Karoliina: Nu talar du väl emot dig själv lite. Det var ju Paddan som startade kvalkaos-ämnet, du har ju själv "svarat" på den. Till mitt försvar så klickade jag bara på senaste inlägget.
Men jag är snäll idag så jag ursäktar mig för min drumlighet. :-)
Salle: du skriver till Frisco och visar dålig nätetikett. Jag hatar att bli nonchalerad och förbigången både på nät och i verkliga livet. Inte undra på att folk låter bli att posta här. Man vet ju aldrig om man blir påtrampad eller uppmärksammad. Svaren skall riktas till den som först tog upp ämnet.
Fy på dig!
(och absolut att alla förare ska köra alla bilar. Då först visas vem är den bästa föraren)
1 down and more to come...
Massa kraschar och det blir rödflagg med 8.28 kvar & MSC har ingen tid ÄN.
Frisco: Kan ju bli hur kul som helst. Dock så tror jagatt det inte blir alltför stora omkastningar mot normala. Det kommer fattas nån extra i toppen och den har ersatts av en "skräll". Jag tror att Rosberg kan komma högt. Han har bilen för det och kan banan sen formel3000/GP2.
[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,832030,00.html]Kaos hotar dagens F1-kval[/url]
När det ändå snackas kaos... [url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,832032,00.html]Nej tack, Max Mosley[/url]
Paddan: stor underhållning har utlovats. Jag har bokat bästa klängfotöljen framför teven. Godisskål och fruktfat är redan på bordet. Nu gäller det bara att hinna hem i tid från kyrkan. (nää, jag narras bara. Men vägföreningen* har möte klockan 12)
*Liinan äger ett par hundra meter grusig byväg.
Dream Team: Så här fungerar det än så länge denna säsong:
"The first session, which is 15-minutes long, will see all 22 drivers on track, each carrying a low fuel load. At the end of the session, the slowest six drivers will be eliminated and they will make up the final quarter of Sunday's grid filling the positions P17 to P22 in order of fastest to slowest.
* A five-minute break will follow.
* Following the break, the second 15-minute session will begin and the remaining 16 drivers will return to the track, once again carrying a low fuel load. At the end of the session, the slowest six will be eliminated and they will make up positions P11 to P16 on Sunday's grid in order of fastest to slowest.
* A five-minute break will follow.
* The final session, which is 20-minutes long, will see the final ten drivers battle for pole position. However, in this session they will have to carry the same amount of fuel that they plan to start the race with. The fastest driver will take P1, while the slowest will occupy P10 on the grid."
Till detta kommer som vanligt att de som tvingas till motorbyte flyttas ner 10 platser på startgriden.
Intresset för F1 tycks inte vara värst stort här på HS. Så varför inte satsa på lite färre hästkrafter:-) (skickar in bild på min moped om inte det blir mera fart här...) *hotar*
Salle: Verkar som att Aguri Suzuki hade väldiga problem med Yuji Ide, både i form av språkproblem och andra anpassingsproblem.
"He didn't know the circuits; he'd run just 200km in an F1 car before Bahrain - that was tough. He didn't know how to drive an F1 car. He didn't know how to load-up the tyres."
Paddan: Andra hoppas på samma värme som vanligt...
[url=www.motorsport.com/photos/f1/2005/mon/f1-2005-mon-xp-0753.jpg]Foto från fjolårets racehelg (OBS lite avklätt OBS).[/url]
Då är det dags för det mest hypade loppet i F1-cirkusen. Monte Carlos trånga gator, den glassiga publiken och myten Monacos Grand Prix.
Ofta rätt tråkiga race där träningen och racekrascher är det avgörande för resultaten.
[bild]www.fia.com/resources/images/294040321__F3000_Circuit_MON_2004.gif[/bild]
Träning idag kl 13.55 Viasat Sport
Kval lördag kl 13.00 TV6
Race Söndag kl 13.30 TV3
Karoliina:
Karoliina:
Kul att McLaren visar lite klass.