Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Vad har ni för tankar...

« · 323638 Till forumet

Vad har ni för tankar...
Vad säger ni om MIK:s säsong så här långt? Positiv och negativ kritik gällande laget, enskilda spelare, tränare, publik mm....?
Kommentera

Sv: Vad har ni för tankar...
mikfan:

Säsongen hittills tycker jag har vart rätt bra faktiskt, riktigt underhållande hockey stundtals med faktiskt. Publiken har väl vart på plats den med, vi snittar just nu 1018 st personer. Man tycker att det borde vara det dubbla antalet om man jämnför med klubbar som håller samma klass som vi gör, men faktum är att det var decennier sedan (?) vi snittade så här pass mycket folk och folktrenden tycker jag ökar för varje match som går. Dessutom så försöker ju klubben locka mer folk till hallen genom annonser, radioreklam etc och det måste också ses som positivt. Hockey intresset är i allra högsta grad levande i Mora, man snackar om hockey på jobbet, i skolorna och i folkhemmet. Men man måste leta sig ner i hallen och kika på grabbarna med ! Men kort sagt så är utvecklingen positiv enl min åsikt.

Tränarna är en annan positiv sak, att stämningen i truppen är på topp märks verkligen ute på isen, och det är mycket Harald och Mickes förtjänst. Så alla ”creds” till tränarparet och man känner nästan en inre glädje i sig själv när man ser att man har ett så kunnigt tränarpar som styr över laget som man känner för.

Spelar mässigt så anser jag att det är många killar i laget som har tagit ett extra steg framåt i utvecklingen. Peter Nolander stannade ett år till i klubben och har utvecklats i år på ett positivtsätt, även yngre förmågor typ Tomas Skogs, Pierre Johnsson har fortsatt att utvecklas och har fått mer speltid i år. Bengt i målet känns som han har tagit ett kliv framåt och tar de där extra puckarna som han släppte in förra säsongen. Magnus Sandberg som kompliterar ”Rossens kedja” oerhört bra med sitt starkt defensiva spel.

Negativa saker väljer jag dock inte att ta upp i gästboken här…
Kommentera

Tycker att glädjen i laget är på toktopp! Oerhört viktigt att stämmningen är på topp... Och det verkar den ju vara! Inte som en viss boforsspelare utryckte sig i Karlskogapressen innan seriepremiären!
Bara att se synen av sampas avgörande mål och hana underbara glädjevrål nere i Oskarshamn sist gav mig rysningar utav högsta rang!
Såg ut som han hade dragit hem 7 rätt som ensam vinnare och det säger det mesta!
Kommentera

MrAce: Angående spelare som lyft sig så är det märkligt att du inte sagt Micke Simons, personligen tycker jag han blivit riktigt grym igen. Han har fart på rören träffar nätet i målet och ger sig inte i första taget.
Kommentera

jo1: Vilken boforsspelare va de som utryckte sig o vad sa han?
Kommentera

« · 323638