Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

WCS

« · 1122758 · » Till forumet

Sv: WCS
Massebros:

ifjol hade vi höga förväntningar på oss, det har vi inte i år.
men det är som det sagts tidigare, vi har ett ungt lag och då är det mycket upp och ner.
vi har två bra målvakter och jag tror att våra konkurrenter runt strecket skulle vara överlyckliga över att få ha någon av dom.

heja mora
Kommentera

Massebros:

Jag har varit i kontakt med en av en mina gamla Mora-kompisar som bor Borås. Han sa att det var helt bedrövligt, MIK hade inte en chans. Det var ett lag på banan, dvs Borås. Det var först när MIK fick sitt mål i sista perioden som något hände men det var dags då. Vad är det som händer med laget? De skulle tagit tag i matchen omedelbart och visat vad skåpet skulle stå. Ett mål i baken i numerärt överläg! Märkligt att tränarna inte kan få spelarna att generera energi när så mycket står på spel. Nu tror jag på VIK, de har skött sina kort bra under senare tid. Dessutom har väl Almtuna fått glädjefnatt när detta läge dök upp.
Kommentera

mattias - 74: Ja du om man skall bedöma matchen efter bilderna så ser det mest ut som det var en vanlig träning. Kolla på Luppa´s backjobb vid första målet USELT! börjar se ut som gammal vanlig stil. Kan man f....n inte mobilisera mer energi i en sån här match skall man inte gå till nån kvalserie, man hade haft allt i sina egna händer men det hade man ju i fjol också och vi såg ju hur det gick.....
Kommentera

Metal Guru:

Om du är intresserad av att se målen så kommer här en länk
Kommentera

Metal Guru: "Är det Almtuna som är värsta WCS-konkurrenten?"

Svar ja, som kommendörkapten Carl Gustaf Gilbert Hamilton skulle ha sagt.
Kommentera

zeb:
Ja, detta var inte bra. En match som gäller mycket kan det inte som Harald uttrycker får det inte vara att "Första 5-6 minuterna satt vi kvar i bussen". Har vi hört detta förut? Jo, men inte bland spelare som är fokuserade på uppgiften. Förbannat vad jag blir besviken.
Kommentera

MIK 7-1:
Sitt still i båten.

Från denna omgång: Växjö Lakers-Troja/Ljungby  2-3 SD
Från förra: Huddinge-Almtuna 2-1 SD

Vi har ett ungt lag. Då är det inbyggt i systemet att det svänger upp och ner. Våra konkurrenter svänger också. Frågan är vem som har den högsta snittnivån de närmsta sex omgångarna...

Kommentera

zeb: Ja nu blir det svårt... mycket svårt...
Räkna med att vi kommer tappa 3 poäng till på målrakan, eller snarare,
hoppas på att vi inte tappar mer än 3 poäng, och då går det troligen inte att nå 3:e platsen iallafall.
Nu får vi helt enkelt hoppas på att de andra lagen gör liknande bottennapp.
Kommentera

Hakan Olsen: Ja dom gör väl bort sej idag ,förlorar man i dag så blir det svårt att bli 3.a
Kommentera

zeb:

Kapp får tydligen sin vilja igenom. Kamp in till målsnöret.
Kommentera

Hakan Olsen: 2-0 borås leder
Kommentera

Hakan Olsen:
Verkar inte så.
Kommentera

Metal Guru:

Är det inga webbsändningar idag?
Kommentera

11-13 februari är nyckelmatcher.
Vi behöver fyra poäng där, för att hålla lagen stången bakom oss.

Kommentera

2009-02-01  Borås-Mora IK
2009-02-11  Mora IK-VIK Västerås
2009-02-13  Växjö Lakers-Mora IK
2009-02-17  Mora IK-Björklöven
2009-02-15  Mora IK-Troja/Ljungby
2009-02-25  IF Sundsvall-Mora IK
2009-02-27  Mora IK-Mariestad BoIS
Kommentera

Stigsson:
7 matcher kvar, och 19p till dina 88...

Är det Almtuna som är värsta WCS-konkurrenten?

Kommentera

Metal Guru: 88p, uträknat med utgångspunkt av det övre strecket.
Kommentera

20p nu
Kommentera

WCS ligger kvar på 25p, enda skillnaden nu är att vi inte kan nå dit av egen kraft.
Kommentera

Stigsson:
Patrik Berglund kallas för Bulan av publiken.
Kommentera

Ja det går ju knappast att klaga på starten ni fått i alla fall, jag har ju tippat att ni och Brynäs stannar kvar så nu jävlar får ni fortsätta på den inslagna vägen :D.
Kommentera

Slinger: Bulan Berglund? Är inte han tränare nånstans uppe i lappmarken?
Kommentera

Otroligt skön seger och ännu bättre att se den live!
Jag trodde att Mik skulle äta upp Vik efter första målet men Vik spelade upp sig och hade flera fina chanser.
Bäst i Vik var Bulan Berglund och Backlund dessa 2 är riktigt bra lirare.

