Då är det Formula1-helg igen. Det är Sepang-banan i Malaysia som står i centrum för denna andra omgång av årets mästerskap. Detta innäbär tidiga mornar om man vill se från loppet.
TV-tider Lördag (Viasat)
0455
Formel 1 (Motorsport: F1 Malaysian GP Practice) Malaysias GP-träning. Direkt. Träning inför Malaysias Grand Prix från Kuala Lumpur. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh.
0755
Formel 1 (Motorsport: F1 Malaysian GP Qual.) Malaysias GP-kval. Direkt. Kval inför Malaysias GP från Kuala Lumpur. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh.
repriser 12.30 resp 13.40
Söndag (TV6)
0850
Formel 1: Malaysias GP F1 Malaysias Grand Prix. Från Kuala Lumpur. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh.
Paddan: Intressant att livefönstret på www.formula1.com för mig låg 3 sekunder före tv-bilderna. Massas demonkörning på sista varvet kunde man följa. Redan vid andra mellantiden förstod jag att han skulle ta pole. Janne B märkte det efter att sluttiden kommit upp i mitt livefönster:-)
Frisco: Jo, jag reagerade också på att livefönstret låg några sekunder före tv-bilderna. Fast, jag har fortfarande svårt att förlika mig med att Räikkönen nu sitter i en Ferrari. Oforza Ferrari
Frisco: Jepp, så till den grad att han tvingar Massa till ett misstag och hamnar ute i gräset efter att ha bromsat alldeles för sent. Perfekt defensiv körning för att täcka upp för Alonso.
Synd att Massa ska vara så orutinerad när de gäller att ta sig förbi motståndare, de kunde blivit en riktig Ferrari dag om han hade haft kylan och ligga kvar bakom Hamilton istället för att stressa förbi han. Känns som loppet tyvärr avgjordes i första kurvan, de tog bort lite spänning i loppet tyvärr.
Har lagt ut resultaten från de två första racen på undersidan F1 2007.
Här är ställningen i VM
2007 Drivers Championship
Pos Driver Nationality Team Points
1 Fernando Alonso Spanish McLaren-Mercedes 18 2 Kimi Räikkönen Finnish Ferrari 16 3 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 14 4 Nick Heidfeld German BMW 10 5 Giancarlo Fisichella Italian Renault 7 5 Felipe Massa Brazilian Ferrari 7 7 Jarno Trulli Italian Toyota 2 7 Nico Rosberg German Williams-Toyota 2 9 Heikki Kovalainen Finnish Renault 1 9 Ralf Schumacher German Toyota 1
2007 Constructors Championship
Pos Constructor Points
1 McLaren-Mercedes 32 2 Ferrari 23 3 BMW 10 4 Renault 8 5 Toyota 3 6 Williams-Toyota 2
TV-tider
Lördag (Viasat)
(Motorsport: F1 Malaysian GP Practice) Malaysias GP-träning. Direkt. Träning inför Malaysias Grand Prix från Kuala Lumpur. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh.
(Motorsport: F1 Malaysian GP Qual.) Malaysias GP-kval. Direkt. Kval inför Malaysias GP från Kuala Lumpur. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh.
Söndag (TV6)
F1 Malaysias Grand Prix. Från Kuala Lumpur. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh.