Salle: Det är alltid lätt att vara efterklok. Den här typen av beslut ser vi ju från alla håll. Det handlar till stor del om att man inte har någon feedback på besluten från kund.
Nu har man valt att ta tillbaka sitt beslut och det får vi (ja, jag har ju alla kanyler ändå) väl vara nöjda med.
Frisco: Ibland undrar man lite på hur de som bestämmer tänker.
Om jag hade köpt in F1-rättigheterna, för rätt mycjet pengar antagligen, till min kanal och skulle vilja få dit tittare hur skulle jag göra...
Alt 1. Jag säger åt mina potentiella kunder att nu får ni lov att punga ut med en massa pengar för att se vår nya förbättrade produkt. Och ni måste göra det omedelbums för redan nästa vecka missar du detta annars.
Alt 2. Jag berättar att från och med starten på nästa säsong så kommer produkten att visas på ett för dig som kund mycket bättre sätt. Som smakprov så visar vi de sista två racen gratis. Sen har du några veckor/månader att bestämma dig på.
Jag ser inga som helst fördelar med Alt 1 om dom inte medveten gjorde en massa kunder upprörda för att få mediabrus om det hela för att sedan kunna göra en "pudel".
Frisco:En räddad pinne för Massa och nu är även Kubica indragen i titelkampen. Speciellt om Hamilton inte kan få kontrol på sina nerver. Vi vet ju alla hur det gick i Kinas race ifjol och nu idag...
Pos | Driver | Points |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 84 |
2 | Felipe Massa | 78 |
3 | Robert Kubica | 72 |
4 | Kimi Räikkönen | 63 |
5 | Nick Heidfeld | 56 |
6 | Heikki Kovalainen | 51 |
7 | Fernando Alonso | 48 |
8 | Jarno Trulli | 30 |
9 | Sebastian Vettel | 29 |
10 | Timo Glock | 20 |
11 | Mark Webber | 20 |
12 | Nelsinho Piquet | 18 |
13 | Nico Rosberg | 17 |
14 | Rubens Barrichello | 11 |
15 | Kazuki Nakajima | 9 |
16 | David Coulthard | 8 |
17 | Sebastien Bourdais | 7 |
18 | Jenson Button | 3 |
19 | Giancarlo Fisichella | 0 |
20 | Adrian Sutil | 0 |
Drive-Through för Hamilton och Massa. hamilton för 1:a böj och Massa för incidenten med Hamilton. Fair i så fall.
Heikki bryter med en pajad merca-motor. Första för säsongen!
Salle: Nu kommer det från Race Control. "Incident between Car 1,2 och 22 under investigation."
Vad gjorde Kimi? Förutom att föredömligt hålla sig undan när Hamilton dabbade sig in i 1:a böj? Om Massa straffas så borde Hamilton få samma för den grejen.
Skall förtydliga mig.
Hamilton är "galen" i starten. Hur han tror han skall klara första böj är ofattbart. Hade inte Kimi varit så alert och ge han plats hade Hamilton kraschat ut redan där.
När han sedan styr in framför Massa så är han så tuff/ful som han var på Monza men denna gång vek inte den andra bilen undan. Om Massa blir straffad så är det lite parodi anser jag.
Frisco: Heja "Nä jag är inte tokstressad-Hamilton".
Sen tycker jag att incidenten med Massa inte är nåt att snacka om...
Frisco: Jo för McLaren ser det väl bra ut. Men för spänningen i VM så krävs det att Kimi kan pressa Hamilton så pass at Massa inte tappar alltför mycket.
För nåt finskt VM-guld blir det ju inte...
Jag säger inget definitivt...
[url=www.seriouswheels.com/2008/2008-Ferrari-430-Scuderia-Side-Angle-1024x768.htm]http://www.seriouswheels.com/2008/2008-Ferrari-430-Scuderia-Side-Angle-1024x768.htm[/url]
Frisco: Det är alltså TV:n som inte överensstämmer med verkligheten.
Sorry alla som jag lurade att kliva upp idag. Det verkar ha stått fel på TV-bilagan här på nätet för inte f-n är det nån sändning från dagens träning.
Nåja bara att vända sig om och somna om i några timmar dårå.
ZZZ
[bild]www.etracksonline.co.uk/Asia/Japan/fuji05_map.gif[/bild]
Kan det inte var slut på dessa tidiga mornar nån gång.
Nåja det är väl bara att ställa klockan på strax för 7 och pallra sig till soffan. För nu måste man ju lära (om) sig på banan, Fuji Speedway även om dom ju körde där ifjol.
Dom flesta som minns banan gör det väl från de gamla klassikerna Pole Position och Top Gear som fanns både som Arkad-lir och hemdatorer som C-64. Det klassiska "Prepare to Qualify" och den gamla bansträckningen kan ni se i länken nedan.
Viasat imorrn (fredag) och TV6 på lördag och Söndag är det som sänder.