Härligt att Mora har skrapat ihop full pott och må någon poäng bli bärgad från Malmö!

Vik har en publik bestående av några trista personer som kastar prylar i huvudet på motståndarsupporters (Mej) och jag satt på sittplats...

Moras klack skall ha en eloge för den fina backupen till laget, det värmde i mitt hjärta när Drakarna började rocka!
Kommentera

WCS = 25p
Kommentera

Metal Guru: Fortfarande 28p
Kommentera

Jag tippar på att MIK tar 12 poäng i KS... Hoppas jag har fel!
Kommentera

WCS för kvalserien ligger idag på...

28 poäng.

Kommentera

Bonäs norra:

Tror inte det ska kanske följa en å hämta en bil,men man vet aldrig om det inte blir nån bil så kanske :)
Kommentera

SIVASN: Um wid winnom i mårgo så ska ig og jen til fårro a linköping a lovdajn.
a du taijnkt fårro sivasn ?
Kommentera

zeb:Ymer är avstängd i morgon mot Luleå då han fick en match penalty får högerkrojen.Om det blir nån mer match återstår att se

52.05 5 min MIK27. BEAUDOIN, EricROUGH
52.05 20 min MIK27. BEAUDOIN, EricMATCH

Kommentera

Stigsson: Hur går det med stor erik nån som vet något? om han blir avstängd
Kommentera

Dino:

Klart vi grejjar det här biy ihop nu!!
Kommentera

Stigsson: Orsaken till tabellplaceringen finns nu på bloggen.... Kanske inte den muntraste läsningen, men den krassa verkligheten...
Kommentera

WCS fortfarande 68p
Kommentera

Stigsson: Nä gästvänligt :)
Kommentera

SIVASN: Den diskussionen var uppe tidigare idag i Brynäsboken och det hade kanske kunnat bli så om man hade haft SSK kvar som räddningsplanka. Men i och med att vi nu är den enda plankan för dom så verkar väl det lite korkat va? ;-)
Kommentera

Stigsson: Om det blir oavgort tror du Brynäs skänker oss bonuspinnen? :)
Kommentera

Metal Guru: Efter kvällens matcher sjunker WCS till 68p men i själva verket räcker det med 2p imorgon eftersom det är just Brynäs vi möter.
Kommentera

Stigsson:
Vid Stigssons senaste rapport låg WCS på 79p, medan trolig nivå låg på 66p.

Efter gårdagens matcher ligger WCS på 70p, och poängfördelning i kvällens uppskjutna DIF-BIF har ingen betydelse för WCS.
Mora har 65p idag. 
Kommentera

Stigsson: Ja hoppet är väl det sista som finns, tror nog att det är lite förbra för att bli sant
Kommentera

zeb: Slutspelet börjar den 11 mars. Se länk.
Kommentera

Stigsson: När börjar kvalserien? Ifall det skulle gå så illa,Mora spelar sista 8/3
Kommentera

Stigsson:

Ja Färjestad möter ju bara oss å Brynäs av bottenlagen så dom kan ju inte förstöra nå mer dom osportsliga grisarna :)
Kommentera

Tre omgångar till har gått och vi räknar om WCS.

Om allt skulle gå emot oss i fortsättningen nu så skulle det krävas att vi når 79 poäng, dvs 25p och vi kan max få ihop 24p till.

Det troliga är dock fortfarande att det kommer räcka med 66p vilket är exakt lika som för tre omgånger sedan. Dvs att de andra bottenlagen tar exakt så mycket poäng som de har snittat under hela säsongen medans vi har gått lite bättre än snittet och därmed har vi också följdaktligen kommit lite närmare fast mark. Fyra segrar till vill vi ha och gärna i "rätt" matcher också.
Kommentera

Stigsson: Det kommer att bli tufft och en vinst mot serieledarna redan på Torsdag ser jag nästan som ett måste för att få ett någorlunda flyt.
Kommentera

För tillfället pekar WCS på att krävs 81p för nytt kontrakt.

Själv tror jag att det kommer krävas 66p vilket skulle betyda att vi behöver 6 segrar på de 11 återstående matcherna. Jobbigt, men inte omöjligt.
Kommentera

Knogen: WCS är alltid WCS så egentligen så är det fel resonrat ;-)
Kommentera

Stigsson:
"27 mål tillgodo på SAIK är för mycket för att dom ska kunna ta igen det."

Avd. vågade uttalanden? ;-)
Kommentera

horcoff: Du har allt en poäng där:)
Kommentera

Stigsson: Vinner MIK på Fredag så går också resultaten deras väg, för slutspel är ju vad som gäller. Den här situationen har de ställt sig i tidigare.
Kommentera

« · 1122758 · »