Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

vem saknas

« · 705152 Till forumet

Sv: vem saknas
Nr19: ok hur har han vart i dom matcherna då? vad har han för spelstil? har han kontrakt med nån klubb nästa år?
Kommentera

stranda: spelande back...får mycket istid i speciellt power play...ganska liten till storleken (178 cm å väger 82 kg )...

Hyfsat skott....

Jagas av bland annat färjestad och hv71

har inget kontrakt
Kommentera

Nr19: janne hauhtonen är en spelare som jag gärna skulle sett i mora
Kommentera

Nr19: ja det låter ju inte helt fel men om 2 av de 4 stora klubbarna är intreserade kan nog mora glömma den mannen om inte harri känner honom då:)
Kommentera

stranda: Janne är ganska bra men har kontrakt med IFK Helsingfors ett år till så det är nog att glömma.
Kommentera

Nr19: arttu luttinen är oxå en som jag kan tänka mej i mora. ung å hungrig, relativt stor och har oxå gjort en hel del pts i år.. en ersättare för kerman som inte kräver så mkt lön kanske med tanke på ålder:)
Kommentera

Nr19: jag vet men mora ska väl spela i es mer än en säsong till:P
Kommentera

stranda: tror han kräver betydligt mer än Kerman gjorde i fjol i alla fall men tyvärr även han står under kontrakt.

Kolla länken så ser du vad som kan va aktuellt i finska ligan :)
Kommentera

Nr19: ok ja det var ju synd, tror att han skulle kunna tillföra mik mkt, eller hoppades iaf:p
Kommentera

Stigsson: Japp, frågan är hur MIK resonerar angående Ross L. Han lär ju säkert få vara med på training-campen men om han sedan hamnar i NHL eller AHL är nog osäkert. Han kanske dyker upp som en artistskatt-joker denna gång om han inte får plats i NHL?
Kommentera

Nr19: Han har ju fått mer istid än han fått i Mora iaf. Men han har väl inte dominerat direkt. Men jag har heller inte följt Almtuna särskilt noga.

Men bara att få mer istid på seniornivå kan vara nyttigt. Se bara på Skogs och Pierre Johnsson vad en säsong på lägre seniornivå gjort.
Kommentera

« · 705152