Paddan: visst körde Alonso och Hamilton OK, men man ska betänka att Räikkönen gasade aldrig på för fullt och skonade därmed motorn som enligt reglerna ska köras även i nästa lopp.
Nog tycktes han trygg i sin nya röda uniform. Och bilen, den är snygg den.
Karoliina: ...och McLaren på andra och tredje plats genom Alonso och Hamilton. Lewis Hamilton måste man väl anse gör en riktigt utomordentlig insats, pallplacering i sitt första F1-lopp.
Frisco: Renaultstallet har nog F1:s knepigaste färgschema, ser ut ungefär som att en ING-lackerad bil har kört rakt in i en Renault F1a i höjd med sittbrunnen.
Per HApps: Själv ser jag mest fram emot Jenson, givetvis, men också Takuma Sato och Anthony Davidson som kört riktigt bra under helgen. Sedan är det också något märkligt estetiskt tilltalande i Spykers lackering i svart och orange. Hmm, Fanta Black Orange... det var väl ett tag sedan...
Per HApps: Nej, hoppas det blir ett underhållande premiärlopp. Om inte annat brukar väl säsongsstarterna rätt så ofta bjuda på händelserika lopp. Timingen i körningen och känslan för bilarna är väl sällan på topp såhär tidigt. Jag väljer dock att plugga in videon och titta på det när jag vaknar istället. 03.45 känns på tok för mycket mitt i natten...
Frisco: Efter morgonens tidskvalificering, så här är startordningen i Australiens Grand Prix:
Pos Driver Team 1 Kimi Räikkönen Ferrari 2 Fernando Alonso McLaren-Mercedes
3 Nick Heidfeld BMW 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 5 Robert Kubica BMW 6 Giancarlo Fisichella Renault 7 Mark Webber Red Bull-Renault 8 Jarno Trulli Toyota
9 Ralf Schumacher Toyota 10 Takuma Sato Super Aguri-Honda 11 Anthony Davidson Super Aguri-Honda 12 Nico Rosberg Williams-Toyota 13 Heikki Kovalainen Renault
14 Jenson Button Honda 15 Alexander Wurz Williams-Toyota 16 Felipe Massa Ferrari
17 Rubens Barrichello Honda 18 Scott Speed STR-Ferrari 19 David Coulthard Red Bull-Renault
Dagens största överraskning måste vara Super Aguri, som förra året i princip abonnerade på någon av jumboplaceringarna. Inför loppet i Albert Park startar man dock så högt upp som på plats 10 och 11.