Poffa:
Alonso gör ett makalöst lopp. Schumi är snabb och gör också ett kanonlopp, men Alonso kör enormt skickligt de sista 15 varven.
I övrigt så blir jag vansinnig på Eje Elgh! Han kommenterar som om de som tittar är dumma i huvudet. "Han kommer försöka nu på sista varvet. Det kommer han. Han måste ju." Idiot!
Dream Team:
Risken är stor att Webber återigen kommer hamna i hetluften och riskera att avgöra det hela. Hoppas att de två där framme håller åt sidan så att dessa två får göra upp bil mot bil.
Dream Team:
Att bara ligga bakom och vänta är inte att leka med någon. Skall vi gissa på att båda kommer slå i då Schumi försöker gå om och att Button vinner.
Dream Team:
Leker och leker. Det hela bygger ju på att Webber agerar som en blådåre och inte håller undan då två snabba bilar kommer ikapp bakifrån.
Schumi leker med Button och har bra chans på andraplatsen i tävlingen. Som underdog från 14:e startplats och med en långt från fulländad bil är detta rätt så övertygande. Sista stoppet avgör, väl? Nähä, det blev en omkörning i den högre skolan som avgjorde, kanske? Kan han få häng på Alonso med?
Paddan: Fyfan för Mercedes. Och McLaren. Besviken måste jag nu återvända till trädgården min och skyffla dynga (apropås skit). Grannbonden kom med sin gula monstertraktor, vars hjul var högre än vad jag är lång, och tippa en ansenlig hög hästskit framför grinden här. Hans maskin verkar klart pålitligare än Räikkönens gör. Pålitlig är inte jycken min. Han käkar skiten. Morse fick jag stora psykbrytet då jag såg hunden njutningsfullt tugga i sig hästskit. För att få stopp på mumsandet slet jag i desperation av mig ena gummistöveln för att pricka jycken med den. Med påföljden att jag tvingades ta stöd och trampa rakt ner i dynghögen därmed. Det är inte min dag idag. En riktig dyngdag äre..
Nu stänger jag av teve o dator o rubb o stubb.
*blänger åt Jespers håll*
Paddan:
Eje Elgh sitter och snackar om otur och annat. Det handlar inte om otur, det är helt enkelt så att bilen inte håller för att köras så hårt som de vill. Detta till skillnad från Renaulten som går och går och går och... Den är som en jävla kanin.
Eje Elgh kunde inte hitta ord. Jag hittar ett som nog passar bra.
PERKELÄ!!!
Frisco: Då tippar vi då:
1:a Kimi Räikkönen
2:a Fernando Alonso
3:a Jarno Trulli
Osså "knorrtipset": Schumi sista poängplats efter att Ferrari tvingat Rubens att släppa förbi tysken emot slutet...
Salle:
Utan att på något sätt ifrågasätta det du skriver men... SUOMI, inte soumi. Sov en stund till vettja. :-)
Frisco: Detta blev vä så bra som det kan bli...
Kimi 1:a - Soumi Soumi Soumi!!!
Alonso 2:a - kan Renaults launchsystem ge honom ledning in i 1:a sväng?
Button 3:a - Mycket snabbt varv men håller bilen racedistans?
Schumacher låååångt ner på sopiga kval-Bridgestone. Tihi Tihi
Frisco:
Kommer bli enormt spännande i dag. Två ursnabba bilar i första led, flera unga hungriga förare i bra bilar strax bakom. Ja, och så en supersur tysk på 14:e plats som naturligtvis kommer ställa som krav att alla andra förare före honom skall hålla åt sidan då han kommer.
Poffa:
Önskedrömmen del 1 gick nästan in.
Paddan:
Önskedrömmen är ju att Schumi snurrar på kvalet, får starta sist och sedan i ett rent förarmisstag sätter bilen i sandfållan då han försöker trycka sig förbi Albers eller någon annan av de långsammare ekipagen.
Frisco:
Spännande också nu när det är lite blött på banan. Alldeles nyss åkte Albers av.
Dream Team: Jag är lite inne på din linje. Har inget emot Ferrari (förutom att dom tycker det är orättvist när de andra teamen gör nåt medans dom får töja på reglerna lite som dom vill iland) skulle tex gärna se Rubens köra ifrån hela fältet, men tycker Skomakarn är en arrogant jävel. Att få se fältet sakta men säkert köra om och ifrån MS så att han i förbistringen av att bli omkörd av Villenueve, eller dyl, göra ett förarmisstag som i Australien vore gött.
Håller med om två kval två olka dagar som nu är lite tråkigt.
Tippar imorrn när griden är klar.
Paddan: Äh, kom igen nu vetja. Att flertalet garanterat lackat ur på Ferarris/M. Schumachers dominans de senaste säsongerna råder inga tvivel om. Det går även att förstå. Nu är jag av motsatt åsikt, men finner mig väl i att det ondas rätt friskt vad gäller detta just nu. Men vore det inte skönare om Renault fick visa under tävling hur mycket bättre man är än Ferarri just nu? Förnedringen torde väl bli än större då, eller? Det var väl på Sepang som Ferarri blev varvade av bl.a Alonso, t.ex. Iofs med 2004:an, men ändå.
Undrar vilka nya regelbestämmelser man kommer fram till under helgen. Garanterat nåt som gynnar ett stall som Ferarri mer än dagens kvalsystem, t.ex. Men systemet att inte ha ett färdigt kvalresultat under en och samma dag lär nog omprövas, inte minst publikt sett.
Salle: Äh, det är väl dags att vara tråkig igen och tippa en Renaultförare som vinnare. Tror att Alonso tar Pole och vinner San Marinos GP, för som det har varit i de hittills körda loppen så har ju den som tagit pole på sista tidsträningen också senare vunnit loppen.
Så Alonso vinner alltså, och Schumacher får helst bryta varför inte redan på första varvet...
Poffa: Kvalet är ju (tyvärr) inte över då dom kvalar imorrn fm också. Och 3/1000-delar är ju inte speciellt mycket. 15cm om jag räknat rätt på hela varvet (och dess snitthastighet).