Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

2006 FORMULA 1™ Grande Premio do Brasil

773351 · » Till forumet

Sv: 2006 FORMULA 1™ Grande Premio do Brasil
Poffa: Förstod att det skulle komma el dylik replik. Frågorna var bara från vem och hur snabbt.
Kommentera

Salle: Ändå har ju MSC visat upp body-to-body-stilen i F1. Fast om de andra trycker tillbaka kanske det inte är lika roligt längre.
Kommentera

NallePhu: Mitt tips är att MSC kör Le Mans för Audi nästa år. Det är fortfarande det mest klassiska av klassiska lopp och sedan är det gungstolen som gäller när det kommer till tävlingsbiten.
Jag tror INTE han kör DTM då han aldrig varit nån body-to-body-racer som blir i dessa typer av standardvagnsmästerskap. Det blir uppvisningskörning, Stadion-GoCart , föreläsningar och familjeliv för tysken.
Kommentera

Salle: Mja jämn serienästa säsong i F! vete tusan, Alonso sätter sig i en bil som knappt är tillförlitlig motorn hackar ocg frustar på tomgång...
Vinnare i denna bytes karusell i F1 är Kimi " Iceman" Räikkönen den stora vinnaren på förhand, Går från ett stall och bil som vart på dekis till Ferrari och dukat bord kan knappast bli sämre än vad som vart.....
Sedan Reanult:s nye Finske förare Heikki Kouvalainenkommer att vara rookie of year i F1 nästa säsong, Bli inte förvånadom han knäpper dit sällskapet Räikkönen + Alonso nästa säsong x antal ggr det är en oslipad diamant med större potential än Alonso näste Häkkinen månne??????

Ja så gjorde MSG sitt sista F1 om man får tro han själv, Vissa tror att han siktar på en styrning i DTM serien för Mercerdes medans vissa tror han blir någon form av tekninsk support i Renault stallet redan kommande säsong.....
Kommentera

Linnea: Se på MotoGP-avslutningen på Eurosport nästa helg så klart.
Sen går motorlivet i dvala ett tag tyvärr.
Kommentera

Salle: Något av det värre jag har sett. Säga vad man vill om Michael Schumacher, men köra kan han. Kommer bli lite tomt efter honom måste jag säga. Och nu kommer det bli tomt tills det kör igång igen. vad ska man nu göra på söndagarna?
Kommentera

Frisco: Visst är MS uppkörning värre än Jensas. Han var ju banne mig sist efter punkteringen i inledningen. Trots att han "fick" en del enkla omkörningar (Doornboos bla) så är den värre.
Kommentera

Salle: Jag håller med dig i det mesta. Fast jag tycker naturligtvis att Button gjorde en bättre uppkörning än MS. Placeringsmässigt alltså. Icke saknad av mig. Jag ser fram emot nästa säsong mer än på länge.
Kommentera

Då är det grattis- och tackdags.

Grattis Fernando Alonso till VM-titeln.
Grattis Renault till Märkes-titeln.
Grattis Filippe Massa till Hemma-GP-seger.
Grattis Janson Button för en fin uppkörning.
Grattis Michael Schumacher för en ännu bättre uppkörning.
Grattis Kimi Räikonnen som får en bra bil till nästa säsong.

Tack F1 för en jämn och spännade säsong (för en gångs skull).
Tack och Hej då till Michael Schumacher. Du är en av de största men kommer du verkligen att bli saknad???
Tack och Hej säger vi även till tobaksreklamen som försvinner till nästa säsong.

Kommentera

Salle: Tråkigt för spänningen i loppet. Visst hade det varit en snudd på omöjlig uppgift för MSC ändå, men den som uppskattar sporten och tävlingsmomentet missar en del.

Fisichellas bil (försök till omkörning?) orsaken till punkteringen?
Kommentera

Dream Team: Skomakaren satsade hårt ifrån start. Så hårt att han körde punka då han kom lite off-raceline i kamp med Fisichella. Troligen kolfiberskräp från nån av BMW:arna som hade problem (med varann) på startvarvet.

Kommentera

Salle: Tydligen så var det problem med bränsletrycket i MSCs bil som orsakade gårdagens kvalfadäs.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,914406,00.html
Kommentera

Salle: Ja, det ska ju väldigt mycket till om spanjacken Alonso ska missa. Massa kan säkert göra sitt för att hålla farten nere i början, och hoppet för MSCs del är ju i princip att Alonso på något sätt tvingas bryta loppet. En risk som nog inte är så stor, då Alonso inte direkt behöver köra för seger och ta de risker som detta kräver.
Kommentera

Dream Team: Det krävs ju MSC-vinst OCH Alonso utanför poäng (sämre än 8) så spänningen fanns inte. Och detta med MSC's kvalfadäs ökar ju inte på det heller.

Kommentera

Dream Team: Massa i pole, givetvis. Alonso fyra.
Kommentera

Salle: En tiondeplats blev det för MSC. Alonso i pole. Vad kan det få för betydelse för loppets utveckling i morgon, tro? Jag hann i princip bara med att se Alonsos målgång i kvalet. Hur såg det ut annars? Var Ferrari väldigt mycket bättre än Renault, eller? Nu ska ju bilen eller snarare motorn hålla ihop i morgon för MSC för att det ens ska ska bli nån spänning om VM-segern och det är väl frågan om den gör det.

Kommentera

mok: Speciellt som Skomakaren verkar ha problem med sin motor när sista kvalkvarten drar igång. Han kör lååångsamt tillbka in i depån efter att inte ens fått upp nån som helst fart.
Kommentera

Salle: Att Alonso inte skall ta en poäng i denna tävlingen känns ju inte så troligt. Han kan ju bara köra på säkerhet och inte utsätta bilen för några risker så kommer han ta hem det utan problem.
Kommentera

2006 FORMULA 1™ Grande Premio do Brasil

[bild]home.skysports.com/images/F1/circuits/Interlagos.gif[/bild]

Typ nu börjar tidsträningen (Viasat Sport sänder) på Autodromo Carlos Pace-banan, Interlagos Brasilien.

Det sägs att MSC har fått en sprojlarns ny dundermotor i sin Ferrari inför detta lopp. Det är ju fortfarande kamp om märkesmästerskapet då bara 9p skiljer ledande Renault över Ferrari. Dock så finns ju även en teoretisk chans att MSC kan ta VM-titeln men då krävs det förutom MSC-seger att Alonso inte tar en enda poäng.

TV6 sänder kvalet imorgon lördag kl 18.55-20-20 och Racet på söndag kl 18.30-21.05

Kommentera

773351 · »