spets, men att kontraktera spelare som redan är inne i gruppen och samspelta med övriga laget är väl ändå ett kliv i rätt riktning? Istället för att vi säsong efter säsong ska värva ny kärntrupp behåller vi kärnan i en trupp som tagit sig till slutspel och (förhoppnings) värvar spetsspelare. Jag menar, VM är inte ens spelat och vi har 17 spelare under kontrakt. Känns stort för att vara Mora.
Kommentera

Mike Skinner: stabil och stabil...vi har för många "stabila" backar...vart är backarna med det lilla extra? vi har för många backar som är okej inga riktiga snipers eller spelskickliga backar...vi måste ha minst 2-3 riktigt bra backar...skulle gärna ha bytt ut alla backar förutom dom som vi hade kontrakt med innan Bruun skrev på. Och Blatak lär ju inte stanna...
Kommentera

peo m: Nej du har rätt i att han har varit bra i några matcher,men om han ska vara kvar måste Rindell lära honom att inte sitta på knä så mycket.Pitkämäki står i sin spelstil vilket är mycket bättre.Det ska Rämö lära sig att göra.Slutligen tycker jag att vi ska byta ut Mikko Rämö och låta Lars Johansson vara backup till Pitkämäki
Kommentera

Stigsson: Mycket bra länk.
Kommentera

Aftonbladet fick reda på det 1 och en halv vecka senare än mig.
Kommentera

Mike Skinner: Jag var ju den första som fick veta att olle öst skulle ta över Mora,då skulle Mora sparka Rindell vilket som stod i aftonbladet i en och en halv vecka.Men resultaten blev bättre och det gjorde att Rindell stannade.
Kommentera

Stigsson:
Känns ju stabilt, en back som helt klart platsar i laget.
Kommentera

Antti Bruun stannar i två säsonger till.
Kommentera

peo m: men får inte Lasse chansen nu så måste han byta klubb så han inte blir som alla leksands unga....förstörda :)
Kommentera

Är inte riktigt med i svängarna om Rämö. Om vi har en egen junior som är lika bra föredrar väl de flesta att satsa på den egna produkten. Men Rämö är ingen pajsare, han gjorde flera riktigt bra matcher, helt klart en stark backup den dagen Juha sträcker ljumsken. Bra på försäsongen är en helt annan sak än bra i grundserien vilket är en helt annan sak än bra i slutspelet. Kolla Ersberg, tror inte han pallar trycket. Finns det ingen ung kille som slår Rämö ser jag ingen anledning till att byta honom.
Kommentera

Metal Guru: ja tycker ni ska värva Raimo Summanen :)
Kommentera

mora93:
Om du nu inte tar saker ur luften som jag, hur kommer det sig att du behöver bekräfta dina insidekällor här på HS?
Kommentera

horcoff: nej jag vet det tycker jag är tråkigt det är därför Boorken hade varit perfekt i Mora en som verkligen kan ge talangerna chansen och låta dom som är bäst spela oavsett ålder och lön!

Och Lillis behöver vi inte ens vara oroliga för...han har själv sagt att han ska vara "ledig" i ett år.
Kommentera

Metal Guru:

Skall jag tolka ditt inlägg som att du inte vill ha Lillis till MORA ?
Kommentera

Anders i Budum:
Lillis?

Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej.

Jag repeterar: Nej.
Kommentera

Dags för tränarbyte. Kicka Rindell och Djos. In med Lillis och Ross.
Kommentera

« · 862043 · »