"Valencia och Singapore blir två nya anhalter när Formel 1-cirkusen drar jorden runt nästa år. En tävling, den i Indianapolis, försvinner från programmet som innehåller 18 tävlingar, en mer än i år."
Poffa: ja det är ju en knäckfråga i sig hur det kan gå då, Jag tror att Hamilton klarar av en motgång rätt bra bara det inte är en Kubica krasch så att säga det kan nog få vem som helst att fundera men annars så tror jag han är iskall + oberörd!
Nej det står mellan Alonso + Hamilton om titeln iom att Massa + Kimi har en sämre bli + motor i dagsläget, Ferrari hänger inte med alls då dom drar på i täten tyvärr... Undrar hur länge det dröjer innan rykten att Schumi gör comeback börjar, Något måste ske hos Ferrar i den saken är säker skulle gärna se Ross Brawn tebax hos dem som taktiker kan lösa en del krux men inte alla!
Sedan så om rookies kan man säga något att next Schumi är Vettel i BMW, sicken driver han kommer gå långt med rätt uppbackning + material känns som om framtiden ter sig rolig i F1.....
Salle: Jo jag såg det men efter däcksbytet vem drog ifrån??? Mycket hänger på däcken och hur blin reagerar då dom byetr, vissa däck fungerar jäkligt dåligt mednas andra fungerar klockrent med blien...
Nu såg jag inte hela loppet men halvvägs in så var Alonso väldigt jättenära att köra om Hamilton. Hamilton hade nåt litet problem med sina däck och behöll ledningen knapt med en jättesen inbromsning från svår position på banan. Hade det inte varit en teamkamrat så hade nog Alonso var snäppet aggresivare och tvingat fram än ännu senare inbromsning med avåkning el liknande som resultat.
PEN: Hamilton är en grym förare, men frågan är hur han reagerar om det blir en motgång, säg en kollision eller en havererad motor. Kan han komma tillbaka från det direkt, eller börjar han tänka.
Kan han komma tillbaka oberörd så kommer han nog vinna titeln, annars är det risk, eller chans, att Alonso tar det. Tror dock inte att någon annan kan blanda sig i leken.
Paddan: Jag tror att titeln hamnar i Rookiens ägo denna säsong, Alonso verkar mest åka och vara allmänt tjurig att inte han har samma uppbackning iom han är champ!
Själv zappade jag mellan och såg då och då, Loppet känndes över från start redan iom att Hamilton tog starten, Alonso var inte ens nära att hota han!
Ferrari känns i en djup svacka efter en brilljant start av säsongen, Ska bli kul att se om dom kan skaka fram något motdgar nu när cirkusen vänder tillbaka för loppen i Europa......
Frankrike här näst vad komer ske där då??? Tippar en ny seger för unge britten Hamilton och Alonso tjurar i hop änndå mer!
PEN: Och där vann Lewis Hamilton sitt andra raka F1-lopp, före Fernando Alonso och med Felipe Massa på tredje plats. Precis som placeringarna var på startgriden.
Efter fem varv orkade jag inte kika på det hela längre utan valde andra tv-kanaler fram till dess att det återstod två varv av loppet.
Men, detta lär ju i varje fall inte ha inverkat negativt på försäljningen av biljetterna till Silverstone. Om det nu mot förmodan fanns några biljetter kvar.
Hamilton knäcker Alonso nu mer i kvalet rätt enkelt, Undrar om han inte är 1:e föraren i stallet iom han är Engelskman och har framtiden ljus framför sig. Alonso verkar mest sitta och tjura nu mer!
Sedan gåtan Ferrari jag börjar undra om inte deras tid som mästar stall dog iom att Schumi tog och slutade köra, Det är bara se Schumi gav sig alldrig föräns bilen var fit + på topp i tester och annat då hade dom farten och var oslagbara. Man undrar hur mye Kimi + Massa gör sk höghastighets träningar innan och mellan loppen på mugello?? Tvivlar på att dom tillbringar lika mycket tid som Schumi gjorde då han var på topp!!
Salle: Så lär väl Alonso inte bli speciellt mycket gladare nu när Hamilton tagit sin andra raka pole position. Men Alonso får ju i varje fall starta på andra plats på griden.
Salle: Indianapolis känns väl typiskt amerikanskt på något sätt, så stora och breda avåkningsytor att till och med en finlandsfärja hade kunnat få stopp innan murarna. Så säkert och ack så tråkigt.
"Valencia och Singapore blir två nya anhalter när Formel 1-cirkusen drar jorden runt nästa år. En tävling, den i Indianapolis, försvinner från programmet som innehåller 18 tävlingar, en mer än i år."