Motor

Grupper · 5075 inlägg · 375 ämnen

Formula 1 Gran Premio Vodafone d´Italia 2005

573061 · » Till forumet

Sv: Formula 1 Gran Premio Vodafone d´Italia 2005
90Steen_: Jag som är en ferrari nisse, japp det är tungt just nu, men va sattan man kan ju inte vara bäst alltid, men så fort vi vinner igen så ska dom väl ändra reglerna igen, jaja vi kommer tillbaka nästa år, och då tror jag att Ferrari i form av Schumi - Massa kommer att dominera.....

Bara säga grattis till Alonso till sin titel, klart det är inte avgjort ännu, men ehhh jo det är det, tycker Afonso är en årets VM. Tycker dom har haft en grymt bra bil i år, McLarens är snabb men den håller inte.
Kommentera

Grattis till Juan Pablo Montoya till sin 2:a seger för året !!

1. Montoya COL / MCLAREN
2. Alonso SPA / RENAULT
3. Fisichella ITA / RENAULT
4. Raikkonen FIN / MCLAREN
5. Trulli ITA / TOYOTA
6. R Schumacher GER / TOYOTA
7. Pizzaro BRA / BMW WILLIAMS
8. Button GRB / BAR HONDA
Kommentera

MrRedhawks: Iofs inte men han kunde ju bromsat lite tidigare då Trulli hade "kört om" innan MS genade för att överhuvudtaget kunna fortsätta tävlingen. Hade MS gjort samma sak om det varit grusfålla där tro. Nej säger jag.
MS är fortfarnade lite Världsmästar-ignorant i sitt agerande på banan.

Kimi är det närmaste en svensk vi har i F1 så jag tycker det är förståeligt. Dessutom är det ju Kimi som kan utmana Alonso om titeln och det är ALLTID roligt om det är spänning ända in i sista varven på sista tävlingen.

Forza Kimi.
Kommentera

Salle: plus hade han inte kört där hade han kört på Trulli..

asså man får spel på tv4 komentatorer visst är dom bra, men dom är ju såna McLaren /Kimi fans så det är sjukt. Man blir bara så trött på dom
Kommentera

Salle: Nu har MS släppt förbi Trulli så det är väl avklarat i och med detta.
Kommentera

Paddan: Vågar tävlingsledningen bestraffa MS för den gening han gjorde igenom chickanen vid omkörningen av Trulli. Den var ju solklar och borde väl rendera en drive-thru.

Kommentera

Per HApps: Vad gäller Kimi så har han en fruktansvärt otur, det är därför han vill köra för Ferrari 2007 pga deras saker håller, Kimi vill vinna vm och det kan han inte göra om han får starta 10 platser plus nästan varannan tävling. men vi ska se i första kurvan, skulle inte förvåna mig om JP-Montoya kör på Alonso.....

Mitt tips M.Schumacher vinner idag :D
Kommentera

Paddan:
Någon som undrar vilken Kimis värsta konkurent är?
Hans motortillverkare, ssssss
Kommentera

Formula 1 Gran Premio Vodafone d´Italia 2005
Så var det då dags för tidskvalificeringen på Monza.

Nick Heidfeld kommer att avstå helgens tävlingar och ersätts av Antonio Pizzonia. Kimi Räikkönen har sprängt en av sina motorer och kommer alltså att få starta 10 placeringar längre ner på griden i morgon än sin kvalificeringsposition.

Minardi verkar populärt nuförtiden. Tydligen finns det 7 spekulanter till att köpa stallet, bland annat Red Bull som i sådana fall skulle ha två tävlingsstall, det andra skulle heta Red Bull USA.

Det ryktas också att Hilton International eller Sheraton Hotels skall vara på väg in som sponsor i F1, då som finansiella uppbackare till antingen Williams eller McLaren.
Kommentera

573061 · »